Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Iemand een idee voor een lichte afwerking van de romp?
Krijg binnenkort porienvuller binnen en wil daarna met een roller een dunne laag lak aanbrengen. Ik heb nog boot lak beschikbaar.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar een witte dekkende kleur. Watergedragen lak?
Ik heb ook nog japans zijde papier die ik met verdunde houtlijm en vervolgens spanlak kan aanbrengen, maar dan moet er nog een kleurtje op. Nog geen ervaring mee en wellicht te zwaar.
Kan ook nog kiezen om met oralight te folien. Ben daar nooit zo dol op bij rompen, maar wellicht wel de snelste en lichtste oplossing.
Bedoel je, dun laagje lak voor het folien?Even een dun laagje blanke lak op het kale hout spuiten, dat hecht beter en werkt makkelijker.
Het ontwerp gaat uit van een 2 delige vleugel. Ik maak een 4 delige vleugeldaarom zweer ik bij hollein kits , daar hoef je geen neuslijst te schuren
IS DIT 1 STUK VLEUGEL
Ja precies. Er is ook speciaal spul van Oracover, maar een spuitbusje lak van de Action doet het prima. Balsa is soms wat vezelig en dan plakt folie slecht.Bedoel je, dun laagje lak voor het folien?
Ja precies. Er is ook speciaal spul van Oracover, maar een spuitbusje lak van de Action doet het prima. Balsa is soms wat vezelig en dan plakt folie slecht.
Ik heb ooit een Sirion (abachi op schuim) gefolied met HK folie, hopeloos. Met Oracover geen probleem. Op open structuren nooit problemen gehad met HK folie....met HK folie een slechte ervaring had was op een abachi vleugel, ik kreeg daar erg
veel last van luchtbellen. Ik vermoed (maar weet niet zeker) dat dat met oracover beter gaat.