P
pepijn de vos
Guest
ik ben vanmiddag met mijn broer begonnen met het maken van een zwever.
hij gaat zwaluw heten(en zijn), of als we melig zijn(en dat waren we gister) koe.
het is helemaal zelfbedenk en zelfbouw.
de vleugel(en de rest) word van hout, een normale spantjes vleugel dus... met een verschil, we hebben 2 vuren latjes op elkaar gelamineerd, zodat de hele vleugel krom staat.
verder is de romp nogal kort, beetje vogel achtig
de staart word zoals je die bij ornithopters wel tegenkomt.
oja, hij word ongeveer 120 cm span, en de romp zonder staart 50 cm
hier het resultaat van een middagje bouwen:
het eerste latje van de vleugel in de lijm.
de ^ is waar we gedrukt hebben om deze boog te krijgen, kijk maar naar de spelden.(oeps, niet te zien op deze foto, die houden de boel in vorm)
nog een van een andere kant:
perfect gelukt!
de 2de lat is precies even krom als de ander!
de spanten voor de romp, die worden op elkaar gelijmd met de nerf dwars op elkaar, triplex dus.
en de laatste voor nu...
de achterste spant met de servo's die de staart gaan besturen.
dit word trouwens niet het standaard orni model, maar een uitvinding van iemand hier ergens op het forum waarvan ik de naam niet weet en ik het topic ook niet van terug kan vinden.
het komt er op neer dat allebei de servo's 1 kant van de staart krijgen, allbei omhoog of omlaag is omhoog of omlaag, eentje omhoog is sturen.
we zij nog op zoek naar een profiel voor dit beestje, een profiel dat aan de onderkant hol is, en een puntige voorkant, een vogel profiel dus.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57505&highlight=
word vervolgt.....
hij gaat zwaluw heten(en zijn), of als we melig zijn(en dat waren we gister) koe.
het is helemaal zelfbedenk en zelfbouw.
de vleugel(en de rest) word van hout, een normale spantjes vleugel dus... met een verschil, we hebben 2 vuren latjes op elkaar gelamineerd, zodat de hele vleugel krom staat.
verder is de romp nogal kort, beetje vogel achtig

de staart word zoals je die bij ornithopters wel tegenkomt.
oja, hij word ongeveer 120 cm span, en de romp zonder staart 50 cm
hier het resultaat van een middagje bouwen:
het eerste latje van de vleugel in de lijm.
de ^ is waar we gedrukt hebben om deze boog te krijgen, kijk maar naar de spelden.(oeps, niet te zien op deze foto, die houden de boel in vorm)

nog een van een andere kant:

perfect gelukt!
de 2de lat is precies even krom als de ander!

de spanten voor de romp, die worden op elkaar gelijmd met de nerf dwars op elkaar, triplex dus.

en de laatste voor nu...
de achterste spant met de servo's die de staart gaan besturen.
dit word trouwens niet het standaard orni model, maar een uitvinding van iemand hier ergens op het forum waarvan ik de naam niet weet en ik het topic ook niet van terug kan vinden.
het komt er op neer dat allebei de servo's 1 kant van de staart krijgen, allbei omhoog of omlaag is omhoog of omlaag, eentje omhoog is sturen.

we zij nog op zoek naar een profiel voor dit beestje, een profiel dat aan de onderkant hol is, en een puntige voorkant, een vogel profiel dus.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57505&highlight=
word vervolgt.....