bouw Horten XII

  • Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
Mooi vlieg beeld Peter.
Jammer van het einde.

Een beetje (teveel) up en de kist stalled, slaat over de kop en kun je weer een cokpitkapje maken.

Aan vullend op mijn pb.
Is dat in de quote ook al eerder gebeurd voor het filmpje.

Han.
 
Horten XII

Han,

nee, dat in de quote vnd plaats tijdens de landing en heeft te maken met het grondeffect.
De eerste keer was ik daar niet op verdacht, de volgende keren toch nog steeds iets teveel up gegeven.
Wat je moet doen, is net alsof je op een vliegdekschip komt landen, je moet als het ware tegen het dek aanvliegen, met de nadruk op ´vliegen´ eneigelijk van je hoog afbliijven.

De ´crash´ in het filmpje is volgens de (nurflügel)experts te wijten aan het feit dat ik op dat moment (veel) te langzaam vloog omdat namelijk de aerodynamiscfhe eigenschappen zodanig sterk veranderen wanneer de kap eraf is, dat de `langsamfluggeschwindigkeit´ in combinatie met de grondwind mij parten speelden omdat ik de snelheid onvoldoende kon inschatten. met andere woorden, sneller binnenkomen.

Ik ga andere tape gebruiken en oefenen op ´tegen het dek vliegen´
 
Het is ook een motorspantje van niets.
Dat draai je zo kapot.

full


Ben het nog niet helemaal eens met je stelling.
Geeft niet hoor.

Han.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Horten XII

goedemorgen Luitjes,

de reparatiewerkzaamheden zijn gereed, en ze is weer klaar voor de vlucht(en) vanmiddag.

Ik heb het motorspant zoveel mogelijk gerepareerd en vervolgens aan beide zijden dun vliegtuigtriplex geplakt met 2 componentenlijm.
Ook heb ik de verbinding met het airframe aan de bovenzijde verstevigd, o.a. met een cocktailprikker als deuvel.
Alles loopt weer als vanouds, alleen een beetje ander geluid, een klein beetje luider. Ik denk dat dat komt door de verstevigde verbinding bovenaan, waardoor allerlei trillingen beter doorgegeven worden en de motorgondel als het ware (iets meer) als een klankast fungeert.

full


de ontbrekende stukken heb ik opgevuld, waarbij ik mij niets aangetrokken heb dat daar oorspronkelijk gaten zaten.
Het hele spant eruit halen, was niet mogelijk vanwege de verbinding met de batterijkast en het feit dat ik het aan de GFK-buis gelijmd heb en ik bang was dat ik deze zou beschadigen en dan de vleugelverbindingsstaaf er niet meer doorheen zou krijgen; dan was ik verder van huis geweest, lijkt mij.
full


full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Horten XII

goedemorgen Luitjes,

gisteren de eerste vlucht na reparatie gemaakt; vliegt als vanouds en alsof er nooit iets gebeurd is.
 
Back
Top