'Bolletjestrui Serval' is niet meer; Minutes before Disaster

Dan bouw je hem gewoon met afneembare vleugel.
Is volgens mij heel goed te doen.
Kan ie zo in een rugzak aqls je met de brommer naar het veld rijdt.

Grt

ik zit net in het bouw verslag te kijken en daar staan foto's dat de liggers van boven in de romp gelecht worden,
als ik daar iets van een klepje boven maak zou het toch moeten lukken?
of is dit niet sterk genoeg?

Jeroen

Laatst bewerkt:
Als je in de romp (onder de vleugel) een versteviging aanbrengt, dan zou dat moeten kunnen. Dat wordt wel vaker gedaan bij bv ARF Extra's.

Of je maakt ipv een Serval middendekker een schouderdekker. Ook niks mis mee.
Alles kan.

Grt
Frank

Kan iemand mij aan een kopie van een Serval tekening helpen?
Ik zie wel Serval.dwg staan, maar heb geen reader, en al had ik die wel, dan moet ik hem nog naar de kopieshop zien te krijgen.
Maar ze hebben daar wel een kopiedinges waar je zo A0 doorheen kunt rossen voor een paar euri.
Graag even een PB zou geweldig zijn!

Haha.. Hé, de hype is terug. 8-)

Toevallig heb ik van het weekend ook mijn Serval weer opgetuigd. Vorig jaar was mijn achterlager gesprongen van de TT36. Nadat ik nieuwe lagers had gekocht bleek ook de krukas krom te zijn. Laatst heb ik een nieuwe TT36 op de kop getikt en inmiddels gemonteerd.

Heb deze keer wel de ijzerzaag in de grote heli koelkop gezet. ;) Maar na 5 jaar knallen leeft hij nog steeds. :)

serval_96.jpg

serval_97.jpg

ik heb de tekening nu hier:D
maar bij het spant is er een blokje ondergezet waarom dat?
en waar moet het zwaartepunt ergens liggen?

ik heb de tekening een beetje bekeken maar ik kom er niet helemaal uit wat voor hout ik moet gebruiken dus:
heeft iemand een stuklijst van de serval?
zou je die even willen posten?
alvast bedankt

Jeroen

Hij is er wat klein voor, maar je zou ook steekvleugeltjes kunnen overwegen, dan tast je de stevigheid van de romp niet aan. Als buis kun je gewoon een goede carbon pijp nemen, dan wordt het ook niet al te zwaar.

Bij schade schuif je dan ook zo een ander vleugelhelftje erop:)

Grt.

Back