Bouw club 20 pylonracer

APC heeft voor bijna elke tak van het modelvliegen een speciale prop. Dat is denk ik een speed prop, zo heb je ook slowfly props, wide blade props en electric props en de normale props.

Theo, ik weet dat APC voor elke tak wel een prop heeft. Alleen kom ik in de modelbouwshops meestal alleen de normale en de wide blades tegen. Ik ben benieuwd naar het antwoord van martijn, omdat hij toch best wel enige kennis van zaken heeft mbt pylonrace.

Gr. Bert

De prop op de foto is een normale 7x6W dus een wideblade.
Met deze prop kan je net een iets beter rendement uit de motor halen.
Echter is deze prop natuurlijk wel weer iets zwaarder dan de normale prop....

Even misschien een ander vraagje, wat niet zo direct met de bouw van dit toestel te maken heeft.

Maar die club20 modellen, zijn die ook ergens te koop? Of zijn alle modellen in eigen beheer van de pylon-vliegers gemaakt?
Als ze ergens te koop zijn, heb je dan ook een link naar die site toe?

Ik heb je even een PB-tje gestuurd met wat er allemaal mogenlijk is :D
Robbert verkoopt overigens ook zeer goedkope club 20 motoren en andere race onderdelen!!!

Groeten Martijn

Op deze site staan de club 20 pylonrace regelementen kort en duidenlijk beschreven.

http://www.tmv.be/pylon/reglement C-20.htm

Hier nog een foto van een Aspect (het model van onze zuider-concurenten 8) )

aspect1.jpg

Momenteel heb ik niet zo veel tijd on te bouwen omdat ik tentames moet leren......

Hier zijn de laatste voorderigen:

De 3 zelf gemaakten inslagmoeren voor in het brandschot.
Inwendig zit M3 schroefdraad waar de motor straks met boutjes aan vastgezet kan worden.

Resize%20of%2016-01-2006%20005.jpg

Hier is het brandschot en een extra afstandsbus voor tussen de motor en het schot.
Deze afstandsbus is er voor om te zorgen dat de motor er later makkenlijk uit kan!
deze 2 delen zijn gemaakt van 2x 4mm triplex op elkaar gelijmd met constructie lijm.

Resize%20of%2016-01-2006%20007.jpg

Dag Pylon Wannabies

Martijn kreeg een aantal mailtjes met vraag naar kits en onderdelen en vroeg mij dit op de site te zetten.

Omdat Pylonrace kits en onderdelen vaak niet in de reguliere modelbouw zaken te koop zijn. Heb ik een en ander hier thuis op voorraad gelegd.
HH moderators, Dit is geen commercieele bezigheid en dient alleen om het pylonrace te promoten.

Een Catfish romp kost bv 60 Euro en een Q 500 Kit kost 95 Euro.

Voor meer informatie mail naar

rpvandenbosch@hccnet.nl

of kom op Zondag 12 februari naar MVAlmere voor de PylonDemoDag.

Fly Fast Turn Left

Robbert

Als er nog iemand vanuit Limburg erheen gaat dan hou ik mij aanbevolen voor een lift.

Theo,

Paul Hermans van MVC Nederweert wilde ook wel komen.
Mischien moet je ff met hem mailen.

Robbert

Vandaag heb ik de motor even uitgelijnd ten opzichten van de voorkant van de romp.
Toen dit gedaan was heb ik het motorschotje met een paar drupjes secondelijn vast gezet.(later komt dit goed vast te zitten met epoxy en microbaloons)

Resize%20of%2022-01-2006%20003.jpg

Het motorschot (vastgezet met een paar drupjes secondelijm)

Resize%20of%2022-01-2006%20005.jpg

Op de foto zijn de aluminium insurts nog te zien:

Resize%20of%2022-01-2006%20006.jpg

In plaats van microballoons kan je de epoxy ook mengen met Katoenvlokken. Dat is véél sterker dan welke lijm dan ook, maar het nadeel is dat je dit best met 24h epoxy doet. Hier lijm ik alle schoten mee in epoxy rompen, het is echt ijzersterk. Te verkrijgen bij Hobby-in

diablotinxlpilot zei:
In plaats van microballoons kan je de epoxy ook mengen met Katoenvlokken. Dat is véél sterker dan welke lijm dan ook, maar het nadeel is dat je dit best met 24h epoxy doet. Hier lijm ik alle schoten mee in epoxy rompen, het is echt ijzersterk. Te verkrijgen bij Hobby-in

Bedankt voor de tip!!
Normaal gebruiken wij dit ook wel eens maar de Katoenvlokken vlokken zijn op :?
Ik gebruik overigens wel overal de R&G epoxi (te verkrijgen bij Hobbyin of Ruud Zandvliet)

Vandaag heb ik de vleugel ingedekt:

Om te beginnen heb ik in de piepschuim vleugelkern een balsa strookje gelijmd op de plaats waar de aileron later uigesneden zal worden.
Dit geeft een extra sterke aileron en het is makkenlijk met het aanbrengen van het schanier.

Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20001.jpg

Daarna heb ik het glasmat wat tussen het Abachi en het schuim in moet komen op maat gesneden.

normal_Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20002.jpg

Nadat de abachi indekking op maat is gesneden kan het indekken beginnen.
Als lijm gebruik ik LF1 epoxy verdund met metanol zodat het waterdun is.
De metanol zal later weer verdampen zodat alleen de epoxy over blijft.
Het opbrengen van de lijm doe ik door middel van een lakrollertje.

Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20005.jpg

Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20006.jpg

Het plaatsen van het glasmat:

Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20007.jpg

Als alle lijm netjes is aangebracht kan de vleugel onder druk gaan drogen.

Het profiel aan de tip:

Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20013.jpg

Het profiel in het midden:

Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20011.jpg

De lijntjes heb ik er op gezet zodat het makkenlijk te zien is of alles recht ligt!

Zo ligt alles momenteel op de werkbank te drogen:

normal_Resize%20of%2023-01-2006%20indekken%20014.jpg

Morgen het resultaat :roll:

Hee martijn, ziet er goed uit zeg.
Krijg bijna zin om die Stiletto eens te gaan bouwen. :wink:

Denk je wel om je gezondheid, methanol en epoxy moet je niet te veel snijfen hoor!!
Dan krijg je op een gegevenmoment dit effect..... :hammer: , hahaha

Didier zei:

didier.. gewoon doen! daar zijn te weinig draadjes van.
Jorrit en een vriend van Jorrit gaan er ook 2 bouwen.. als ik er dan ook nog even 1 in elkaar sleutel.. zijn er al 4 ;)

Peter

Peter Pankras zei:
Didier zei:

didier.. gewoon doen! daar zijn te weinig draadjes van.
Jorrit en een vriend van Jorrit gaan er ook 2 bouwen.. als ik er dan ook nog even 1 in elkaar sleutel.. zijn er al 4 ;)

Peter

En als ze dan allemaal een club 20 vleugel en motor nemen kunnen we gaan racen 8) 8) 8) !!!

Back