blizzard 400

  • Topicstarter Topicstarter denny
  • Startdatum Startdatum
Peter Pankras zei:
nee, een hoogte verschil heb je liever niet.
Hoe komt dat?

peter
komt denk door een kleine afwijking met het sleufje frezen zal even kijken of ik het nog weg kan werken
 
hij is helemaal klaar het hoogteroer verschil is er uit
(beetje epoxy en fixeren) zwaarte punt ok alles is in orde nu maar wachten op de maiden moet zeggen ben wel een beetje huiverig voor deze snelheden ik heb wel snelle modellen gehad en heb ze nog maar dit is volgens mij wel extreem
heeft iemang nog last minute tips of dingen waar ik aan denken moet ?
 
gewoon rustig ademhalen ;)
Het zal allemaal wel meevallen.

gewoon netjes recht door iemand laten gooien. (dus niet overtrokken weggooien).
Rolroeren een beetje veel uitslag geven.. groter als aangegeven op de tekening voor de start in ieder geval..
Hoogte roer zou ik laten zoals op tekening.. die wil je niet te groot hebben..

succes

Peter
 
ik heb onderhand 2 testvluchten gedaan er zat iet te veel speling op het hoogteroer vloog daarom niet echt fijn maar dat is verholpen zie de foto
2 gebroken proppen
en de gegelaar was te licht die is ook overleden heb er nu een 35a in zitten
296 watt op 9.96 volt gemiddeld en een max van 29.6 amp
op naar een nieuwe poging
04270039.jpg

ps ben zeer onder de indruk van de snelheid die ik tot nu toe gehaald heb
en dat was niet verder dan 3/4 throttle
 
hallo Denny,

Ik heb een nagenoeg identieke setup in mijn blizzard400 gehad, mega 16/15/3, apc 4.7x4.7 jeti 3p30 regelaar en 8s2p (!) Hecell1100.

http://www.rcgroups.com/gallery/showgallery.php?ppuser=25071
2e pagina rechts onder

kleur rompje is blauw glitter en vleugel ook oranje 8)
Ik heb er 1 rolroer op zitten die aan de wortel wordt aangestuurd. in de rolroer ziten 5 strengen carbon en 25 glasmat bekleed voor meer stijfheid (is deels gelukt dus wel een aanrader). servo c2081 in de vleugel gelijmd op de naast de wortel zodat de hevel naast de ropm uitsteekt. hierdoor geen extra servo nodig en vleugel niet balanceren :wink:
Stabilo ook met 25 glasmat bekleed en gefolied. Aangestuurd door een hs55 servo (grootste fout ooit zelfs met de 80% servo uitslag. die moet er uit).

model was knap zwaar met 16 cellen in dat slanke rompie (700 gram dus bunghee launch). volgas vlieg hij errug vlot, maar met aanduiken krijgt hij toch wel uitbreekneigingen op de rolroeren en soms zelfs op de Down!

Daarom het spulletje eruit gehaald en na een jaartje een typhoon 6/15, 3s1p kokam1500 cellen en 5.5x5.5Cam prop en tsunami10 erin gedaan. snelheid is nog steeds erg vlot hoor (suizen doet hij wel een beetje 8) ) en het landen is echt zeer rustig waar een gemiddeld sp400 kist niet aan kan tippen wat je echt niet verwacht. kan goed 6-7 minuten volgas knallen ermee.
Voor een elke dag racertje is dit een super setup. lekker licht, lang vliegen en toch zeer snel. denk dat je ongeveer op 80% van de 16-15-3 zit qua snelheid dus wat je nu gevlogen hebt. met de start niet eens doorzakken bij weggooien.

En de 16-15-3? die heb ik nu met 3s1p kokam2000 in een verbouwde rbc delta 400 zitten. die gaat dus net iets rapper als je blizzard op 100% volgas aleen is deze maar 48cm wingspan dus heel geconcentreerd vliegen maar geeft een hele grote kick. Het landen is voor een speedkist alleen veel vriendelijker met een delta. zeker geen propvreter!
http://www.rcgroups.com/gallery/showphoto.php?photo=29760&sort=1&cat=all&page=1

de kokam2000cellen hebben hun beste tijd wel gehad en de typhoon en 1500lipos gaan straks in de delta400. voor een nieuwe raket heb ik weer een nieuwe kit klaar liggen waar meer plaats voor betere cellen is maar die zal zeker zwaar gemodificeerd worden, de x400 :D (ook met bunghee haak). nu dus met duwprop zodat nu zien EN horen bijna het einde van de wereld inluidt 8O
http://www.aff-cnc.de/aff/eng/eng_speed.html

grtz! Erik
 
even een kick in dit topic. Ik ben van plan om mijn blizzard 400 ook weer van stal te halen.
Wat is een advies maximaal gewicht waar ik vanuit kan gaan? Dan bedoel ik vliegklaar.
Ik heb nu een mega 16-15-3 van 79gram inzitten. En 3 hs 55 servo's.
Zou een accu van 192gram nog kunnen? met een handstart dus.
Of kan ik beter voor een lichte FP 1500 of 1800 gaan?
 
Ik vloog deze motor in een Dynamic 400 en een Thunder Power PL 3S 2100 lipo. Erg vergelijkbaar met wat jij wilt doen. Vloog prima.
 
Hier een linkje van mijn gallerie met de blizzard specs toen er nog geen Lipo bestond. Woog toen 700 gram en gebruikte een bunghee (voor de zekerheid).
http://www.rcgroups.com/gallery/showgallery.php?cat=all&page=2&sort=1&perpage=12&ppuser=25071&=

Ik vlieg hem nu met een typhoon 6/15 en 3s1p 1500 pakket en dat maakt hem eigenlijk veel stabieler. de hoge snelheden gaven toch wel eens problemen op de houten roervlakken. Ook het Cg op de tekening is te ver naar achteren wat een redelijk gevaarlijk vlieggedrag gaf.
Is nu een heerlijk kistje om vaak mee te vliegen. Voor een 16/15/3 heb ik een ingedekte delta400 (1e pagina van gallerie) en dan gaat het echt hard!Is dan ook de helft kleiner..

Een binnenloper zou echter veel beter in een gfk racer passen als een Tokoloshi (superstrak vliegen en hard) of een maatje kleiner, een Vip (heeft onder de vleugel een hoekigere romp waar nog een redelijk lipopakket in moet passen) Had daar 2 jaar geleden een filmpje van gezien die 300 ging 8) ) Voordeel van de oudere Sp400 racers (uit de NiCd/sp400 periode) is dan ze door het hogere gewicht ook een dikkere vleugel nodig hadden voor meer lift, en dat komt eigenlijk heel goed uit als die vol zit met een paar flinke lipos.

Erik
 
bedankt voor de info!
Hier heb ik zeker wat aan!

Nog even een vraag over het CG dan, hoever moet die dan naar voren liggen? Aangezien die ietswat naar voren moest.
 
oke, ga ik dan van de zomer ook proberen.

Ik ben benieuwd :)
bedankt voor de tip. achterliggend zwaartepunt is niet zo leuk.
 
Hoi Denny..

CG is op 55mm van de neuslijst.
Uitslagen 4mm up/down op hoogte.
4 up en 3 down op rolroeren

Ik heb nog eentje liggen als soort van ARF.
Dit is meine maar vlieg hem toch niet meer.
Alleen nog electronica erin bouwen en je kunt gaan met die banaan. Deze is overigens lichter gebouwd dan die glitter

versie die jij heb. Scheelt je weer in de vleugelbelasting.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36354

blizzard.jpg

je kunt ook de mallen van me overkopen ;) dan kun je er zoveel bouwen als je wilt.. ik ga hem toch niet meer

produceren.

Peter

even weer een kick in dit topic
ik heb een poos geleden een blizzard 400 van peter overgenomen
zo ziet deze blizzard er nu dus uit (zie hieronder)
omdat het een licht uitvoering was heb ik de romp extra versterkt met een extra laag glas
en op nieuw gespoten
setup
2x hs85bb voor de rol
hds 77 nog wat (digitaal ) voor het hoogte roer
2200 mah 3sp1 hi model lipo
mega 16-15-3
cam speed spinner mer een cam4.75x4.75
graupner 6k ontvanger (gestript voor ruimte besparing)
align 35amp regelaar ook gestript voor betre koeling
moter draait volgas 2840 rpm en trekt dan 32 amp
blizzard_400.JPG

blizzard_400_%281%29.JPG

blizzard_400_%282%29.JPG

blizzard_400_%283%29.JPG

blizzard_400_%284%29.JPG

binnen kort komen er nog 2 verslagen aan over de bouw van de blizzard 400 en 600
ik namelijk de mallen van peter ovegenomen
en zal voor de eerste 2 modellen een uitgebreid bouwverslag maken
van mal en brok piep tot vliegend model
 
Heel mooi !
De 400 word die net zo gebouwd als de 600 ?
En u hebt de mallen overgenomen als de eerste slagen worden ze daarna mischien nog verkocht ?

Grt,
Jan-Willem
 
Hej Denny,

wanneer ga je vliegen, ik kom uit de buurt en ben nu de spark met de mega 16/15/2 aan het opbouwen, leuk samen vliegen :-))) Overigens in de spark, nog wel wat info op dit forum over te vinden

mooi man.
Ziet er goed uit je vliegtuig!

Groet,
Jelle
 
Heel mooi !
De 400 word die net zo gebouwd als de 600 ?
En u hebt de mallen overgenomen als de eerste slagen worden ze daarna mischien nog verkocht ?

Grt,
Jan-Willem


de 400 is nagenoeg het zelfde als de 600 ook qua bouw hij is alleen iets groter
als ik ga beginnen met bouwen van de modellen maak ik er eerst een kleine serie
van een stuk of 5 waarvan er wat van verkocht gaan worden
alleen het bouwen en rompen maken gaat nog een maand of 2 duren
ik zit namelijk met een verhuizing en een nieuwe baan
maar als ik ga beginnen houd ik jullie op de hoogte

jelle

als de eerste vluchten plaats vinden zal ik je even informeren
het is altijd leuk om met meerdere snelle modellen te vliegen
op het moment ben ik de enige met snelheid achter mijn sticks
bij ons op het veld
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lijkt me idd leuk....

strax niet meer dus, waar vlieg je precies?

Dank,
Jelle

ik vlieg met een paar man op een veld in halle
ik zal je binnen kort het adres wel even geven


gisteren toch maar eens begonnen met een paar vleugel kernen snijden
voor de blizzard 600
vind ze nog niet helemaal perfect dus commentaar is welkom
maar ja wie niet waagt wie niet wint
weet iemand misschien waar ik in de buurt van varsseveld
abachi fineer kan kopen ik heb het nodig voor het in dekken van de vleugels
maar andere suggesties om de vleugels mee te bekleden zijn ook welkom
hier even een paar foto,s
vorderingen zullen zeker volgen
ik heb mijn bestellijst klaar dus volgende maand de spullen bestellen en dan gaan we rompjes maken
vleugels_snijden.JPG


vleugels_snijden_%281%29.JPG


vleugels_snijden_%282%29.JPG


vleugels_snijden_%283%29.JPG


vleugels_snijden_%284%29.JPG


vleugels_snijden_%285%29.JPG


vleugels_snijden_%286%29.JPG


vleugels_snijden_%287%29.JPG


vleugels_snijden_%288%29.JPG


ik heb onder vonden dat het snijden het beste gaat als ik de onderkant eerst doe
en van de achter lijst naar voren
maar zo als ik als eerder vermelde suggesties zijn van harte welkom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top