Bluetooth Set

Discussie in 'Model truckers' gestart door MikeS, 3 mrt 2013.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik heb even het topic doorgelezen. het is een interessante ontwikkeling echter rijden velen met meerdere trailers of wisselen zelfs leden onderling trailers uit.

    Dat lijkt mij niet mogelijk met dit systeem want ik begrijp uit de reacties hier dat je elke keer een slave opnieuw moet pairen? Het is niet mogelijk een library bij te houden in de master die meerdere modules kan koppelen? Dan zou je een switch bij de kingping kunnen maken die de trailer in / uit schakelt. Hiermee kan je 1 probleem oplossen dat je dus met meerdere trailers kan rijden achter een truck. Dan hou je nog wel het probleem van de trailers onderling uit wisselen maar dat is vaak alweer beter op te vangen.

    Daarnaast las ik dat iemand een multiswitch over het servo kanaal wilt zetten. Mijn ervaring met systemen die servo's overzetten is dat ze de tijdbasis vaak vergeten goed te syncen hierdoor werkt een multiswitch niet meer. En een servo / regelaar zal mogelijk met een kleine delay werken voor deze laatste twee is dat geen probleem voor een tijd kritische module als een multiswitch wel.

    Ik volg deze ontwikkelingen ook even op een afstandje maar er zouden wat mij betreft meer en betere systemen moeten komen voor draadloze communicatie tussen truck en trailers.
     
  2. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    Beste cheeta, het pairen is heel simpel en neemt een paar seconden in beslag. Idd een libary zou een optie zijn. Deze is eenvoudig de bedienen eventueel via een vrij kanaal op de zender en ontvanger (uitleg hoe komt nog)
    Verder is men bezig met het systeem verder te ontwikkelen. Dit aan de hand van de feedback en intresse van andere. Samen met een forumlid zijn we aan het kijken hoe of wat . Mede mocht het zo zijn dat er bij mijn bouw wat vertraging is door tegenslag. Ook kijken we hoe men deze set vind op rijdagen en mogelijk beursen. Verder is deze set ontwikkeld voor de amerikaan en aziaat dus proberen we nu de aanpassingen te krijgen voor de europese markt. Men had niet verwacht dat er zo een aandacht hier voor was. Voor de verkoop ben ik nog bezig met de importeur en aantal winkels. Maar ik hoor het graag van men als de intresse er is.
     
  3. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Is er al nieuws ivm de MFC versie? ik heb zo de indruk dat het op een dood spoor gelopen is. Via FB zie ik alleen enkele foto's van de test versie, maar geen verder ontwikkelings-nieuws. Ook krijg ik geen contactgegevens. Ik heb de set V1M en V1S, echter heb ik ook een MFU in mijn truck, en ik begrijp het koppel-schema niet goed. Volgens de manual zou ik de set aan de mfu kunnen aansluiten, echter heb ik problemen met de tekening. Daarom ben ik zeer geïnteresseerd in de MFU versie.

    mvg

    Dirk
     
  4. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    Ik vroeg me af of er al meer bekent is want ik zit met smacht te wachten op een oplossing als deze.

    Gr martijn
     
  5. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Martijn, de set doet wat er verwacht wordt. Ook de versie op mijn mfu.

    Dirk
     
  6. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    oke dat is goed nieuws.

    maar is hij al te verkrijgen en voor welke prijs?

    gr martijn
     
  7. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Is zeker te koop, neem contact via FB, (zoek op "ob1 RC") en stuur een bericht. Zo heb ik mijn sets gekocht.

    mvg

    Dirk
     
  8. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.649
    Locatie:
    Drenthe
    Erg geheimzinnig allemaal; maar dit moet misschien ook wel om te voorkomen dat er door het forumbeheer ingegrepen wordt in deze [semi]-commerciële activiteiten :confused:.
    en dat nu al voor zo lang...
    Cor
     
  9. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    nou heb ik even op facebook gekeken maar daar hebben ze het over 3 verschillende set's.

    maar volgens mij is dit niet wat ik nodig heb voor op mijn mfc-01? of heb ik het mis?

    gr martijn
     
  10. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Ik snap niet goed wat daar geheimzinnig aan is, er zijn toch zilion shops op Facebook.

    @ Tyne, Ik heb gewoon een versie voor de tamiya mfu besteld, kostte evenveel en daar is de stekker voor de mfu bij, gewoon inpluggen op de mfu en het werkt. Stuur eerst maar een berichtje naar hun FB en je krijgt wel een bericht terug. Was geleverd binnen de week. Ik denk dat ze ook op Ebay zitten.

    mvg

    Dirk
     
  11. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    nou nog mooier ze hebben op fb een shop en heb het daar gelijk besteld met paypal.

    ben heel erg benieuwt.

    gr tijne
     
  12. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Laat je weten hoe het bevalt?

    Dirk
     
  13. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    Maar natuurlijk

    Zo dra ik het aan de praat heb als het goed is werkt het al op de meeting van martijn
     
  14. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    Gisteren een mailtje gegregen dat ze het verstuurt hebben van uit hong kong
     
  15. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    nou mensen ik heb alles binnen.

    heb er een paar uur mee zitten stoeien en het is op zich leuk spul alleen niet samen met een mfc-01 dit omdat het een op zich zelf staande licht set is. dus het geluid van de knipperlichten loopt niet gelijk met de knipperlichten van deze set.

    maar als je deze set neemt met een aparte geluids module is het zekker de moeite waard.

    werkt ook gewoon met een computer zender.

    de verlichting zet je aan door je stick tussen de 25 en 75 % 3 sec vast te houden.

    en draadloos had ik een bereik van min. 3 meter (eigenlijk iets te veel dus) maar als de poten van de trailer uit staan dan gaat de verlichting automatisch over op gevaren verlichting. wat overigens te veranderen is in de software (waar heel veel aanpassingen mogenlijk zijn).

    dus met andere woorden een mooie set voor een leuke prijs alleen niet met een mfc-01.

    gr martijn
     
  16. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Martijn,

    hen jij wel de juiste versie? Ik heb de set met de mfu stekker aan de mfu geplugd en alles gaat zoals het moet. Ik geef toe dat ik nog niet gelet heb op de syncronisatie van licht en geluid. Ik zal eens op letten.

    mvg

    Dirk
     
  17. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    Oke dan heb ik niet de juiste

    de gene die ik heb is echt een lichtset opzich.

    Ik wel wel de v3.1m en v3.1s
     
  18. Szeedijk

    Szeedijk

    Lid geworden:
    23 nov 2012
    Berichten:
    1.109
    Locatie:
    Hilversum
    Klinkt als een andere set. Bij mij was het plug and play. Werkte direct. Verlichting ed reageerde gewoon als je de mfu normaal bediende.
     
  19. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Die van mij ook, maar er zit een aansluiting en een kabel bij voor in de mfu te pluggen.

    Dirk
     
  20. Szeedijk

    Szeedijk

    Lid geworden:
    23 nov 2012
    Berichten:
    1.109
    Locatie:
    Hilversum
    Hier hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina