Bouw depron ASK21

Ze is ondertussen af en ik ga de foto's posten als ze gevlogen heeft.

er is echter wel 1 probleempje, in plaats van de opgegeven 160gram weegt ze er 180. Is dit nog te doen of gaat dat een probleem vormen met het vliegen?

mvg

Loran

Ze heeft ondertussen gevlogen :banana:...... met de nodige problemen:rolleyes: maar het was ondanks de sterke wind een groot succes.
Ik heb toch wel gemerkt dat dit geen beginners kistje is, ik kan haar makkelijk rondvliegen maar ze heeft toch van die "zwever trekjes" en zonder rudder is ze echt niet rond te vliegen:D
De problemen:

1.Er zaten erg sterke trillingen op de motor door de nogal soepel lopende ktw (speling) Dit is ondertussen min of meer verholpen.

2.de terugslag van de ktw was losgekomen waardoor de motor ineens negatieve i.p.v positieve motordomp had maar ook dit is verholpen:pim:

voilá dat was het verslag voor de foto's van de bouw : ASK-21 - a set on Flickr

P.M. Ik zal een filmpje maken zodra ik iemand vind van wie ik een videocamera kan lenen want met onze digitale camera is er echt niks aan

Laatst bewerkt:
Ook net terug van vakantie...
in plaats van de opgegeven 160gram weegt ze er 180. Is dit nog te doen of gaat dat een probleem vormen met het vliegen?
Je hebt het inmiddels al uitgevonden: geen probleem. Mijn ASK21 weegt 175 gram en vliegt er ook uitstekend mee. Goed voor de penetratie!

Ik heb toch wel gemerkt dat dit geen beginners kistje is, ik kan haar makkelijk rondvliegen maar ze heeft toch van die "zwever trekjes" en zonder rudder is ze echt niet rond te vliegen:D
Wat zijn "zwever trekjes"??? Rudder is inderdaad hard nodig. Mijn rolroeren bewegen mee voor de vorm, maar volgens mij doen ze bar weinig. Grootste probleem bij het rondvliegen wat mij betreft is de tip-stall. Als ik mijn ASK iets te langzaam vlieg wil hij nog wel eens fel wegvallen over een vleugel.

Al een filmpje gemaakt?

rolroer uitslag heb ik genoeg hoor =) kan bijna een roll maken;)

met zwever trekjes bedoel ik het wegvallen in bochten, het lijkt soms wel alsof hij op een schuine berg staat en dan zo naar beneden glijdt :rolleyes: die venijnige tipstall heb ik ook kzal binnekort wel een gewoon filmpje maken met onze camera :D

grtz loran

voilá het is geen super kwaliteit maar ach...

tu6kRie-sJo[/media] - RC ASK-21 (best wel in high quality bekijken, dit staat onder de views in het blauw)

sorry dat het nog zo lang duurde maar ik heb gisteren de hele dag op de zweefvliegclub gezeten (ook leuk natuurlijk)

Laatst bewerkt door een moderator:
Jouw kistje rolt inderdaad een stuk mooier dan de mijne. Misschien eens een nieuwe set vleugels knutselen met grotere rolroeren.
De mijne heeft gisteren ook nog wat rondgesnord. Helaas kon ik de bellen met de 21 niet vinden (ze waren er zeker wel). Het blijft een leuk speledingetje.

Ik heb dit draadje door gelezen en ik was onder de indruk van de werking van het uitklap mechanisme van motor en prop.
Het mooiste zou zijn als de prop in de lengte richting tot stilstand zou komen i.v.m.de luchtweerstand als hij dwars staat.
Dit is m.i. te realiseren door een vaantje van verend matriaal op de romp achter de motor te plaatsen.
B.v.van doorzichtig plastic verpakkings matriaal.
De prop loopt daar tegenaaan als hij tot stilstand komt maar moet weg kunnen buigen als de motor weer start en helamaal vrij draaien als hij een klein stukje omhoog is gekomen.
Succes.:)

Dit draadje verdient een *schopje*

Al was het alleen maar om de verwijzing naar het scharnier voor het hoogteroer waar ik naar op zoek was :)

Ik heb dit draadje weer eens doorgelezen, en ik vroeg mij af of je de ASK ook van balsa zou kunnen bouwen?

mvg Rick

Dan zul je denk ik al aan ribbenbouw of schuimkernen + indekken moeten denken anders wordt 'ie geheid te zwaar. De romp zal natuurlijk geen probleem zijn.

Alles is van balsa te bouwen, maar deze bouwmethode is wel helemaal gemaakt voor depron. Aan deze tekening zal dus veel verbouwd moeten worden om de kist van balsa te maken. Dan kan je net zo goed helemaal zelf iets ontwerpen.
Maar waarom niet zo in depron maken? Schuim klinkt misschien eng voor een houtbouwer, maar depron is een supermakkelijk materiaal. Het bewerkt makkelijk, schuurt makkelijk, lijmt makkelijk en vrijwel alles is ermee te maken.

ik gebruik ook zelf depron
ik ben er du een cessna van aan het bouwen
werkt geweldig
ik zit er over na te denken om een ask13 van depron te gaan ontwerpen en bouwen

Back