De vernieuwde borstelmotor EK1-0006 met kogelgelagerde as en geschroefde bedrading i.p.v. gesoldeerde, is nog maar mondjesmaat te verkrijgen, helaas. Misschien nog een zending voor het einde van het jaar, aldus www.rctechnics.nl en www.v-nix.nl ; de Xtreme 380X is ge-upgraded wegens te snel doorbranden van de controlunit van de Honey Bee FP/CP2, werkend op 11,1V (3cellen) (het aantal windingen op de rotor is vergroot); deze motor (oude versie) is iets beter dan de oude versie EK1-0006, de nieuwe versie is maar moeilijk verkrijgbaar en een stuk duurder (E15,95) dan de nieuwe EK1-0006 (E9,-). www.aerotronic.nl zou deze volgens de site leveren kunnen, maar na diverse emails/telefoontjes kan ik maar geen contact met de eigenaar van deze webwinkel krijgen (Aldert). Weet iemand wat in dit laatste geval de oorzaak kan zijn?
2e vraag: via www.dm-modellbouw.de (kom veel in Duitsland) werd mij de goed verkrijgbare Graupner speed 300 geadviseerd (E10,20), maar ik kan nergens vinden wat de werkspanning/voltage van de twee genoemde motoren EK1-0006, Xtreme 380X vinden (ze werken wel met 3s-lipo's...) en van de Graupner speed 300 is die 6V-12V; WIE GEEFT MIJ ADVIES?

2e vraag: via www.dm-modellbouw.de (kom veel in Duitsland) werd mij de goed verkrijgbare Graupner speed 300 geadviseerd (E10,20), maar ik kan nergens vinden wat de werkspanning/voltage van de twee genoemde motoren EK1-0006, Xtreme 380X vinden (ze werken wel met 3s-lipo's...) en van de Graupner speed 300 is die 6V-12V; WIE GEEFT MIJ ADVIES?