Blohm&Voss BV141 nick ziroli

welke motor zou ik nemen..? ik heb er 2 liggen:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner eq: AXi 2820

of deze:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 42-40B 900kv Brushless Outrunner Eq: 3520 AXi

ik heb voor beide 4S lipo's liggen met een 60A esc

de blohm&voss weegt leeg 1.5kg (met servo's)

alle tips zijn welkom!!!

beide motoren zouden perfect gaan, alleen opletten dat ze niet te krachtig zijn, ik weet namelijk uit ervaring dat de turnigy motoren meestal wat krachtiger zijn dan dat ze beschrijven.
ik neem ook liever de turnigy SK's enkel om de reden dat ze mooier gewikkeld zijn, want ik heb bij de gewone turnigy's al gezien dat bij het ene deel van het anker bijvoorbeeld 20 wikkelingen liggen en op een ander deel dan maar 18, ze draaien daarom niet slechter, maar natuurlijk heb je hierbij wel wat spanningsverlies. maar als je deze al liggen hebt, zou ik zeker niet twijfelen om ze te gebruiken.

groetjs Rens

als je het niet ziet zitten om een extra batterij te plaatsen om de servo's deftig te laten werken. dan is en U-bec ook aan te raden, zeker als je met meer dan 3 lipo's werkt en tamelijk veel servo's hebt. want een motor geeft sowieso "vervuiling" op je elektrisch signaal, en hoe groter de spanning over die motor is, hoe meer vervuiling. Ik bedoel daarmee dat het soms kan gebeuren dat de spanning op de ontvanger zakt, als de motor vermogen nodig heeft. als je dan nog eens met een Y-kabel werkt, dan heb je nog meer verlies. Een U-bec regelt een constante spanning naar de ontvanger en kost niet zoveel geld.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 5-7.5A (8~42v) HV UBEC for Lipoly
dit ding heeft ook het voordeel dat je met een schakelaar de ontvangerspanning kan afleggen (je motor blijft wel onder spanning staan, maar zal niet beginnen draaien aangezien de ontvanger afligt).

mooi vliegtuig trouwens, en mooi gebouwd.

groetjes Rens

het probleem met de servo's is uiteindelijk opgelost! gelukkig maar... :)

het foliën was zeker niet makkelijk, veel gesukkeld maar weeral een ervaring rijker...
ooit bouw ik deze opnieuw maar dan groter, want ik vind hem echt mooi...:)

hier nog zonder elevator:

Foto-WTB7X4PS-D.jpg

de cockpit werk ik nog af met fine reepjes zwarte folie

Foto-WMUJBTTG-D.jpg

een opvallende onderkant...

Foto-VEBT4YGL-D.jpg

het staartwiel zal ik toch koppelen aan de rudder:

Foto-GPDPJDB6-D.jpg

kwaliteit is niet super maar toch een beetje een indruk (zonder cowl)

Foto-JIGCEKI3-D.jpg

Foto-IJGARFYA-D.jpg

en dan de noodoplossing voor de ailerons (niet mooi maar werkt wel perfect + geen speling meer !!)

Foto-NLKMOJDN-D.jpg

nu nog de motor monteren en de lipo goed plaatsen...

het zwaartepunt heb ik niet echt, ziroli spreekt van 1 balancepoint, hopelijk blijft ie stabiel in de lucht, ik hou nu al mijn hart vast!! :)

Bravo!

had er alleen solartex opgegooid. Dat voelt aan als echt linnen en werkt perfect. Zo heb ik hier al verschillende Pipers bespannen met dit spul.

Hij is veel te glimmend:(.

verder een prachtig stukje werk, en leuk te lezen hoe je zo doorzet!

Bravo!

had er alleen solartex opgegooid. Dat voelt aan als echt linnen en werkt perfect. Zo heb ik hier al verschillende Pipers bespannen met dit spul.

Hij is veel te glimmend:(.

verder een prachtig stukje werk, en leuk te lezen hoe je zo doorzet!

idd, solartex had vééél mooier geweest...voorlopig doe ik het nog met hk folie
waar koop je die solartex trouwens? is dat duur?

idd, solartex had vééél mooier geweest...voorlopig doe ik het nog met hk folie
waar koop je die solartex trouwens? is dat duur?
euh, ik koop meestal mn vooraad oracover en oratex, jaarlijks in dortmund (modelbouwbeurs in duitsland), daar kun je aan de stand van oracover alles kopen aan de helft van de prijs, over het algemeen is oratex niet zo duur, normaal gezien €12/meter is, dus slechts 2 of 3 euro duurder dan gewone oracover. in dortmund is dat dan de prijs voor 2 meter. normaal gezien hebben ze dit in belgie in de albatros wel hebben, dit is wel in mechelen, maar ze verkopen ook online, natuurlijk zul je wel verzendingskosten moeten betalen. misschien heeft de concorde dit ook liggen dit is een winkel in kortrijk, dus al wat dichter bij huis, maar ik ben niet zeker of ze dat daar hebben liggen.
wat ook sommige doen is met zijde en houtlijm werken, dus gewoon zijde insmeren met houtlijm en overspannen, ik denk dat ze dat dan opwarmen. dan trekt het zijde mooi over het oppervlak. daarna kun je het dan schilderen. ik wil het anders nog eens navragen in de club hoor.
grtz Rens

maiden

ik kon het niet laten om gisteren de blohm&voss eens te testen om te zien of ik het balance-point goed heb uitgemeten...

er stond zo'n 3bft op het strand en bij het taxiën wou ie al na een paar meter de lucht in en ik zag dat het goed was! direkt terug landen (was maar 50cm hoogte)

nog eens proberen en dan de lucht in, op 10meter hoogte laten draaien naar mij toe en toen....ja, toen viel de motor stil en dit op zeer lage snelheid...duikvluchtje van 2 seconden en een crash...

schade: rudder los, cowl eraf + firewall en outerwing wat losgekomen + mijn mooie 3blade prop kapot

herstel: na 1 uur alles terug in orde, dus dat viel mee!

oorzaak: 1 van de 3 kabeltjes van de motor naar de ESC was losgekomen, die spande er totaal niet in...

dus volgende keer beter (dan zal ik filmen!)

Back