BORKUM

plaatje deed het niet :P
normal_aan-uit%2520schakeling.jpg

werner je hebt gelijk zo had het ook gekunt maar ik had het relais nog liggen dus heb ik hem maar op mijn manier gebruikt en ook zo in de tekening verwerkt.
groetjes piet

@piet
Hallo Piet vertel mij eens even hoe of dat jij tekent
met de computer
of doe je het eerst op papier en dan scannenmvg Frederik

meneer van Gent, ik heb Sprint Layout van Abacom op de computer hiermee kan ik printen ontwerpen en afdrukken en dus ook in principe dat soort tekeningen zoals ik die op het forum heb gezet.
op www.circuitsonline.net/ kunt u een demoversie downloaden om het eens te proberen.
groetjes piet

Hallo Piet, wilt u eens kijken of het programma :daar nog op staat kan het nergens vinden :oops:
Bij voorbaat Dank
En stoommachine al binnen Piet :?:
mvg Frederik :D

meneer van Gent, de stoommachine is nog niet binnen, heb vanmiddag wel even gebeld met de heer Bunte en die zou nog eens contact opnemen met de leverancier.
dus afwachten maar weer.
groetjes piet

nou ik kan weer verder, de stoommachine is er en als het niet al te warm op m'n werkkamer is kan ik de machine verder inbouwen en dan tussendoor de machine laten inlopen.
dus binnenkort zullen er dan ook weer nieuwe foto's komen.
groetjes piet

BORKUM%20foto_s.jpg

ik geloof dat ik wel wat korting heb gehad?
want olie en gasvulnippel waren eigenlijk niet inbegrepen en waren nu inclusief.
bovendien komt er natuurlijk bij dat de treinreis alleen maar tijd kost en geen geld en dat moet je natuurlijk ook meetellen.
wat ik nog wil de vragen Frederik, dat opduwertje, dat is normaal niet zo groot is daar een tekening van of komt die ergens vandaan.
ik blijf dat een leuk bootje vinden en wil wel weer eens iets met spanten gaan doen.
ik hoor het nog wel of via het forum of via m'n mailbox.
groetjes piet

@piet
Daar heb ik een tekening van: lig mij ergens nog bij.
Maar die heb ik uitgeleend ,en nog niet terug .Ikmeende als dat hij vergroot zou worden naar een meter.
Want hij is nu iets van een 75 cm
Er is namelijk nog een opduwertje met een stoommachientje er in en die wou ik nog eens bouwen oo0k de stoomachine
Verders de vriendelijke Groeten
Frederikvan

mocht de tekening boven water komen wil ik er wel een kopie van en uiteraard zal ik hiervan de kosten vergoeden.
groetjes piet

Piet,

Bij de NVM hebben ze ook tekeningen van een opduwer had ik gezien.

Of die met stoom is weet ik niet nooit een opduwer met stoom gezien.
Maar heb ik mijn jeugd heel wat opduwers gezien hier bij de Suikerfabriek, die zagen er niet zo mooi uit als dat model van Frederik dat is een jacht vergeleken bij die opduwers van die Binnenschippers.

Toen werden de bieten met schepen aangevoeerd en het pulp met schepen afgevoerd.
De Boeren haalden met paard en wagen ook pulp.

hierbij weer een update over de voortgang van de Borkum, machine is geplaatst nog wat kleine dingen doen en het dek lakken.

DSC00029.JPG

DSC00030.JPG

DSC00031.JPG

DSC00032.JPG

de volgende fotosessie zal zeker de boot in water zijn.

Frederik, het blauw zijn komt door de reflectie van de blauwe lucht op het metaal, heb wel nieuwe foto's geplaatst.

Piet, het is weer een toppertje geworden :worship:

Toch is het verbazend om te zien hoe netjes mensen gaan werken zodra het over stoom gaat. Ik heb zelf een African Queen van BB verbouwd met een echte stoommachine er in en ik heb daar ook erg netjes gewerkt.

Ben benieuwd naar de vaarfoto's.

@wiggie
{ .met een echte stoommachine er in }

Dan moet je toch een behoorlijk model gebouwd hebben he :oops:
Iets van 1:1 :wink:
mvg
Frederik :D :D

Back