'Bolletjestrui Serval' is niet meer; Minutes before Disaster

@ Alexzzz

goed idee, ik kreeg anders probleemen met het meenemen:lol:
wat voor diameter zou jij dan aan raden? en hoe lang?

20mm carbon lijkt me een aardige, mogelijk zelfs 15mm. Hulzen voor in de vleugel kun je zelf maken met glasmat, of je pakt een andere carbon buis die eroverheen past. Qua lengte; ik zorg er altijd voor dat de buis door minimaal 3 vleugelribben loopt, hoe lang dat bij de serval is moet je even kijken:)

Grt.

He, leuk gooi-en-smijt toestel. Heeft iemand hem al electrisch gemaakt (sorry, verkeerde sub-forum, weet ik...)? Wat voor set-up zou daar voor nodig zijn?

Ik ga denk ik maar bouwen, SC .25 moet toch ook wel vliegen?
Wat vragen, heb de tekening net geplot:
Indekking vleugels 2mm balsa?
Geen sheerwebs?
Top en bodem romp ook 2mm balsa?
Zou een 15mm bouwmarkt aluminium buis ook lukken voor opsteekvleugels?

Dank,

Laatst bewerkt:
hoi
ik zat het staartje over de serval te lezen en ben aan het zoeken geweest naar de tekening van de serval maar ik kan hem niet vinden kun jij mij helpen als je er een hebt?

mvg dennis

Ik heb laatst een 10 kopien laten maken van de serval tekeningen. Tegen een kleine vergoeding kan ik deze wel op sturen.

Geen idee, maar deze post triggert wel een vraag; heeft iemand de dwg's van de V2 voor mij? Ik wil misschien toch weer gaan vliegen, en het lijkt mij een leuk gooi-en-smijt toestel.

Dank,

Hugo

Ik las even mee :-)
Hier idd nog het oude draadje.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/serval-bouwproject.119/
Link voor een bouwtekening werkte niet meer. Maar is wel een mooi clubmodel.

Met hemelvaar zijn bij ons toch weer een aantal mooie kisten onnodig gesneuveld, omdat de eigenaren bezig waren de grenzen van hun kunnen te verleggen. Ik noem het maar de 'Hemelvaartsslachting'. Bij de vossenjacht ging het nog goed, maar bij het limbovliegen bleken de palen onoverwinnelijk...

Zo een snelbouw-serval zou wel eens een handige oplossing kunnen geven de emotionele schade te beperken.
Gr Bas

Back