Eric, ik heb zelf eem paar Stinger achtige modellen gebouwd, dat was nog voor mijn F5B tijd.
Toen was ik ook nog heel erg van, hoe moet dit, hoe moet dat.
In F5B heb ik pas geleerd dat het een stuk gereedschap is en het er niet toe doet hoe mooi het ingebouwd is, het moet degelijk en idiotproof zijn want de meeste mensen (ik niet) zijn toch wel nerveus voor de start.
Dus geen moeilijk procedures, niets extra's inbouwen dat de werking kan verstoren.
Liefst alles solderen, zo min mogelijk connectors en andere troep was los kan raken.
Mijn ontvangerpack was ook altijd aan de schakelaar gesoldeerd, het enige stekkertje was dat in de ontvanger.
Ik heb 1 keer (omdat ik haast had) een stekker tussen ontvanger en schakelaar gehad en dat heeft me mijn kist gekost, 1 dag voor een wedstrijd, dus ik moest in de nacht een nieuwe kist opbouwen.
Gewoon alles recht toe recht aan bouwen, vertrouwen op je apparatuur.
Zoals ik al zei, een regelaar heeft een geldig signaal nodig om aan te slaan, ziet ie dat signaal niet dan zal ie niet aanslaan.
En probeer de motordraden direct op de regelaar te solderen, scheelt draden maar is ook veel compacter.
In mijn kisten had ik nooit een gat voor motorkoeling, was niet echt nodig.
In een pylonracer weet ik niet zeker of ze dat doen, Tjarko is daar de man voor om dat aan te vragen.
En voor de rest, alles zo strak mogelijk houden, geen rare spleten, zo min mogelijk naden of stickers op de vleugels.
Als ie fluit tijdens het vliegen heb je ergens weerstand.
De Viper F5D heb ik op die manier opgebouwd en dat ding was muisstil en zoefde door de lucht.
Gerben heeft er nog wat pylon wedstrijdjes mee gevlogen en het bleef allemaal heel.
GJ
Toen was ik ook nog heel erg van, hoe moet dit, hoe moet dat.
In F5B heb ik pas geleerd dat het een stuk gereedschap is en het er niet toe doet hoe mooi het ingebouwd is, het moet degelijk en idiotproof zijn want de meeste mensen (ik niet) zijn toch wel nerveus voor de start.
Dus geen moeilijk procedures, niets extra's inbouwen dat de werking kan verstoren.
Liefst alles solderen, zo min mogelijk connectors en andere troep was los kan raken.
Mijn ontvangerpack was ook altijd aan de schakelaar gesoldeerd, het enige stekkertje was dat in de ontvanger.
Ik heb 1 keer (omdat ik haast had) een stekker tussen ontvanger en schakelaar gehad en dat heeft me mijn kist gekost, 1 dag voor een wedstrijd, dus ik moest in de nacht een nieuwe kist opbouwen.
Gewoon alles recht toe recht aan bouwen, vertrouwen op je apparatuur.
Zoals ik al zei, een regelaar heeft een geldig signaal nodig om aan te slaan, ziet ie dat signaal niet dan zal ie niet aanslaan.
En probeer de motordraden direct op de regelaar te solderen, scheelt draden maar is ook veel compacter.
In mijn kisten had ik nooit een gat voor motorkoeling, was niet echt nodig.
In een pylonracer weet ik niet zeker of ze dat doen, Tjarko is daar de man voor om dat aan te vragen.
En voor de rest, alles zo strak mogelijk houden, geen rare spleten, zo min mogelijk naden of stickers op de vleugels.
Als ie fluit tijdens het vliegen heb je ergens weerstand.
De Viper F5D heb ik op die manier opgebouwd en dat ding was muisstil en zoefde door de lucht.
Gerben heeft er nog wat pylon wedstrijdjes mee gevlogen en het bleef allemaal heel.
GJ