bouw cat.

Bij het zoeken naar informatie tijdens de ontwerpfase van de cat heb ik hier geen informatie over kunnen terugvinden. Zelf heb ik deze dan ook naar eigen inzicht door laten lopen.

Frank

als je de tunnel verder door laat lopen naar achter t.o.v. de drijvers, zorg je ervoor dat de romp minder flip gevoelig word :)

Ik ben vandaag aan de beplating begonnen. Ik hoop dat ik de beplating vrijdag af heb. Ik ga vrijdag namelijk een weekje naar Italië met de school. En dan kan mijn vader fijn schuuren en plamuren. (een week lang) zodat hij mooi strak word.

Ik zal morgen wat foto's plaatsen.

ben benieuwd naar resultaat

wanneer schat je dat je zoiets klaar bent?
ik heb ook nog een hele reis te gaan denk jij ook xd

gr.

Er is niet veel meer aan gedaan maar wel iets.
De beplating zit er nu voor een groot gedeeelte op.

op de foto's zit de beplating er nog grof opgeplakt. Dit word dan ook nog netjes uitgesneden en bijgeschuurt.
Foto-GSJHU3XU.jpg

Foto-OVUTIXR7.jpg

Wie kan me iets meer vertellen hoe een loopvlak in mekaar zit?
En wat moet het vaarklaar gewicht worden van een cat van 70cm?

ik heb de onderkant van de beplating er nu helemaal op zitten, ik wil vanavond of morgen avond aan het loopvlak beginnen.

Hoe breedt moeten die balsa latjes worden?
Onder welken hoek moeten ze worden afgeschuint?
Hoe dik moet de beplating zijn die erop komt?

Ik heb nog eens een hoop foto's van cat's bekeken. Als de cat op tafel ligt moeten die dingen dan de tafel helemaal raken? Is dat dan de goede hoek?

Verder zoek ik nog een aandrijfset voor een leuke prijs. Weet iemand een leuk setje?

Zelf ben ik nog in de testfase met mijn catamaran. Inmiddels is het vaargedrag al sterk verbeterd. Eén van de laatste dingen die ik er aan veranderd heb betreft de loopvlakken. Deze heb ik namelijk verwijderd. Ik heb met deze aanpassing één keer kunnen varen en kan zeggen dat het een positieve bijdrage heeft geleverd aan het vaargedrag!

Dus met andere woorden, Je kan ze beter weg laten?

Ik heb zojuist de onderkant en de zijkante van de romp mooi glad geschuurt en in de epoxy gezet. (dit is de eerste boot waar geen plamuur aan de pas hoeft te komen. (er komt natuurlijk wel nog een laagje spuitplamuur op)

Ik zal zometeen wat foto's erop zetten.

de foto's
Foto-ETOIYGXG.jpg

Foto-FOJWGK48.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zou ze weglaten. De catamaran verder opbouwen, maar nog niet spuiten. Eerst eens kijken of deze goed vaart. Mocht je het idee hebben dat je loopvlakken nodig hebt, kun je ze dan nog makkelijker plaatsen dan wanneer je de boot al gespoten hebt. Dat zelfde geldt overigens voor het verwijderen van loopvlakken. Ik moest de onderkant opnieuw spuiten ;-(

Ik heb overigens aan de zijkant wel strakes geplaatst.

misschien een idee om de het op de manier te doen welke ik ook heb gebruikt. Alleen strakes ipv loopvlakken. Maakt de cat een stuk stabieler

DSCI0107640x480.jpg

Ik denk dat een voor strakes ga ipv. een loopvlak.

maar moet ik de strakes bevestigen voor ik de glasvezel aanbreng? Of nadat ik de glasvezel heb aangebracht? Ik ga 80grams gebruiken.

Joost, jou 'ribbels' zijn steps. Deze zorgen ervoor dat er lucht onder de romp kan komen, om zo het contactoppervlak tussen romp en water kleiner te maken. Zo krijg je minder weerstand en vaar je sneller/efficienter :)

als je op google zoekt, komen er dan geen reacties te boven van mensen die bij R2hobbies besteld hebben? en wat ze ervan vonden.

Ik heb bij de regelaar gekeken. Daar staat een regelaar van 110A te koop, voor nog geen 10 euro. Wel een erg laag bedrag, of een grote typ fout.

Back