Bouw binnenvaartschip Stelsa

ja haha, schepen uit China vind ik eigenlijk nooit erg mooi, het ruim bestaat ook veel uit 1 deel, niet met schotten ofzo. maar het is wel een groot schip!
idd een hele mooie! haha
gr. Jeroen

Ik vond het inderdaad ook al een aparte manier. Maarja het werkt wel.
Die chinezen zijn zo strak niet hoor. Heeft niet mijn voorkeur.

Ben benieuwd hoe die uitziet als die klaar is je dat gevaarte tegenkomt. Zal wel een varende muur worden, Als die vol zit met containers.

Ursa Montana

Om hier nog even op door te gaan...
De Ursa Montana is al in de vaart, en heeft de proefvaart ook al succesvol afgerond.
Laadvermogen van het koppelverband is 10.175 ton op 4,00 meter.
(Maximale diepgang 4,30 meter wat een dikke 12.000 ton laadvermogen zou moeten opleveren)
De afmetingen 194,00 x 17,30 x 4,00 meter.

Met de bouw van het koppelverband is rekening gehouden dat het niet "groot en lomp" moest lijken. Zoals sommige schepen wel doen met dezelfde breedte.
Persoonlijk vind ik dat het aardig gelukt is.
Ik heb op de vorige Ursa Montana gevaren en ben ook 1 reisje met de nieuwe mee geweest.
Het is allemaal prachtig geworden, en het is een erg rustig schip.

Groeten vanaf de ANDRÉ-B vanuit Ost-Friesland.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb geen water nu in de tuin, normaal wel maar dat is nu een dikke laag ijs en nog dikkere laag sneeuw daar bovenop. heb hier +20 cm sneeuw in de tuin.

Ik had vorige week donderdag de laatste containers af en toen was er al ijs. Had het graag uitgeprobeerd. Er zit 3 kwart gamma emmer met zand erin verwerkt. ik zal een cm of 6/7 diep liggen. niet gek veel.

Het bad is te klein anders was het allang geprobeerd. Zodra het ijs weg is dan gaat ie erin, hoe koud het ook is, wil het ook zien.

Dus die houden jullie nog tegoed.

oke niet gek veel dus bij mij licht zo ongeveer 30 a 40 cm maar wat waren de maten van de stelsa nou aleen de breedte en de diep gang dan????
maar ik ben nu ook bezig met een bunker stijger heijmen in millingen die ook afgelaaien en al in het water wil krijgen dus ik heb het druk en dan ook nog het bouw van mijn 1e vracht schip(mary celeste)dus ik heb het behoorlijk druk

heb het net nagemeten, heeft net ook weer gesneeuwd, de +30cm is geen probleem nu. daar kom ik ook aan.

In de straat is het een grote glijbaan, strooien is hier niet gebeurt. Ken je lol op. Moet gewoon door naar stage maar leuk is anders op je fiets.

Me schip
hij is 185 cm bij 30 cm en diepgang 12 cm. De bak erbij is even breed, 146 cm en ook even diep.

Bunkers station is ook apart, dat heb ik ook nog nog nooit gezien, leuk.
Die mary celeste ken ik alleen als zeilschip, niet als binnenvaartschip. Heb je geen foto. Op shipphot staat ie niet.

oke mooi maar zou het ook een x kunnen om de stelsa een keer te bekijken???of hier naar toe is meer dan genoeg water water in overvloed dus maar ik maak gewoon een vrachtschip en ik had kort daar voor ook het verhaal van de mary celeste gehoord en ik wist verder niet echt een naam dus d8 ik dan maar mary celeste;)bij ons is gelukkig wel gestrooid en geschoven maar als het mogelijk is hier is mijn mail:myren-sutmuller@hotmail.com of hyves supermy40 kan ook wat u het makkelijkst vind en als het dan ook mogelijk is dan hé???????

Hoi,

Je mag best wel je zeggen ben nog jong he.

Ik kom uit maasbracht, schippersdorp. Water zat hier. Maar het is koud en water bevriest. Bovendien ben ik hier en daar bezig aan me schip. Moet eerst wat verven voordat ie water aanraakt.

Verder heb ik geen vakantie, en ben op stage aan het werk, met de kerstdagen ga ik 3 dagen naar boord ( stampersgat, daar liggen we dan).
Met de auto ga ik de weg niet op (op het moment ook geen thuis staan, die is aan boord). duurt veel te lang waar ik ook heen moet. Heb de komende tijd ook geen tijd om ergens heen te gaan ivm werk.

Laatst bewerkt:
Stroom in de zin van water?

Ik heb een heel testbassin / vijfer. Ik hoef nergens heen om te drijven. Op stroom varen is alleen maar richting maas lopen en ik heb stroom. Ook een beekje die uitkomt in een grindgat (ook leuk), maar dat allemaal is meer iets voor de zomer. Winter is bij mij meer bouwen en eventueel dingen bijwerken.

Kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben natuurlijk.

ik kan ook kijken of het een x kan in de zomer maar dan kunnen we dan nog een x afspreken als t mogelijk is ik woon zelf in millingen ik weet niet of u daar wel eens langs komt met het schipik kan dan wel langs komen u kunt dan als t kan het nummer van mij aan heijmen vragen en anders hier xxxxxxxxxx en u kunt dan vragen naar myren sutmuller als ik niet op neem ik weet zo ff niet me mobile nummer mijn mobiltje is nogal leeg

Edit Roel: telefoonnummer verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja inderdaad, ik zou hem weghalen, ik heb het opgeschreven. Voordat iedereen je dalijk voor de lol gaat bellen.

Ik weet wel waar Millingen ligt maar ikzelf vaar niet mee met mijn ouders, ja volgend jaar misschien een paar weken en in de weekenden. Maar in de zomer heb ik me schip wel mee naar boord maar voor een weekje niet.

De Modelbouwshow in Goes, weet niet of je dat wat zegt. Maar in ieder geval daar ben ik ook, met me schip/schepen. Sowieso de Stelsa met bak. Containers neem ik ook mee. Daar kan je hem ook zien.

Ik sta bij vaargroep de Kempen. of lig met me schip daar in het water.

Stroom in de zin van water?

Ik heb een heel testbassin / vijfer. Ik hoef nergens heen om te drijven. Op stroom varen is alleen maar richting maas lopen en ik heb stroom. Ook een beekje die uitkomt in een grindgat (ook leuk), maar dat allemaal is meer iets voor de zomer. Winter is bij mij meer bouwen en eventueel dingen bijwerken.

Kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben natuurlijk.

Ik bedoelde de stroming van de rivier ;) Heb je geen ijs maar als het dan ff niet goed gaat ben je hem gelijk kwijt..

Ja en om er nu achteraan te springen is ook niet alles. Dan drijf ik als ijsblokje achter me schip aan.

Moet eerst de spiegel weer in de lak zetten, die heb ik geschuurd, ik vond het niet glad genoeg. Daarna pas kan ie weer in het water.

maar u kunt te alletijden bellenn als er niet word opgenomen zijn we weg:D maar bijna altijd kan het wel maar nog wel effe nog een paar vragen hoelang is het vlak en hoever van t vlak loopt het zegmaar nog verder en bij de boeg ook hoeveel cm tot bij het puntje van de boeg

@ Stephan..
Das inderdaad geen optie om er nu met dit weer achter aan te springen..haha..
ken je beter in de zomer doen...
Wanneer is die modelbouwshow in Goes Stephan..? Daar ga ik dan ook heen..lijkt me gaaf..

@Myren..
Das inderdaad niet zo handig Myren om je tel num hier neer te zetten..had je beter via een PB kunnen doen..
Ik kom trouwens heel vaak in Millingen..me hele fam woont daar en ik probeer ook weer daar te gaan wonen..Ben daar opgegroeid en naar school geweest..

greetings..
Frans..

Hoi Frans,

Die show is 20 en 21 februari. In de Zeeland Hallen.

In het laatste weekend van de huishoudbeurs. Dat weet ik weer, want daar moet ik werken. Wordt mij een drukke week. Ik moet eerst in de Rai spellen verkopen/aansmeren aan huisvrouwen. En dan een weekend modelbouwshow. Maar heb er wel veel zin in.

Leuk als je komt kijken. Krijg je ook eens een beeld ervan met wie je praat he.:D

@ Myren,

Zo werkt een telefoon meestal he, als er niet niemand is wordt er ook niet opgenomen. Die maten moet ik je een keer opmeten. Maar ik kom nu 4 dagen niet thuis. Dus dat moet even wachten.

Ik weet wel dat onderkant boeg en bovenkant op een hoogte van 13 cm een +/- 4 cm zit naar voren (de schuinte dus).

Laatst bewerkt:
eeyj stephan ik heb nog een paar vragen 1:hoe heb je die bolders gemaakt 2:hoe lang breed en hoog zijn die containers??en3:er zijn nog een paar koop afouw huizen bij mij in de beurt in millingen tenminste in de wijk waar ik woon en zat koophuizen in millingen!!!:D

Back