boot vaart alsmaar trager

• Topicstarter Topicstarter cooper_361
  • Startdatum Startdatum
solex zei:
Cooper :

een 700 Neodeem ? tot 12 Volt ?
Op zijn minst op 12 cellen zul je bedoelen !!!!!!!!!!!!!
een 700 Neo op 8 cellen is net zoiets als een Porsche met een
Kia-motor onder de kap.

nee de gewone 700 tot 12 vof 14 v ofzo weet het niet goed meer de neodym gaat tot 19.6 ofzoiets,maten:(plus minus) 4.5 op 6.8 lang

solex zei:
Heb je waterkoeling om de motor ?

ja en ik ben zeker dat het een 700 is want de originele motor van de portofino is een 700 weet alleen niet welk type

Wellicht een heeeeeele simpele verklaring voor het probleem:

Het is koud buiten. Dik vet wordt dan nog dikker.
Als je je schroefaskoker vol dik vet hebt, wat ook nog eens dikker wordt vanwege de temperatuur, hoef je niet te verwachten dat je motor ooit op toeren komt.

Andere mogelijkheid: De afsluitringen van je schroefaskoker (die op de schroefas zitten) of je schroef te strak aangedraaid, zodat daar de wrijving zit.

Roel van Essen zei:
Wellicht een heeeeeele simpele verklaring voor het probleem:

Het is koud buiten. Dik vet wordt dan nog dikker.
Als je je schroefaskoker vol dik vet hebt, wat ook nog eens dikker wordt vanwege de temperatuur, hoef je niet te verwachten dat je motor ooit op toeren komt.

Andere mogelijkheid: De afsluitringen van je schroefaskoker (die op de schroefas zitten) of je schroef te strak aangedraaid, zodat daar de wrijving zit.

ik heb mijn as uitgeblazen en nu zit er vrijwel geen vet meer in dus in de loop van volgende week ga ik nog eens proberen en tussen de ringen zit een speling van 1 mm

Accu's presteren ook minder in de kou. Probeer eens de accu in je broekzak te stoppen wanneer je naar het water gaat. hetzelfde geldt bij het oplade van de accu, doe dit wanneer de accu op kamertemperatuur is en je zal er meer mAh inkrijgen.

Groeten Jeroen.

geeft je regelaar wel het volle vermogen aan de motor????

ALS JE ACCUS WAT MINDER ZIJN;
als je nicad accus hebt deze helemaal leeg trekken met je boot en dan ong 2-3 uur in de vriezer, uit de vriezer en gelijk opladen, dan doe je zo goed als het gehele geheugen effect teniet.

motor lagertjes goed smeren

motortje en schroefas goe uitlijnen

volgens mij moet je dan weer varen als nieuw

groeten de kale

Jeroen van Gog zei:
Accu's presteren ook minder in de kou. Probeer eens de accu in je broekzak te stoppen wanneer je naar het water gaat. hetzelfde geldt bij het oplade van de accu, doe dit wanneer de accu op kamertemperatuur is en je zal er meer mAh inkrijgen.

Groeten Jeroen.

ze waren net opgeladen dus ze hadden een graad of 35 warm

Roel van Essen zei:
Okeeee.... Succes!
Ik hoop dat het beter gaat! (en dat het water dan nog vloeibaar is...)

dat valt hier wel mee ik vaar normaal op de leie maar aangezien ik niet elke dag in de kou met die grote boot in m'n armen op de fiets naar daar rijd vaar ik op een grote gracht als het is om iets te testen en het water is een beetje in beweging dus het kan niet bevriezen

Meet bij volle snelheid vooruit (op het droge of in het bad) de spanning eens van batterij en motor. Als die alletwee laag zijn is de batterij slecht, als alleen die van de motor laag is, hapert er iets aan de vaartregelaar.
Als ze alletwee bijna gelijk zijn en goed, ligt het in uw geval waarschijnlijk aan de schroefassen, maar dan zou de stroomopname hoog moeten zijn;
Volgens mij is het beste assenvet van Graupner, niet goedkoop, maar van de juiste consistentie en het kan er een paar jaar inblijven.

Back