Bouw en vlieg ervaringen met de FOKKER S 11.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Ik heb zelf een S11 die gebouwd is door kees Martens zelf
Hij heeft er rond 1995 5 gebouwd waarvan er bij ons op de vliegclub ,MVC Columbia< er 4 hebben gevlogen.Nu vliegen er nog regelmatig 2.
Op de website van columbia zijn er fotos van te vinden.
Mijn eigen S11 is momenteel in "restauratie na een crash van een paar jaar geleden.
Het landingsgestel is niet ideaal maar indien er netjes geland wordt dan blijft hetr wel heel ,het klappert alleen een beetje en dat ziet er niet "schaal "" uit
Ik heb zelf een buis van 16 mm vierkant aluminium in de vleugel gelijmd met aan de uitenden buisjes voor de wielpoten.
De cockpitkap van Hobby Inn is een beetje gammmel en niet echt goed passend dus als iemand een betere weet dan hou ik me aanbevolen

Ik heb vorig jaar nog bij Fred Roos in Nijmegen een nieuw boekje gekocht dat hij jaren geleden heeft uitgegeven gekocht nl De geschiedenis van dee Fokker S11,
Hij had er nog over
het is een boekje waarin de geschiedenis van de S11 en de S12 wordt beschreven en staat vol met fotos van alle gebouwde S11 s

Leuk iets te lezen over iemand, die, net als ik, ook een "Kees Martens" S11 heeft.
Vwb de cockpitkap, de orginele mallen waren bij Hobby-in, je kon daar een kap laten trekken in de vacuummachine. Heb ik gedaan, maar...... de pasvorm was niet helemaal je van het (was te smal), zat niet mooi op de romp, (krom) kortom, ik was er niet over tevreden. Heb daarna zelf 2 mallen gemaakt (zie post 43) Inmiddels hebben ze op Dennis z'n vacuummachine gelegen en de resultaten zijn goed. Wel veel werk aan het pasmaken enz. gehad, maar ik heb nu een mooie 2delige cockpitkap, al zeg ik het zelf.

full

Grt, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Fokker S11

Hallo jan

Deze kap ziet er echt netjes uit,een heel stuk beter dan die van mij.
Verkoop je ook evt zo,n kap?
als je een echte S11 wil zien,die staat er bij jullie op MMidden Zeeland nog een.
Groeten Eric

OTE=4stroke;1417063]Leuk iets te lezen over iemand, die, net als ik, ook een "Kees Martens" S11 heeft.
Vwb de cockpitkap, de orginele mallen waren bij Hobby-in, je kon daar een kap laten trekken in de vacuummachine. Heb ik gedaan, maar...... de pasvorm was niet helemaal je van het (was te smal), zat niet mooi op de romp, (krom) kortom, ik was er niet over tevreden. Heb daarna zelf 2 mallen gemaakt (zie post 43) Inmiddels hebben ze op Dennis z'n vacuummachine gelegen en de resultaten zijn goed. Wel veel werk aan het pasmaken enz. gehad, maar ik heb nu een mooie 2delige cockpitkap, al zeg ik het zelf.

Grt, Jan.[/QUOTE]

Hallo Eric,

bedankt voor het compliment en de anderen natuurlijk ook, hoor.

Tja, verkopen, dat wordt op korte termijn moeilijk denk ik. Ik wil eerst op de mallen de plaats van de raamstijlen en de lijnen, waarlangs je moet afknippen infrezen of zoiets, zodat deze na het vacuumtrekken te zien zijn op de kap. Dit is veel makkelijker werken dan dat je de zaak met veel passen en vooral meten op maat moet krijgen, zoals ik nu heb gedaan.
De raamstijlen heb ik gemaakt van 0,8mm triplex, zijn gelijmd met Bison kit.

Momenteel ben ik nog ff bezig met de cockpit (of stuurhut) inrichting.

En ja, die S11 op Midden-Zeeland heb ik ook al eens zien staan.

Groetjes, Jan.

als je een echte S11 wil zien,die staat er bij jullie op MMidden Zeeland nog een.

71944b094ca0388a8.jpg

Ben er in mijn vakantie heengefietst, als je dit kleurenschema kiest kun je vast wel bij Ton terecht voor wat weathering expertise :mrgreen:

Groeten, Ralf

P.S. Iemand trouwens enig idee waarom de site van Yke Rusticus niet meer in de lucht is?

Laatst bewerkt door een moderator:
fokker s11

hallo,

en is er al wat proggresie met de fokker?

Ik zag dat u een canopy van de fokker S11 kan maken.

zou u er voor mij ook, eentje willen maken.

ik ben ook met een fokker projectje bezig

met vriendelijke groet pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back