Book Nook N°9 - Secret Castle II by Herby63

Zit er ook een Roald Dahl figuurtje bij?
Zittend bij de haard in een Chesterfield stoel en voorlezend uit een nét niet te eng boek?
nee, alleen 3 poezen :)

Trappen en haardvuur geplaatst
IMGP6137.JPG

En ter afsluiting de LEDjes aangesloten.
Voor de veiligheid heb ik aan de + zijde een weerstandje van 1 Ohm ingevoegd.
Vraag me niet naar de theorie, maar blijkbaar is het beter de leds niet zonder weerstand aan een 3V stroombron aan te sluiten;

Eerste foto met flits genomen
IMGP6143.JPG

2e foto zonder flits, dus wat minder scherp, maar geeft beter de sfeer weer.
IMGP6144.JPG

Project succesvol afgerond in een maand tijd.
Vlug weer verder met het serieuze werk aan de IJN Mikasa. :)

Prachtig plaatje, hopelijk heb je nu ook een boekenrek waar je deze kan tussen plaatsen :)

Led zonder weerstand loopt na een tijd de stroom op en gaat de let defect, weerstand dient om de stroom constant te houden en de levensduur van de led te verlengen.
2 Leds in serie doe je om dezelfde reden ook best niet, ook al kan het. Als de batterij dan bijna leeg is gaat er 1 van de 2 uit en begint de andere sterker te branden, met zelfde effect als hierboven. Natuurlijk niet meteen maar wel na enkel jaren, en dan zit je met 2 leds die je op je model moet gaan vervangen :(

Hoi Herman. Kwam net je NookBook tegen. Mijn vrouw heb ik 2 maanden geleden ook aan de modelbouw gekregen. Ze is aan haar 2e bezig. Ziet er netjes uit.
Gr. Peter

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook eens op het www gesnuffeld voor zo'n nookbook.
Maar ik schrok een beetje van de prijs.
Zelfs als ze uit China komen.
60-80 euro.
Best een bedrag.

Of zit alles er bij dat je nodig hebt?
Lampjes, meubels, andere details?
Dan zou het wel weer meevallen.

Zelfs als ze uit China komen.
60-80 euro.
Best een bedrag.

Of zit alles er bij dat je nodig hebt?
Lampjes, meubels, andere details?
Dan zou het wel weer meevallen.
Inderdaad, niet gegeven, maar alles zit er inderdaad bij, alleen de batterijen niet, en een mesje om de onderdelen uit de frames te verwijderen en een schuurlatje heb je ook wel liggen.

Toch wel een mooi cadeau van mijn zoon hé? :friends:

Back