bouw Dusseldorf (?????????????)

de romp is nu helemaal klaar moet alleen nog met stickers beplakt worden.
ben nu bezig met de hekken en railingen op de bovenbouw, het in mekaar zetten en buigen gaat wel goed alleen het schilderen van die dingen daar krijg ik af en toe kramp van maar goed het lukt wel en het gaat er steeds beter uitzien.
ps. de foto is iets vertekent doordat ik vrij dichtbij het gefotografeerd.

full

groetjes piet

Laatst bewerkt door een moderator:
filmpje van de zwaailichtbak, geconstrueerd met het Velleman bouwpakket MK180

groetjes piet

Mooi Piet!!! Netjes hoor maar dat had ik bij jullie thuis al gezien natuurlijk. :D

Heb even de link voor je aangepast zodat het fimpje hier direct te zien is...

zo even weer een paar plaatjes van de vorderingen.

full

de bovenbouw met de monitoren B en C, ook de radar draait al, ook de positieverlichting voor en achter gemonteerd zo ook de mast met daarop het zwaailicht met aan de voorkant op de kajuit de zwarte balk met daarin 8 flitsende leds (met diverse patronen).
achterop de boven bouw zitten aanweerszijden twee led's die afwisselend rood en blauw flitsen.
dus zo zal het straks bij een beetje schemer of in het donker een aardig licht spektakel zijn.

full

hier voorkant onder waarbij de ene servo de radar aandrijft (servo draait constant) en de andere servo is voor de schijnwerper.

full

de servoplaat voor de beweging van de monitoren, heb deze vande week gemonteerd en ben bezig met het afstellen van de nylon draden voor de beweging op en neer.

groetjes piet

Hoi Piet, had je een PB gestuurd met een vraag die precies gaar over je laatste foto.
Ziet er allemaal gelikt uit bij jou. Ben benieuwd hoe jij de monitoren B en C goed aangestuurd gaat krijgen. Groet Bart

dusseldorf, de boot is vaarklaar

de boot is vaarklaar, alles werkt.
alleen is het buiten nog iets te koud om een proefvaart te maken, in de waterbak ging het tenminste erg goed.
heb nog even een foto gemaakt en een klein filmpje.
(voor de volgers, monitor A en B hebben nu elk een eigen servo in plaats van één voor het heffen).

full

groetjes piet

Piet, Je Dusseldorf is netjes geworden. Ik hoop dat de mijne net zo netjes wordt.
10 augustus is er een open dag op het echte schip. Dit ter ere van het vijftig jarig bestaan.

Piet,

Je boot is prachtig geworden.
Je hebt vast een hoop tijd, zo snel als je het klaar hebt gekregen.
Maar ja, ervaring is ook handig.
Ik moet helaas alles goed overdenken, omdat het de eerste keer is.
Ik ben nu bezig met het puzzelen, hoe de elektronica in elkaar hoort.
Bij mij zal hij pas , zoals ik hoop in het voorjaar klaar zijn.

Ad

hey piet

dit is een heel mooie boot geworden in je vertrouwde kleuren zoals de bremen 9
en moet zeggen dat stuk electronica dat erin zit dat gaat hoog beven mijn petje
knap werk dat je dit allemaal kan plaatsen is voor iedereen niet weg gelegd

mvg rudieke

Jan, ik heb nog niet gevaren was me nog veel te koud en er lag geregeld nog ijs op de sloot.
maar zodra het kan zal het zeker gebeuren.
groetjes piet

Back