Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja ik heb met bijvoorbeeld de SportWing zowel happen uit mijn achterlijst gehad door te ver openklappen, als dat hij niet meer uit wilde klappen omdat de bladen te ver dichtgeklapt waren.Tig duizend start gemaakt met deze props nooit ergens last van gehad.
Ik zie het probleem niet hoor met de prop.
Bij een electro zwever klappen ze toch ook niet naar voren.
Waarom nu dan wel.
En in zweef vlucht al helemaal niet.
Tja bij de start mischien maar als die weg wordt geschoten klapt de prop toch wel naar achteren.
Bij Peter kan het elastiekje mooi door de spinner is net een gaatje vrij zie ik.
Ziet dus ook niemand.
Tig duizend start gemaakt met deze props nooit ergens last van gehad.
Jij wel Bertus.
Groeten Han.
Precies!Is wel mooi en simpel dat elastiekje.... maar je moet dan zéker zorgen dat de bladen niet over het midden kunnen klappen hè.
(edit) ...ah ik snap het... dat doet dat blank metalen plaatje over het middenstuk van de prop...
De prop staat stil en is dicht-/ingeklapt.Ik zie het probleem niet hoor met de prop.
Bij een electro zwever klappen ze toch ook niet naar voren.
Waarom nu dan wel.
Ik snap niet waarom je een vooraan gemonteerde klapprop nog met veren vooruit moet helpen?Het was wel een trekprop maar door veren werd hij naar voren geklapt.
Dat wil ik best, maar dan moet ik eerst snappen waarop dit een reactie is. Ik zie geen vraag of opmerking (van Ton, of een ander) mbt. startelastiek of motor c.q. ASW.Hallo Ton,
Dick Schipper kan hier meer en beter over uitleggen. Wellicht dat hij ´enige uitleg´ wil geven?
waarom geen startelastiek of motor inbouwen in de ASW?
.....
Bart,Als je er wijs uit kan, is dit een mogelijkheid om de klapprop naar beide kanten te begrenzen:
![]()
Dat wil ik best, maar dan moet ik eerst snappen waarop dit een reactie is. Ik zie geen vraag of opmerking (van Ton, of een ander) mbt. startelastiek of motor c.q. ASW.
Ik heb geen idee waarover dit gaat.
Of ligt het aan mij, en sta ik al in de weekend-mode?
Gr. Dirk.![]()
Ik snap niet waarom je een vooraan gemonteerde klapprop nog met veren vooruit moet helpen?
Dat doet de centripetaalkracht meer dan voldoende. Toch?!
Geholpen door een extra veer kan ik me voorstellen dat de bladen te ver naar voren doorschieten, over de motor as heen, waardoor de meeste prop-massa aan de andere kant van die motor-as komt te zitten. Tja, en dan wil hij ook naar de andere kant toe....
Gr. Dirk
Ik had op mijn Horten de regelaar (Kontronik, Jive 60 HV) al geprogrammeerd voor maximaal zachte aanloop. Daarbovenop in mijn zender 'soft' ingesteld op dat kanaal. Dwz. 1 sec. doen over aan of uitschakelen. Toch klapte hij met 1 en 2 elastieken tegen de achterlijst aan. Gelukkig niets kapot.Mijn motor zat op een klapwerk systeem, dus moest in de romp passen.
Verder sluit ik me wel aan dat de prop te ver naar voren kan klappen tijdens de start van de motor.
Maar dat kan je denk ik wel oplossen door rustig gas te geven?
Jammer, kun jij niets aan doen.Dirk,
Dat ben ik geweest (stond tussen bericht 51-52) maar helaas zijn mijn berichtjes in dit draadje door mij niet meer te zien.
Het lijkt alsof ze zijn weggehaald ik snap er niets meer van.
Wie heeft ze verwijderd of zie ik alleen ze niet meer????
Ton