Blohm&Voss BV141 nick ziroli

ik bedoel dit kruis (ken er wel de naam niet van):

full

maar ik heb geen zwarte oracover...zijn er nog andere manieren?

Laatst bewerkt door een moderator:
servo's

bij het testen van de 4 gws park servo's kwam ik het volgende probleem tegen het lijf:

elke aileron heeft een servo die ik met een Ykabel aan de ontvanger koppel, bij het testen is er eentje die enorm slecht werkt, oncontroleerbare bewegingen...tot ik de andere servo loskoppel dan werkt ie weer naar behoren...ik heb meerdere Ykabeltjes geprobeerd dus daaraan ligt het niet...
hoe kan ik dit oplossen? de 2 servo's niet met Ykabel koppelen? (dan kanaal 2 en ...? op de ontvanger)

Ik vraag me nogsteeds af wat in godsnaam het iedee was van dit bizare ontwerp van de duitsers
Het leek wel of ze tijd teveel hadden en daarom maar met de meest rare greaties aan kwamen
Maar ik moet wel zeggen
Ze bouwde kwalitatief hoogstaande ontwerpen
En waren in veer gevallen veel verder dan de rest van de werold

kan ik printen op folie? misschien een gekke vraag maar heeft er al iemand dit geprobeerd? A4 'tje uitsnijden en printen? kwestie van dat kruis mooi erop te krijgen...

vond het niet gemakkelijk om ze te maken maar de ailerons zijn klaar... nu nog vastmaken en mijn 'onzichtbaar' systeem van draaien op punt stellen (komen nog foto's van)

Foto-VD6BF76M-D.jpg

het geheel moet er ongeveer dan zo uitzien:

Foto-OQ3KCD4Y-D.jpg

nog heel veel werk maar het begint een beetje vorm te krijgen, vind het heel leuk om te doen, vooral nu heb ik het gevoel dat ik ah bouwen ben!

om de outerwings vast te maken aan de middenvleugel ga ik toch een plankje in de juiste hoek zagen en deze bevestigen met 30' epoxy om toch wat stevigheid te hebben, ik had eigenlijk beter de buitenste ribben in berk gezaagd ipv balsa
misschien ook nadien met wat epoxy de boel verstevigen...

Ik ben bang dat je niet kan printen op folie. Het houdt niets in om ze van oracover te maken , half metertje wit en zwart halen, met een lineaal en een scherp mes alles even uitsnijden, nog geen 10 minuten werk per kruis schat ik.

Cor

printen op decalfolie (zie tutorials schaalforum) of met een zwarte viltstift.

bij het testen van de 4 gws park servo's kwam ik het volgende probleem tegen het lijf:

elke aileron heeft een servo die ik met een Ykabel aan de ontvanger koppel, bij het testen is er eentje die enorm slecht werkt, oncontroleerbare bewegingen...tot ik de andere servo loskoppel dan werkt ie weer naar behoren...ik heb meerdere Ykabeltjes geprobeerd dus daaraan ligt het niet...
hoe kan ik dit oplossen? de 2 servo's niet met Ykabel koppelen? (dan kanaal 2 en ...? op de ontvanger)

Dit is vaak een voedingsprobleem. Door het stroomverbruik zakt de spanning en worden servo's instabiel.

Als je een BEC gebruikt, probeer dan eens een stevige ontvangeraccu. Gebruik je al een ontvangeraccu, is deze volledig geladen? Anders eens testen met een accu met een grotere capaciteit.

Laatst bewerkt:
Hoi tommatador,

Leuk onderwerp! Bijzondere kist!
Succes met de bouw.

Ik vraag me nogsteeds af wat in godsnaam het iedee was van dit bizare ontwerp van de duitsers

De Bv 141 is ontworpen naar de specificatie voor een eenmotorig vliegtuig met observatiezicht rondom en onbelemmerd defensief vuur. De asymmetrische layout hefde het koppel van de motor op, waardoor het recht en zuiver vloog. Piloten meldden uitstekende handling kwaliteiten en de zichtbaarheid was ongeëvenaard.

Bundesarchiv_bild_101I-602-B1227-08A%2C_Aufkl%C3%A4rungsflugzeuge_Blohm_-_Vo%C3%9F_BV_141.jpg

Meerdere Bv 141`s in- en voor een hangaar.

Vr. groet,
Ramses

Dit is vaak een voedingsprobleem. Door het stroomverbruik zakt de spanning en worden servo's instabiel.

Als je een BEC gebruikt, probeer dan eens een stevige ontvangeraccu. Gebruik je al een ontvangeraccu, is deze volledig geladen? Anders eens testen met een accu met een grotere capaciteit.

bedankt, lag dus daaraan want ik probeerde het eens met een zwaardere lipo en esc en geen problemen meer..oef! bedankt, hele opluchting!

de ailerons zijn ook bijna klaar, met een aluminium buisje en daarin een carbon staafje...

mijn systeem werkt maar ik kan natuurlijk moeilijk aan de servo's, ik had beter een luikje gemaakt denk ik maar uiteindelijk heb ik er vertrouwen in dat ze lang zullen meegaan (heb ze genoeg getest)

Foto-YUJOMJ4U-D.jpg

Foto-IS3FXIS6-D.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi tommatador,

Je zou nog een luikje voor de servo`s kunnen maken in dit stadium toch? Je weet nooit wanneer een servo er de brui aan geeft. Ik weet niet of de stevigheid van de vleugel teveel aangetast wordt vanwege het onderbreken van de achterligger?
BV141.jpg

Ga je die opnieuw verbinden (met een brace oid) of laat je het zo?

Succes met de bouw,
Grt, Ramses

Laatst bewerkt:
Hoi tommatador,

Je zou nog een luikje voor de servo`s kunnen maken in dit stadium toch? Je weet nooit wanneer een servo er de brui aan geeft. Ik weet niet of de stevigheid van de vleugel teveel aangetast wordt vanwege het onderbreken van de achterligger?
BV141.jpg

Ga je die opnieuw verbinden (met een brace oid) of laat je het zo?

Succes met de bouw,
Grt, Ramses

ik heb idd al gemerkt dat de constructie redelijk zwak is en heb al een aantal tussenlatjes gezet ter versterking...
ook waar de middenvleugel en de buitenvleugel zullen samenkomen ga ik verstevigen..

groeten,
tom

ik heb wat advies nodig van de mannen met wat ervaring!
het systeem van de ailerons....

er zit een beetje speling (paar mm) op de draad van de servo naar de carbonstaaf + wat speling op de carbonstaaf zelf (tijdens de torsie) en dit resulteert in een speling van de aileron

is dit erg? maw, zal de aileron zelf het vliegtuig kunnen sturen zonder dat ik de servo beweeg of zorgt de luchtstroom dat ie sowieso in het profiel van de vleugel blijft?

uiteindelijk ben ik nu bezig met foliën (foto's volgen!) maar ik merk toch dat mijn bouwervaring nog in zijn kinderschoenen staat!! amai, zoveel schoonheidsfoutjes die ik ontdek! eerlijk gezegd ben ik misschien te snel geweest om nu al te foliën maar mijn geduld was efkes weg...

ik denk wel dat ie zal vliegen maar ik zit nu wel erg in met die ailerons...dus hopelijk krijg ik langs deze weg wat tips en info!!

Tja, wat zal ik zeggen? Ik heb het niet zo erg op speling. Ik geloof niet dat je toestel vanzelf een andere kant op gaat, maar flutter zou een serieus probleem kunnen worden.
Waarom heb je de servo's niet direct aan de carbonas bevestigd?

Als ik jou was zou ik de servo meet naar het midden van het roer verplaatsen
en dan een heel klein heveltje aan het roer maken op een onopvalende manier
je zou dan op de servo een kogolkopeling kunnen maken zodat je daar ook dichter naar het midden van de servo kan

Zo heb je veel minder kans op speling en flutter

als je het niet ziet zitten om een extra batterij te plaatsen om de servo's deftig te laten werken. dan is en U-bec ook aan te raden, zeker als je met meer dan 3 lipo's werkt en tamelijk veel servo's hebt. want een motor geeft sowieso "vervuiling" op je elektrisch signaal, en hoe groter de spanning over die motor is, hoe meer vervuiling. Ik bedoel daarmee dat het soms kan gebeuren dat de spanning op de ontvanger zakt, als de motor vermogen nodig heeft. als je dan nog eens met een Y-kabel werkt, dan heb je nog meer verlies. Een U-bec regelt een constante spanning naar de ontvanger en kost niet zoveel geld.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 5-7.5A (8~42v) HV UBEC for Lipoly
dit ding heeft ook het voordeel dat je met een schakelaar de ontvangerspanning kan afleggen (je motor blijft wel onder spanning staan, maar zal niet beginnen draaien aangezien de ontvanger afligt).

mooi vliegtuig trouwens, en mooi gebouwd.

groetjes Rens

Back