Bouw 1912 Zuiderzee Botter

Super!:D Wij hebben sinds september weer een historische botterwerf in Elburg. Zit nou eenklein museum bij in waar iemand ook bottertjes bouwt.:)

Super!:D Wij hebben sinds september weer een historische botterwerf in Elburg. Zit nou eenklein museum bij in waar iemand ook bottertjes bouwt.:)

Leuk deze reaktie uit Elburg. Als je deze draad terugvolgt vind je vele leuke reakties mbt botters en met name ook uit Elburg. Ivm de nuttige tips die ik kreeg had ik beloofd de boot te benoemen naar Elburg en dat doe ik dus ook. De EB is dus van Elburg zoals jij natuurlijk wel weet, maar anderen misschien niet, en de 85 is het volgnummer. Ik schat namelijk dat er in Elburg een dikke 80 botters gebouwd zijn. Was trouwens nog lastig om deze letters op het zeil te krijgen. Schilderen of plakken ging niet, dus daarom speciale letters die met een strijkbout zijn aan te brengen.
Wat bedoelde je trouwens met bottertjes bouwen in het museum? Een schaalmodel dus? Lijkt me leuk om daar eens rond te neuzen!

Op naar het volgende projectje:bday:

Kapitein Fred

Leuk deze reaktie uit Elburg. Als je deze draad terugvolgt vind je vele leuke reakties mbt botters en met name ook uit Elburg. Ivm de nuttige tips die ik kreeg had ik beloofd de boot te benoemen naar Elburg en dat doe ik dus ook. De EB is dus van Elburg zoals jij natuurlijk wel weet, maar anderen misschien niet, en de 85 is het volgnummer. Ik schat namelijk dat er in Elburg een dikke 80 botters gebouwd zijn. Was trouwens nog lastig om deze letters op het zeil te krijgen. Schilderen of plakken ging niet, dus daarom speciale letters die met een strijkbout zijn aan te brengen.
Wat bedoelde je trouwens met bottertjes bouwen in het museum? Een schaalmodel dus? Lijkt me leuk om daar eens rond te neuzen!

Op naar het volgende projectje:bday:

Kapitein Fred

Elburg heeft 70 Botters gehad. Nouja, 70 visserijnummers;) Zo'n nummer is namelijk niet scheepsgebonden maar persoons gebonden.. Zie het als een nummer van je visvergunning. De EB 85 heeft nooit bestaan dus is het de eerste:D! Werk ondertussen al 8 jaar met die houten schuitjes.. Met veel plezier:)!

Dat weet ik niet, maar ik zou je email adres snel uit het bericht knippen, tenzij je graag extra spam mail wilt hebben. Adverteerders zijn dol op email adressen die ze zo op het web kunnen vinden...

Waar kan ik een bouwplan bemachtigen voor een botter model?

Dag Coen,

Inderdaad, je email verwijderen zou niet onverstandig zijn!!!

Kijk eens op de webwinkel van de NVM (Nederlandse Vereniging vooe Modelbouw), als je in deze link op "botter" zoek vind je er meerdere. Zij versturen tegen geringe meerkosten ook naar het buitenland.

Groet,

Ad Bakker

Back