Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dan is hij toch niet echt op (lengte)schaal, want dan had hij ca. 70 cm moeten zijn, toch? Waarom zo lang gemaakt?
En wat die bochten betreft: hij zal wel sturen, maar op een uitgelegde baan is het denk ik wel een probleem, dat bedoelt Jeroen.
dat bedoelde ik idd cor. kan het natuurlijk mis hebben het bijft altijd proberen op de baan soms maak je wat en dan thuis werkt het perfect en op de baan pakt het hee anders uit.
de lengte klopt id niet met de schaal maar op zich geen probleem dat moet je zelf weten was aleen een tipje en net wat alwin zegt je moet er lezier in hebben wat je maakt succes verder marceline
Het is niet zeker dat dit brandweer voertuig ooit op een model baan komt.
Waarom omdat ik geen auto heb om mijn trucks mee te kunnen nemen.
Misschien heb je gelijk dat hij iets te lang is,maar moet wel de dingen kwijt kunnen die het orinele voertuig ook aan boord heeft.Zoals het grote dubble slangenhaspel achter in,en draagbare waterpomp rechts in de kist.Ook dit is allemaal zelf bouw net als de bak.
Google even op youtube naar de SB-32-1 of SB-55-1 dan heb je een beter beeld van het geheel.
Dwars balkjes gemaakt van abs buis waar later de bodem op komt te liggen.
Nu wachten op de twee aandrijf assen dan kunnen deze gemonteerd worden en de twee kleine servo,s voor de 2e en 3e stuuras.
Daarna kan ik de zijkant gaan tekenen op karton en daarna op abs plaat.
Binnenin het chassis bij de twee kisten komt nog een stukje abs plaat om later de twee slang aansluitingen en kranen te kunnen monteren.
Deze komen schuin naar beneden te staan zoals bij het orgineel.
DAt ziet er zo wel mooi uit Marceline, en realistischer, maar dat moet ook wel, nu je de zelfde schaal aanhoudt voor de lengte als de rest van de wagen.
Lijkt het maar zo op de laatste foto, of is de spoorbreedte van de laatste as groter dan de rest?
Of staat de as nog niet helemaal vast misschien?
Cor
Nee laatste as is even breed als de andere assen,deze stuuras is van de koel trailer met brede banden van de actros.
De assen staan inderdaad nog niet helemaal vast,mede dat ik de vering en stuur servo nog moet monteren,deze as stuurt tegen.
Let wel: die korte as zit niet goed in elkaar: de timing is fout.
De vorken van de as moeten in hetzelfde vlak staan, anders krijg je trillingen/schokkende beweging, al is dat ook afhankelijk van de hoek waaronder de universals draaien.
Cor
nou kan ik wat slecht geinformeerd zijn. Maar bij dogbones wordt juist altijd geadviseerd om de assen onder 90 graden te hebben. Juist daar los je trillingen en problemen mee op.
Op de foto staat de as onder 20 - 30 graden en dat is inderdaad niet juist.
Dan ben je inderdaad niet goed geïnformeerd
De vorken moeten in hetzelfde vlak liggen, bij een enkelvoudige cardanas.
Ik zal even een stukje hierover opzoeken bij Gelenkwellenbau
De theorie vanaf pagina 38 en verder interessante praktische plaatjes, ook voor de modelbouwer op pagina 40.
Bij combinatie assen en tussenlagers zie pag.46 van de .pdf
Cor