Bouw binnenvaartschip Stelsa

Koeldingen?

Als je het langwerpige alluminium u-profiel bedoelt, dan is dat geen koelding.
Dat is een kap over me schroef as, zo kan er niks inlopen tijdens het draaien.

Of bedoel je iets heel anders?

Stephan,
Volg al een poosje dit verslag en vind t echt leuk,de binnenvaart is toch niet vaak in beeld (in de modelbouw dan),mooi schip trouwens(STELSA).
Maar ben hier niet om te slijmen maar heb ook je You Tube filmpjes bekeken en daar zag ik een mooie werkende grijper,mijn vraag is:heb je daar een detailfoto,schets of tekening van of weet je hoe ik daar aan kan komen?
Ben nl bezig aan een houten kraan voor mn zoon en wil daar een werkende grijper( van messing of zink) aan hangen om bv bruine bonen o i d mee te verplaatsen,dit tussendoorproject is even hoofdzaak geworden:)
Ben benieuwd,
Met vr gr Herman

grijper

Hallo,

Ik heb geen directe echte tekening. Van deze grijper. Hij is meer ontstaan door middel van vele foto's en wat ik zelf wel een mooi model vindt. Inmiddels is ie wel wat schoner gemaakt qua soldeertin.

IMG_1711.JPG

Maar..
Nu een 1,5/2 jaar later vind ik de bovenkant niet helemaal naar mijn zin. Nu heb ik zelf een tekening gemaakt van een grijper. Maar ben hier nog niet helemaal mee klaar. zodra deze klaar is ga ik hem proberen te maken. De bak, want materiaal voor de armen heb ik op het moment nog niet.

Voor meer foto's van de grijper, die staan op mijn picasa album> Grijper bouw en test cor zolder. Ik heb die in de kraan gehangen van een vriend bij hem op zolder.

Bedankt Stephan,hier heb ik al veel aan,het principe was me al duidelijk,ben ook een blauwe maandag werkzaam geweest in de binnenvaart dus heb ze wel eens meer gezien,maar dat is een jaar of veertien terug.
Ik kon er niet echt even een beeld van krijgen,maar met deze foto weet ik wel raad.
Zal ook even de rest bekijken! nogmaals bedankt!
Groeten Herman

Hoi,

Heb je geen foto van wat je bedoelt, er lopen kabels achterin, maar verder weet ik niet wat je bedoelt.

Met een foto kan je je verhaal misschien verduidelijken.
Heb gister ook nog eens in mijn schip gekeken.

En misschien bedoel je de regelaars, maar neem aan dat je dat wel weet hoe doe eruit zien.

kan ook maar ik bedeol die 4kante dinge met de verticale koperen plaatjes boven de roerkopers:D als het nu snapt anders stuur ik wel en krabbel op hyves ik heb je toegevoegd dus als ik er een foto heb zech ik het wel oké?:D:D

Beste Myren,

Normaal ben ik geen zeikerd wat typen betreft (wil ik ook helemaal niet), kom er vaak ook wel uit.
Echter nu wat jij schrijft snap ik er helemaal niks van.

Ik heb op mijn roerkoningen, een bevestiging gemaakt zodat ik kan sturen.
Deze zijn van servo onderdelen gemaakt. En verbonden met stukjes stang. (ijzer)

Je hebt het ook op een foto gezien, plaats die anders nog eens, want ik zie het niet wat jij bedoelt.

IMG_1298.JPG

die dingen die helemaal 8terin zitten als je door het laatste raampje kijkt:D als je het nu hopelijk snapt ik dat dat die dingen zijn die jij bedoelt:D:D

dat lijken mij de snelheidsregelaars.
mvg,

dirk van raalte

ps. zit al een tijdje de bouw van dit prachtige schip te volgen, echt waar complimenten :D

ha, ja dankje voor de foto, dat zijn inderdaad mijn snelheidsregelaars. Ik heb die op een demontabel plaatje gezet. En niet onderin me schip.

Binnenkort zie je die niet meer zo goed. Ik ga gordijnen/vitrage achter de ramen hangen.

En Dirk,

dankje, voor het compliment. Er zitten dan ook al de nodige uurtjes (en liefde) in verwerkt. De bouwuurtjes lopen tegen het einde, hoewel je altijd wel wat vindt wat erbij of anders kan. De liefde die houdt niet op:p

haha ja ik ken het gevoel. ;)
ooit ga ik ook nog zoiets maken als ik tijd en geld heb maar ja...
veel sucses verder met de (af)bouw.

mvg,

dirk van raalte

maar stephan die staanders die je hebt ook in de stelsa 2 waar stb en bb aan zitten hoe breed en dik zijn die??::):)(^_^)

oke met als een echt schip wel mooi en wordt aleen maar mooier keep on the goog worg stephan!!!!!

Myren, ik geloof dat je een hele aardige jongen ben, maar leer eerst is de Nederlandse taal en met name de benaming van scheeps onderdelen, pak eens een nautisch woordenboek .
En laat ik het maar niet hebben over die Engelse kreet van hierboven.

Ik kan me voorstellen dat Stephan er een beetje moe van wordt.:sleepy:

Wat je in je laatste krabbel aanhaald, bedoel je soms Spanten ???:confused:

m.v.g. Brandaris

Als ik zo op dit forum kijk heb ik het gevoel dat de jeugd van tegenwoordig allemaal dyslectisch is .
Ik heb een nichtje van 11 jaar , die is dyslectisch en die kan beter op de computer typen dan die jochies hier .

Mvg Hans

[
Wat je in je laatste krabbel aanhaald, bedoel je soms Spanten ???:confused:

m.v.g. Brandaris[/QUOTE]

Nee dat zijn hoeklijnen Brandaris :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen::worship:
mvg
Frederik
Of waren het kattesporen :worship: :worship:
Dat begrijp hij in ieder geval helemaaaaaaaaaaaaal niet hoor

brandaris als ik snel typ maak ik veel fouten en als ik dat niet na kijk wat vaak het geval is en ook met msn taal gebruik ik veel:):):)maar sorry ik zal voortaan wat rustiger typen

Back