bouw Dusseldorf (?????????????)

verder ben ik gister begonnen met zoeken naar foto's van de echte dusseldorf, maar dat loopt tot op heden op niks uit.

mvg Maurice

Hier is er eentje, na 10 seconden zoeken:

Gebruikte zoekterm in Google image search was "feuerloschboot"

feuerloschboot - Google zoeken

o ok....dan google ik verkeerd, maar bedankt hoor!! die van mij word dan toch wel anders als de echte zie ik al.

zal een eigen draadje starten met de bouw van de Dusseldorf.
mis de beslag set, maar vond net op een belse site, dat die los te koop was voor ongeveer 69,-

verder mis ik ook wel wat onderdelen dus het word echt even puzzlen voor ik alles heb. Gelukkig heb ik al het 1 en ander van de bouw van de Deurloo geleerd dus kan wel wat zelf fabriceren.

o ok....dan google ik verkeerd, maar bedankt hoor!! die van mij word dan toch wel anders als de echte zie ik al.

De dusseldorf die jij bouwt is de versie van voor de verlenging
De huidige versie is wat langer geworden. (een mooie 4m69), en het aantal roeren zijn terug gebracht naar 2

zie ook Feuerlschboot Dusseldorf

vooral eens onder menu item "feuerlöschboot" kijken

btw de originele had al 5 ramen bij de terwaterlating, Robbe heeft de oude tekeningen gebruikt, waar deze wijziging van 3 naar 5 ramen niet is opgenomen.
Vandaar dat het robbe model maar 3 ramen heeft aan de voorzijde van de brug.
19631_480.jpg

DSCN2280.JPG

Het model ligt meestal wat hoger op het water. Meer ballast of accu's erin als je het meer realistisch wil hebben. Alleen betekent dat meer gewicht meezeulen, en een hoger vrijboord is wel prettig bij een modelboot.

Persoonlijk vind ik de verlengde versie niet mooier erop geworden. Maar je ziet die versie wel weer minder vaak, heb je wel iets bijna unieks.

nieuwe foto's

ik heb weer wat foto's gemaakt van het binnenwerk van de boot.
het betreft de schakelelektronica en de twee regelaars en op deze plaat zitten de laadbussen van de ontvangeraccu en de decoderaccu en aan de zijkant komen de hoofdaccu's

full

full

hieronder nog een foto van mijn zender, F16 met links de proportionele uitbreiding en rechts de Wetronic schakelunit

full

groetjes piet

Laatst bewerkt door een moderator:
tot nu toe functioneerde alles nadat ik een condensator over de voedingsspanning had geplaatst, zonder deze condensator stoorde de multischakelaar een klein beetje en dat was toch wel irritant.
kan binnenkort het dek erop lijmen want dan zijn de regelaars voor de pompen en de accu's voor de hoofdvoeding binnen.
groetjes piet

gistermiddag de boot in de waterbak gehad, ligt nu al heel mooi op z'n lijn.
voorste monitor ook geprobeerd, zeer verbaasd min. 6 meter spoot ie ver.
ben nu bezig met het dek erin te lijmen en als dat klaar is verder met de bovenbouw.
tot zover, groetjes piet

door een klein foutje mijnerzijds is de bevestiging van het voordek niet helemaal gegaan zoals het moest, het kunststof balkje aan de binnenzijde had ik te hoog afgetekend, het gevolg was dan ook dat het voordek te klein was.
ik heb dit opgelost door een nieuw passend houten exemplaar te maken maar daardoor was de opstaande rand veel te laag, ik heb dit nu opgelost door van kunststof een nieuwe rand te maken en deze er op vastgelijmd, en als het geschuurd is kan ik de romp en dek schilderen (zie foto).

full

ben ook begonnen met de kajuitkap, taai spul hoor, en het plaatsen van de diverse houten verstevigingen.

full

groetjes piet

boot staat in de primer, en de onderkant is al klaar, is zwart geworden het dek wordt grijs en bovenkant waterlijn en dekhuis worden geel.
de rondingen onder de spuiten en de spuiten zelf worden mat zwart en rood geschilderd.

full

groetjes piet

dusseldorf

piet

ziet er heel knap uit
electronica is geweldig hoe je het weet te plaatsen
mooi gedaan

mvg rudieke

bovenkant romp en dekhuis zitten in de verf, het is nu verder een kwestie van de details maken, schilderen en plaatsen.
heel veel details worden mat zwart, onderkant kraan is mat rood zo ook de blusmonitoren.
het zwarte rooster achterop de boot, hieronder zit de luidspreker.

full

groetjes piet

weer wat vorderingen, het dek is geschilderd, de ankers geplaatst, waarvan één werkend, en even de voorste monitor los op het dek geplaatst voor de foto.
ook de diverse dingen op het dek ga ik eerst nog plaatsen zodat alles op het dek klaar is voordat ik met het dekhuis ga beginnnen.

groetjes piet

full

full

heb op het dek de nodige details aangebracht, alleen de rubber stootranden moeten er nog opgelijmd worden.

full

full

alleen voor het goed uitzetten van de roeiboot moest ik een paar kleine aanpassingen doen, zowel aan het bootje als aan de reling. maar ik vind het niet storend

groetjes piet

Back