T
Toop
Guest
hallo met toop wat zijn dat voor maten die altijd op een boot staan aan de voorkant en net boven de waterlijn en hoe werkt dat wil het ook op me boot hebben.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Roel van Essen zei:Je bedoelt de Romeinse cijfers aan de ene en de 'normale'cijfers aan de andere kant?
Dat zijn de diepgangstekens, die geven aan hoeveel van het schip onder water ligt.
De Romeinse cijfers in voeten (feet) en de 'normale' cijfers in decimeters.
Ikemastah zei:Meestal hebben schepen ook verschillende diepgangmerken. Zo bestaat er een diepgang voor zoet, tropische zoute wateren en noord atlantische oceaan in de winter. Deze worden weergegeven in het zogenaamde plimsoll merk:
![]()
Dikkie zei:Heel veel binnevaarders en vissers hebben dat, het enige wat ik er niet van begrijp is:
Welk «minder-intelligent» bemanningslid gaat er ooit overboord hangen om dan te zien hoe diep ze liggen?
Voor mij is het wel handig, als er eentje aankomt zie ik meteen "ah, als die over me heen gaat kom ik maar X meter diep"![]()
Dikkie zei:Heel veel binnevaarders en vissers hebben dat, het enige wat ik er niet van begrijp is:
Welk «minder-intelligent» bemanningslid gaat er ooit overboord hangen om dan te zien hoe diep ze liggen?
Rudmer zei:Ikemastah zei:Meestal hebben schepen ook verschillende diepgangmerken. Zo bestaat er een diepgang voor zoet, tropische zoute wateren en noord atlantische oceaan in de winter. Deze worden weergegeven in het zogenaamde plimsoll merk:
![]()
Hallo,
Is die bovenste lijn niet het baggermerk??
( :teacher: Onderlossende baggerschemen mogen dieper geladen worden omdat ze in geval van nood hun lading binnen -ik geloof- 15 minuten kwijt kunnen raken)
Groeten
Rudmer