Bouw Engel Gato (USS Flying Fish 229)

Discussie in 'Duikboten' gestart door Horseman, 5 aug 2008.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Tja, hier valt niets meer aan toe te voegen. Er is zo veel tijd in gestoken, en hij is zo mooi geworden, niet meer normaal... Ik merk dat het niveau van bouwen (in alle aspecten) enorm is gegroeit het laatste jaar... Kijk naar Manfred, Jan en zo zijn er wel meer hier in dit duikboten hoekje... :worship:

    Maar....

    Er is altijd een maar...:D

    Ik durf bijna geen foto's meer te posten van een van mijn boten... De zin gaat even weg bij het bekijken van 37 foto's! van een geweaterde Gato... 37 foto's heren! Zelfs mijn computer begint er ziek van te worden... (lees zo traag als dikke poep)

    Op mijn werk is het nóg slechter gesteld, want het duurt wel ff een tijdje voordat ik een pagina van Jan kan lezen... Hoeveel foto's moeten er nog gaan komen om te laten zien hoe goed je bent? ;)

    Lijkt mij erg moeilijk lopen met al die veren in je .....

    Maar om ff het verhaal kort samen te vatten... Erg mooi! En waag het eens om te stoppen! Maar om dat nou te laten zien met 37 foto's?

    Over mijn eigen foto's posten was geen grapje... Het enige wat ik kan laten zien is een U 1234 met een zielige (achteraf gebouwde) uitlaat en dito snorkel... Een Akula waar ik op dit moment druk mee bezig ben...

    Op de een of andere manier krijg ik dat niet eens op 10 foto's... Foto's die nog niets eens de moeite waard zijn om te laten zien, als ik de foto's van een Gato mag vergelijken...

    Overigens wel een Gato waarvan ik kan zeggen, de mooiste Gato die er is!
     
  2. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    He Douglas, altijd nog beter dan mijn score dit jaar.
    Ik vond nog wel een toepasselijke ondertitel :

    Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... ;-)

    En Jan, prachtig !

    ps : heeft Jos het nog over "drybrushing" gehad ?
    als je een kwast neemt met een heel klein beetje metaal/zilverkleur en je wrijft die zolang over een
    krant dat ie niet meer afgeeft, dan kan je met die kwast daarna alle uitstekende puntjes (van metaal)
    van een soort "schittering" of krasjes voorzien, waardoor het geheel nog meer op metaal gaat lijken.
    probeer meer eens uit (op een ander modelletje).
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  3. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hallo allen,

    Op verzoek de foto's verminderd en ik zal er voortaan aan denken NIET te laten zien hoe goed ik wel niet ben....


    Greetings,

    Jan.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    dat is de spirit die er eigenlijk zou moeten heersen

    het hangt niet af van hoe mooi de duikboot is als je maar een duikboot bouwt
    het is welmee genomen als hij ook nog mooi is hoor
    maar de essentie is bouwen en vooral plezier hebben in wat je doet


    groetjes raf
     
  5. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Ronald,

    Dat drybrush gedoe hebben we gedaan op het dek rondom de guns om daar de loop paden in te krijgen.

    Maar ik zal het eens proberen wat je voorsteld, klinkt goed.

    Groeten,

    Jan.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ben gewoon een beetje jaloers op de ballen die Jan wel heeft en ik niet...:D

    Nu moet ik een kwijlbak onder mijn kin gaan plakken om te voorkomen dat ik mijn computer niet onder zever... Want die kan nog steeds niet tegen water...

    @Jan,

    Vooral door blijven gaan, want niet alleen ik maar ook de rest kan er iets van leren... het enthousiasme spat er van af! Kan niet wachten om 'm in het echie te zien...

    Mag ik er dan wel een foto van maken?
     
  7. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Douglas,

    Het is al goed :-D 37 foto's was lichtelijk overdreven, ik heb mij gewoon mee laten slepen door mijn enthousiasme :shock:.

    Paginas laden nu ook sneller :-D


    Vrolijke groeten,

    PS, heb jij geen water / koffie bestendig toetsenbord dan?

    Jan.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2010
  8. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Jan,

    :worship::thumbsup::worship::thumbsup::worship:
     
  9. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Ja Ja Ja Ja het is wel goed nu :oops:

    Jan.
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Nope, zelfs m'n duikboten hebben er soms wel eens last van dat ze niet tegen water kunnen...

    Maar ja, ik ben niet de enige...
     
  11. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi,

    Zo heb ik een gevalletje gehad met verf wat achteraf toch niet tegen water kon.
    En dat is een wat lastige combinatie samen met een werkende U-Boot:(:(

    Ach je blijft van de straat op zo'n manier...wel een hoop van geleerd dat weer wel.


    Groeten,

    Jan,
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
  13. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Merlijn,

    Heel mooi gedaan dit.
    Alleen het dek deugt niet (al is het waanzinning goed gedaan want het lijkt net echt hout) waarom zeg ik dit, al die dekken werden in de oorlog zwart geteert.

    Maar dit ziet er super uit, zijn er toch meer Gato's in Duitsland.

    Groeten,

    Jan,
     
  14. Teus

    Teus Guest

    Het is een plaatje geworden Jan, ongelofelijk wat een detail! :worship:

    Ik zit wel in de vlieghoek maar zoals je weet blijven de Sub's altijd kriebelen :D

    P.s.

    Vlieg je nog wel eens?

    Gr. Teus
     
  15. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Teus,

    Bedankt voor het compliment.

    Wat vliegen betreft, Nee ik heb afgelopen jaar niet één keer gevlogen met een vliegtuig, wat ik wel doe is heli (electro) vliegen, kost tegenwoordig niet veel meer en het kan bij wijze van spreken bij mij voor op straat.

    Want het vliegen blijft kriebelen:D

    Groeten,

    Jan.
     
  16. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Heb even zitten kijken naar de Gato met het ''houten'' dek... Hij is wel mooi...

    Moet ik toch eerlijk zeggen dat ik de Gato van Jan mooier vindt...
     
  17. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Jan,

    Volgens mij kwam deze foto van een meeting uit 2006? Vind de weathering wel helemaal top. Ook leuk aan deze foto is dat je nu goed kan zien hoe de standaard kit eruit ziet, wat er ontbrak zoals je vertelde en nu ook zichtbaar is hoeveel details jij hebt toegevoegd.
     
  18. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Ook wel interessant: [URL=" - 1945 US SUBMARINE: No Mercy for Shipwrecked Japanese[/URL]

    Kleurenfilm van een Amerikaans Gato die een Japans schip vanaf de oppervlakte onder vuur neemt, vervolgens beelden van de duikende boot. Laatste fragment van de film klopt echter niet. Het originele complete fragment laat namelijk een japanse vlieger zien die er voor kiest zichzelf met een granaat op te blazen ipv gevangen genomen te worden, waarop de marinier een schot lost. Dit is ook niet vanaf een gato gefilmd. Vreemde gedachtengang om dit zo te monteren....:confused: Maar het gaat dus om de eerste beelden ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Ik blijf daar toch moeite mee hebben, dat afschieten van op dat moment weerloze drenkelingen. Om wat voor reden dan ook.
     
  20. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Lex,

    ik ken het film deel wat de Japanner betreft ook en het gaat om een zelfmoord actie na dat de mannen van het schip (US) hem willen helpen uit het water.
    De piloot blaast zig zelf op en de bemanning van het schip geven hem een genaden schot. (wat Merlijn ook al schreef).
    Er zijn meer acties geweest dat Japanners tijdens hun redding zig zelf opbliezen om nog wat "vijanden" me te nemen in hun dood. Daarop heeft de VS toen gereageerd door ze niet meer te redden.
    Verder vind ik de film erg stemming makerij. Je ziet gewoon wat mensen oefenen met wapens en dan zo nu en dan maar een beeld van drenkelingen er tussen door doen als of het om moord acties gaat.
    Als je goed kijkt zie je dat de kleuren en situaties totaal niet kloppen.
     

Deel Deze Pagina