Deze twee zinnen zijn geheel in tegenspraak met elkaar.
Iedere super vlieger zal de filmpje van Philip Kolb bekijken en er meestal nog van leren ook.
Niet iedereen hoeft er trouwens 100% mee eens te zijn, maar dat is weer wat anders.
Rick
Ze zijn in het geheel niet in tegenspraak. De opmerking was dat ik het filmpje van Kolb zou moeten kijken,
omdat ik het niet zou begrijpen. Daarnaast is het een beroep op autoriteit.
Op basis daarvan zeg ik, ik
hoef dat filmpje niet te kijken. Ik weet wel wat en waarom jullie iets zeggen, wat jullie stelling is, daar hoef ik geen filmpjes van Philip Kolb voor te gaan bekijken.
Wat je in de modelbouw, naar mijn mening, heel veel ziet, is dat iemand die het _wel_ kan, over een bepaald onderwerp een uitspraak doet, of een filmpje maakt, en vervolgens de 'internetguru's' het overnemen zonder te weten waar het over gaat. Voor de duidelijkheid; ik weet dat bv. Arjan echt wel weet waar het wel over gaat, dat bedoel ik hier niet te insinueren.
Mensen die zelf nog geen halve bocht netjes kunnen sturen zonder allerlei mixers of andere oplossingen, die dan gaan oreren hoe het moet, omdat ze dat in een filmpje gezien hebben.
De overtreffende trap komt vlak daarna meestal, als dat soort filmpjes uit context en oneigenlijk gebruikt gaan worden in andere discussies. Het schermen met 'hij doet het zo, dus zo moet het', of als iemand op een forum iets post gelijk beginnen te ouwehoeren 'hoe lang vlieg jij al, wat vlieg jij, enzovoort'. Het is allemaal totaal niet relevant. Kijk naar wat iemand zegt, en reageer daarop. Ipv. het continu het persoonlijke vlak op te willen gaan trekken. Kijk ik vlieg al een jaar langer dan jou, dus ik moet wel beter zijn en het beter weten!!!!
Beste Eenpitter,
Wees nou gewoon sportief en sta open voor wat een ander schrijft .
Doe dat zelf ook eens dan?
En verder is het zo dat de mensen die hier met F5J kisten vliegen , mans genoeg zijn om ook te vliegen zonder mixers voor wat betreft de Zwevers in de F5J klasse,
Topicstarter krijgt z'n bochten niet goed. Gaat nu op advies van filmpjes en jullie een mixer instellen. Ongetwijfeld zal dat z'n bochten beter maken. Maar zelf een bocht goed vliegen? Kan ie dan dus nog steeds niet.
Wat jij schrijft tav. openstaan etc, ben ik het helemaal mee eens. Jammer dat jullie het zelf niet toepassen, maar direct de verdediging inschieten en nul reactie geven op wat ik nu eigenlijk zeg. Ik zeg helemaal niet dat je geen mixers zou mogen gebruiken, of dat het perse zonder mixers moet. Wat ik zeg is, dat het, VOLGENS MIJN MENING, beter is om het eerst zelf te leren sturen, alvorens je met mixers aan de slag gaat. Omdat je, als je eenmaal aan mixers gewend bent, niet meer zonder zult vliegen en dus eigenlijk niet weet hoe je echt moet vliegen.
Zweven, 3D vliegen, het maakt allemaal geen klap uit. De BASIS ervan is hetzelfde. En in die basis is het volgens mij erg belangrijk dat je ZELF leert sturen met je rudder. En als je dan bv. opvalt dat je bij x rol altijd y rudder meegeeft, dan maak je een mixer. Naar mijn mening, leer je daar meer van dan op basis van Internetfilmpjes en adviezen, maar grofweg een mixer in te stellen. Maar nogmaals, dat is mijn mening.