bouw dockwise type-0

• Topicstarter Topicstarter lisanne
  • Startdatum Startdatum
L

lisanne

Guest
hallo heren, ja ik ben een meisje:rolleyes: en ik kom uit millingen aan de rijn.ik doe havo vwo 3e jaar.ik kom uit millingen aan de rijn en ben aan gestoken door mijn vriend(van het binnenvaart schip mary celeste)

ik zat laatst op youtube en vondt dit mooi schip om ook na te bouwen
ik wil hem schaal 1:100 bouwen dus hij wordt dan 275cm lang 70 breed 15cm diegang en kan 16cm afzinken en 32,20 cm aan op bouw

welkom hier lissane.

voor een beginner is dit niet tedoen hoor.

de dockwisse is in club verband gebouwd en is geen maand project.
ik zou beginnen met een kleinere schaal.

gr willem

Wellicht hetzelfde model in 1:200? Dan is het scheepje een stuk handzamer. Zoals willem al aangaf is dit schip geen beginnersproject.

Voornamelijk vanwege het formaat en complex ballastsysteem wanneer dit werkend moet worden.

In ieder geval welkom.

Gr robin

haha, mijn vriend maakt ook model schepen(binnenvaartschip mary celeste.) en mijn broer zit ook in de scheepsbouw,en mijn opa maakt ook model schepen. dus dat wordt niet zo'n probleem. en ik heb bewust voor die schaal gekozen wegens onderdelen. anders hou je weinig ruimte over voor de electronica.

Je kan hem natuurlijk nog wat groter maken, dan kan je er een aggregaat inzetten.
Hoef je geen accu's te laden, nooit laadkabeltjes kwijt, geen 220 in de buurt nodig, ideaal. ;)

klopt;) was ook de bedoeling..
en aangezien je dan ook nog eens 110 kilo zou moeten kunnen tillen, is er genoeg tuimte om er op te zetten, eindeloos ver varen. en ook handig op een vaardag als er bootje óf verzuipen of stil liggen:p:p:p

haha mischien wel ja;)
maar heren, ik ben niet makkelijk om te praten;) er is dan veel voor nodig wil je het mij laten doen;). mischien is een kraan er op te bouwen die m op tilt;)

Ook welkom hier namens mij!
mooie maat trouwens, kun je gelijk mee op vakantie!
maaruh hier maken ze scheepjes die 4 keer kleiner zijn en prima elektronica kwijt kunnen. Plus dat als je mee wilt varen bij een vaar groep, je wel een beetje uit de toon valt.. maar goed je bent lastig over te halen hoor ik wel! We zullen zien
Veel succes

Gr, Jeroen

nou ik wou juist schaal1:100 omdat mijn opa ook alles 1:100 maakt. en dat vindt ik makkelijker om te rekenenXD heb geen zin in allerlij maten met ,0256blablabla dus ik ga lekker makkelijk doen deze keerXD

Hallo Lisanne,

ook vanuit hier welkom op het forum.
Is een mooi project om te gaan maken,neem tenminste aan dat het om het nieuwste schip gaat. ben iig zeer benieuwd hoe je het allemaal gaat aanpakken, weet je kan hier op het forum altijd vragen stellen, er is hier op het forum zoveel kennis aanwezig!
Heb je al tekeningen? en een bouwruimte?
ik wens je iig heel veel suc6 en zal dit project met plezier volgen!

voor degene wie niet weet welk schip het om gaat
Dockwise%20Type_0-FSPO.JPG

groeten
Koos

haha ruimte zat. onze schuur zit aan het huis en is geloof ik 100m2.
mijn vader is electrieciën dus dat deel komt goed. zijn diepgang is 15,5 cmgenoeg ruimte voor de motoren en accu's. ik moet ook ruimte hebben voor de water tanks, de pilaren op het dek moet ik nog verzinnen of ik daar nog een extra pompje op zet aangezien je de ballast torens op steunen naast het schip kunt plaatsen voor de volle laad plaats. en hoe ik de kraantjes op de ballest torens ga maken en op de brug(zijn identiek.)en hoe ik zijn boeg schroeg er in ga zetten wegens weinig ruimt en zijn voorste mods, die kunnen uit de romp omlaag schuiven(en nee ik wil ze niet standaard er onder!!!!)

greets

Afmetingen ...?

Hallo allemaal;

Prachtig projekt, wij zijn bezig met de Mighty Servant 3..., voor meer info zie Vaargroep VicWijs
Vergis je niet hoe groot het wordt, wij hebben de MS 3 op 1:50, is al 3,65 lang en dan de breedte nog...al met al zeer groot, daarom doen we dit als groep zijnde.

MMMMMMMMAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR, wij wensen je dan ook veel bouw plezier, ..wij volgen de bouw..

Grt;B.K

Probeer eerst eens wat kortere zinnen te maken.
Hoofdletters en komma's zal ik het nog niet eens over hebben.
Dan hoeven we het niet eerst 3 keer hardop te lezen, voor er begrepen wordt wat je bedoelt.

Is overigens wel een uitdagend geval als het werkend moet worden.

Re Baggeraar

Hallo

Dan zonder de punten en komma s
Laten we de komische noot er maar van in zien en dit soort reactie s maar achterwege laten
Hier laat ik het bij

Ik vind het in ieder geval een gewaagd project en wens je veel succes

Grt B K

Hé B,

Volgens mij was het niet tegen jou, maar tegen Lisanne.

Verder inderdaad zeer interessant, en ik blijf je zeker volgen.

Gr,
Bart

ik heb contact gehad met dockwise én wat denk je, ze willen de tekeningen pas vrijgeven als het schip afgeleverd is-_-".Dus in feite, zou ik dan nog een jaar moeten wachten op het spanten plan. Kan iemand mij daarin helpen??

greets lisanne

Lijkt me lastig.
Zou wel raar zijn als wij wel ineens met tekeningen te voorschijn komen.
"Bedrijfs spionage" ??
Foto's verzamelen en afmetingen.
Foto's overtekenen met de vaste afmetingen in dezelfde schaal zodat je detail maten dan uit de foto kan opmeten.

Een vreselijk zuiver model wordt het dan niet, het is maar wat je wilt.

Een goed gelijkend varend model (in korte tijd) of een exact model (over ruim een jaar).

Lijkt me lastig.
Zou wel raar zijn als wij wel ineens met tekeningen te voorschijn komen.
"Bedrijfs spionage" ??
Foto's verzamelen en afmetingen.
Foto's overtekenen met de vaste afmetingen in dezelfde schaal zodat je detail maten dan uit de foto kan opmeten.

Een vreselijk zuiver model wordt het dan niet, het is maar wat je wilt.

Een goed gelijkend varend model (in korte tijd) of een exact model (over ruim een jaar).

klopt. piraterij speelt ook een rol. maarja,goedehoop houden.
ik zal me best doen om hem over te teken(wat overigens niet te moeilijk wordt-verveling tijdens de lijs wordt automatich teken les:P)

greets

Back