Bolk Transport Mercedes Actros 6x4"

[
20220321_133201.jpg
20220321_133117.jpg

Volgens mij is dit wat je wilde. Printer maakt nu de tweede serie van 2.
Schuren etc mag je zelf doen. Stuur even je adres, en mob nr per PM.
Gr Fred

Ach dit is een simpel ontwerp. Had al voor een ander model luchttanks gemaakt, alleen de maten aanpassen en de printer doet de rest. Strakker zou kunnen maar ik heb een filament printer en geen vloeistof printer, die maakt nog gladdere printjes. Ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien op je truck.

Goedemiddag beste volgers,

Met de luchttanks in huis weer lekker verder gaan freumelen aan de kastenwand.. de 2 verstralers zijn gemonteerd. Nog het eea afwerken en dan de spuitcabine in zodra het weer wat beter wordt.

Wordt vervolgd..

Fijne zondag nog!

Groetjes Tom
1649598463641.jpeg

De luchtketels nog wel schuren voor je gaat spuiten, en een primer gebruiken. Misschien wat leidingwerk aanbrengen, maakt het helemaal af.

Schuren en primer staat sowieso nog op het programma.. de tanks krijgen aan de achterkant nog wat leidingwerk.. en ben nog aan het experimenteren met de slangen die normaal naar de trailer gaan.. zit te denken aan stroomdraad op te rollen en dan houdt het hopenlijk de krul vast.

Ik weet dat ze ook te koop zijn, maar dit moet goed zelf te maken zijn denk ik..
Tips hiervoor zijn welkom..[emoji16]

Groetjes Tom

Die krulsnoeren zou ik op dit punt niet gebruiken Tom, dat hoort daar niet. Waarom niet gebruik maken van 1,5 mm² gestript zwart installatie koperdraad, dat werkt lekker en is de juiste maat op schaal voor leiding werk van 16 mm, wat dit meestal is.
Cor

Die krulsnoeren zou ik op dit punt niet gebruiken Tom, dat hoort daar niet. Waarom niet gebruik maken van 1,5 mm² gestript zwart installatie koperdraad, dat werkt lekker en is de juiste maat op schaal voor leiding werk van 16 mm, wat dit meestal is.
Cor

Hallo Cor,

Ton bedoelt de krul luchtslangen en de krul stroomkabels van de trekker naar de trailer.
Die wil Tom zelf gaan maken.

Cor

Zoals ik gedaan heb... mooie lucht leidingen van maken.
20220405_213542.jpg
20220313_153731.jpg

Hallo Cor,

Ton bedoelt de krul luchtslangen en de krul stroomkabels van de trekker naar de trailer.
Die wil Tom zelf gaan maken.
Volgens mij niet, want hij schrijft:
de tanks krijgen aan de achterkant nog wat leidingwerk.. en ben nog aan het experimenteren met de slangen die normaal naar de trailer gaan
Normaal , maar nu dus niet.
Volgens mij. Maar geeft verder niks hoor, ik probeer alleen maar te helpen.....

Schuren en primer staat sowieso nog op het programma.. de tanks krijgen aan de achterkant nog wat leidingwerk.. en ben nog aan het experimenteren met de slangen die normaal naar de trailer gaan.. zit te denken aan stroomdraad op te rollen en dan houdt het hopenlijk de krul vast.

Ik weet dat ze ook te koop zijn, maar dit moet goed zelf te maken zijn denk ik..
Tips hiervoor zijn welkom
..[emoji16]

Groetjes Tom

Hallo Cor,

Zie rode tekst.

Ik lees toch iets anders dan dat jij gelezen hebt.:) :) :yes:

Goedemiddag beste volgers,

De bergkast begint nu echt ergens op te lijken[emoji16]. Erg gelukkig met hoe de tanks uitgepakt zijn het oogt erg leuk bij elkaar. Nu enkel nog een sticker met de bedrijfsnaam maken en enkele accenten aanbrengen met verf. Deze middag wil ik de deksel (boventkant met de vaten erop )draadloos maken dmv wat messing strips zodat de verlichting gewoon contact maakt als de deksel erop zit, maar als ik bij de accu moet zijn en de bovenkant eraf wil hebben, geen hinder heb van draadjes van de verstralers.

Vervolgens de bevestiging maken waardoor de kastenwand op het chassis past, maar ook weer demontabel blijft indien nodig.

En daarmee zal het einde van dit project steeds dichterbij komen..

Geniet van het lekkere weer en tot de volgende update!
Groetjes Tom
20220507_130540.jpeg

Back