Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Maar als iemand meer info heeft met wat voor blokken (enkele / dubbele) en hoe de zeilen waren vastgemaakt dan hou ik me aanbevolen. De beschrijving van BB bestaat uit slechts één tekening en een heel onduidelijke foto.
Hoe het in een boeier zit weet ik niet Jan, maar als je in deze website kijkt, http://www.bottermodelbouw.nl en dan bij de BU 212 dan kun je daar een beschrijving van de tuigage van de botter vinden, dat is denk ik redelijk vergelijkbaar met je boeier
Ja, die oude billingboat pakketten, veel raad en giswerk. Ik heb de tekening volgens mij al meer als een maand niet meer ingekeken. Maar dadelijk met die touwtjes, dat wordt bij mij ook nog wat.
Update 9
Even terugkomen op het zeil.
Dit is een stukje waar ik iets naast het lijntje heb genaaid. Hier zie je goed de lijntjes die BB erop heeft gedrukt. Daar kan je dus niet dwars overheen gaan.
Foto: Stiknaden volgens opgedrukte tekening op een klein stukje na.
Van de toegevoegde plastic onderdelen heb ik alleen de deur gebruikt.
Alle andere onderdelen heb ik van hout of metaal gemaakt.
Foto: Niet gebruikte plastic onderdelen, op de deur na.
Alle tuigage is aangebracht. Uit het verslag van de botter BU212 ( http://www.bottermodelbouw.nl ) heb ik geleerd dat touwen nooit vast zitten maar altijd losgehaald kunnen worden. Ik heb daarom nergens touwen vastgezet (zoals de bouwbeschrijving aangeeft) maar altijd haken en ogen gebruikt.
Of ik de touwen op de juiste plaats heb belegd weet ik niet. Ongetwijfeld niet. Het zij zo. Het geheel ziet er wel aardig uit en daar gaat het om.
Grappig, Ik kom op het MBF eigenlijk alleen voor RC vliegen, maar ik zie hier de boeier van BB langskomen die ik ruim 40 jaar geleden ook heb gebouwd. Lang niet zo mooi: het was mijn eerste (en laatste) houtbouw bootje, maar ik heb hem nog in de schuur staan. Mijn moeder heeft destijds de zeilen nog genaaid.