Bluetooth Set

Discussie in 'Model truckers' gestart door MikeS, 3 mrt 2013.

  1. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    gisteren even zitten zoeken via Google, en OB1 zit ook op Facebook en heeft daar een webshop......
    kan er hier vanaf mijn werk helaas geen link van plaatsen
     
  2. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    http://www.facebook.com/#!/ob1RC

    De link voor de hele nieuwsgieriggen......Ik ben bezig om een vast verkooppunt te organiseren hier in Nederland.
    Gezien de markt ontwikkeling leek mij dit wel een goed idee. En omdat niet iedereen facebook heeft of paypal en de hele ratteplan. En ook omdat we nieuwsgierig zijn naar wat men hiervan vindt. Ik heb iig een mail gestuurd naar 1 leverancier waarvan ik niet weet of ik de naam al mag noemen hier i.v.m dat diegene nog moet kijken (onderzoeken) of dit wat voor hem is. Maar ik houd jullie zekers op de hoogte van alles.....
     
  3. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    Link geplaatst:D
     
  4. mhazelhoff

    mhazelhoff

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    81
    Ik wil er ook 1!!!:D
     
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Super :proost:
     
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    [mod]

    Hallo Mike,


    Je mag de fabrikant noemen, ook wel een linkje van de fabrikant plaatsen, als je maar geen reclame maakt of er een verkoop topic van maakt.

    [/mod]
     
  7. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    even dat ik het goed begrijp hoor?

    maar ondersteund hij nou ook nachtlicht en remlicht in een led?
    als ik het goed heb kan je ook 1 servo aansturen via dit?
    is er nou ook nog een optie om via dit systeem een zwaailamp aan te sturen?

    sorry voor de vragen maar wil het even zeker weten voor ik blij word met een dooie mus.

    gr martijn
     
  8. Szeedijk

    Szeedijk

    Lid geworden:
    23 nov 2012
    Berichten:
    1.109
    Locatie:
    Hilversum
    Nachtlicht en remlicht in 1 ja.
    Servo weet ik niet
    Bij een led aansluiting kunnen maximaal 16 Leds van 20ma aangesloten worden.
    Aparte zwaailicht aansluiting weet ik niet.
     
  9. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    Oke dan wacht ik nog even rustig af

    Gr martijn
     
  10. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    :DIn het filmpje met de Mercedes Kipper stuurt men een servo/motor aan.
    En anders zou men met een zogezegde multiswitch of relais alles aan kunnen sturen. Maar voor de handige onder ons is alles mogelijk. ik ga zelf ook me wat meer verdiepen in het apart aansturen. En ik ga ook kijken of de 6 kamer of 7 kamer verlichting hier op aan kan sluiten.:D
    En anders heb ik ook nog de V3.1M liggen
    @Volvo ik juist er voor gekozen om de naam nog niet te noemen omdat ik niet weet hoe diegene er tegenover staat ivm dat er te veel vragen zijn kant op gaan. En het is zeker niet de bedoeling om een verkoop topic er van te maken. Ik ben nog wel bezig met een importeur en een verkoop punt voor dit product.
    En voor info kan men altijd wel bij mij terecht.......Verder heb ik goede respons gehad vanuit Amerika en Japan. Men is te vreden over de nieuwe V3.1MFC men hoopt hierdoor een nieuwe markt ontwikkeling komt met uitbereidingen eventueel.
    Verder zal ik jullie op de hoogte houden van de 2 sets. De v3.1Master met V3.1Slave en de V3.1MFC met V3.1Slave
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
  11. mhazelhoff

    mhazelhoff

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    81
    MikeS,

    Als we de set(s) willen bestellen, moeten dit via jou spelen of moeten we zelf op zoek gaan?

    Ik, en waarschijnlijk vele andere, hebben hiervoor serieuze belangstelling.

    Ik zelf in de MFC versie, aangezien ik deze wil aansluiten op mijn aanwezige MFC in beide trucks, maar zou graag de verlichting van de trailer willen koppelen/aansturen via deze set, zodat ik de Tamiya verlichting set kan verwijderen, want alles gaat nu op afstand, behalve de aansluiting van trailer naar truck moet nog met de hand losgekoppeld worden.

    Thx.

    Michael
     
  12. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    Beste Michael,
    Het komt allemaal goed.....ik ben nog deze week druk bezig met onderhandellingen.
    Maar mocht dit tot niets uitkomen zal ik voor de belangstellende en serieuze iets anders gaan opstellen. Dus heb nog even een klein beetje geduld........
    Ook omdat ik niet de markt wil verpesten voor een eventuele importeur....
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
  13. mhazelhoff

    mhazelhoff

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    81
    MikeS,

    Duidelijk, mocht je hulp nodig hebben met import, wij hanteren dagelijks honderden import zendingen van over de hele wereld.:D
     
  14. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    Beste heren zo hoe het er nu naar uit ziet zijn de onderhandelingen in volle gang. En is de eerste been gezet.....
    Tevens als ik niet elke dag reageer komt het omdat ik ook in de nacht werk;)
     
  15. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    Ik zal je even een update geven.... dat binnenkort de set aangeboden wordt. Zeker omdat de intresse groot is. Verder door is het dat de mfc set pas medio mei voor de markt zo komen, wordt nu medio april. Dus als als er meer intresse komt ......... zal morgen proberen fotos posten
     
  16. Szeedijk

    Szeedijk

    Lid geworden:
    23 nov 2012
    Berichten:
    1.109
    Locatie:
    Hilversum
    Ook in ben in het bezit van deze Bluetooth set. Zal ook kijken of ik wat foto's kan maken.
    De set valt absoluut niet tegen en komt al zeer goed/professioneel verpakt geleverd. Incl. Y-kabel, LED verlichting met kabel en plug. Ik had letterlijk de set binnen 5 minuten aangesloten en werkend. (Nee nog niet permanent;))

    Zie hier een filmpje: [media=youtube]nHAxjJkzPCA[/media]
    (Als de gevaren licht vd trailer aan staan betekend dit dat de trailer losgekoppeld staat)


    1 ding waar ik wel tegen aan loop: De module wordt aangesloten op oa de achteruitrijlicht (J18) aansluiting op de mfc. Op de module zelf zitten weer netjes TWEE aansluitingen voor deze verlichting. Hierbij horen ook 2 heldere witte lichten welke netjes worden mee geleverd. Dus met andere woorden, deze 2 lampen nieuw naar achteren trekken en de orginele lamp vervangen.
    Dit doe ik liever niet dus ik sluit gewoon de kabel welke bij de mfc hoort aan op 1 vd aansluitpunten. Maar aan de andere kant vd kabel hangt dus niet 1 maar 2 ledjes. En helaas... De lampen branden bijna niet. :( De module is daar dus berekend op 1 led per aansluiting...
    Is het mogelijk om de 2 aansluitingen samen te brengen zodat ik toch de orginele enkele kabel met 2 ledjes kan gebruiken? :confused:

    Ps. Op de slave unit kun je extra verlichting aansluiten. Dus als je aan de zijkant verlichting wilt welke automatisch met je daglicht verlichting mee aan gaat, dan zit je met deze set goed!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    ziet er goed uit, kan je ook op afstand de trailer koppelen of moet dit handmatig?
     
  18. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    ziet er super uit.

    kan je ook een servo bedienen via deze modulle?

    gr martijn
     
  19. Szeedijk

    Szeedijk

    Lid geworden:
    23 nov 2012
    Berichten:
    1.109
    Locatie:
    Hilversum
    @koos
    Ja je kan je trailer ook op afstand koppelen (de verlichting dan;)) dat doe ik namelijk ook in het filmpje. Tot welke afstand dit kan? Zat gisteren 4m van de trailer af en ging nog goed. Ligt ook aan omgevingsfactoren. Blijft Bluetooth.

    @martijn
    Zover ik weet niet, maar misschien zijn er mensen die een oplossing weten. Zal als ik weer op mijn werk ben een PDF maken van de beschrijvingen.
     
  20. tijne

    tijne

    Lid geworden:
    11 jun 2010
    Berichten:
    392
    Locatie:
    moerdijk
    O als je dat wil doen beel erg graag

    Alvast bedankt
     

Deel Deze Pagina