Bouw ION Pro van Freudenthaler / JP models

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door GJVO, 21 okt 2018.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Eric, ik heb zelf eem paar Stinger achtige modellen gebouwd, dat was nog voor mijn F5B tijd.
    Toen was ik ook nog heel erg van, hoe moet dit, hoe moet dat.
    In F5B heb ik pas geleerd dat het een stuk gereedschap is en het er niet toe doet hoe mooi het ingebouwd is, het moet degelijk en idiotproof zijn want de meeste mensen (ik niet) zijn toch wel nerveus voor de start.
    Dus geen moeilijk procedures, niets extra's inbouwen dat de werking kan verstoren.
    Liefst alles solderen, zo min mogelijk connectors en andere troep was los kan raken.
    Mijn ontvangerpack was ook altijd aan de schakelaar gesoldeerd, het enige stekkertje was dat in de ontvanger.
    Ik heb 1 keer (omdat ik haast had) een stekker tussen ontvanger en schakelaar gehad en dat heeft me mijn kist gekost, 1 dag voor een wedstrijd, dus ik moest in de nacht een nieuwe kist opbouwen.

    Gewoon alles recht toe recht aan bouwen, vertrouwen op je apparatuur.
    Zoals ik al zei, een regelaar heeft een geldig signaal nodig om aan te slaan, ziet ie dat signaal niet dan zal ie niet aanslaan.
    En probeer de motordraden direct op de regelaar te solderen, scheelt draden maar is ook veel compacter.
    In mijn kisten had ik nooit een gat voor motorkoeling, was niet echt nodig.
    In een pylonracer weet ik niet zeker of ze dat doen, Tjarko is daar de man voor om dat aan te vragen.

    En voor de rest, alles zo strak mogelijk houden, geen rare spleten, zo min mogelijk naden of stickers op de vleugels.
    Als ie fluit tijdens het vliegen heb je ergens weerstand.
    De Viper F5D heb ik op die manier opgebouwd en dat ding was muisstil en zoefde door de lucht.
    Gerben heeft er nog wat pylon wedstrijdjes mee gevlogen en het bleef allemaal heel.

    GJ
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De Ion heeft vandaag gevlogen.
    Met dank aan Rene.
    Wil heeft ook even aan de kabel kunnen sturen en ik heb hem ook nog even door het luchtruim gestuurd.
    Alles wat men op de club van Wil dacht klopt niet.
    Het vliegt als een eitje, hij is niet te overtrekken dus er moet nog wat met het zwaartepunt geschoven worden tot ie wel gaat overtrekken en dan wat meer snelheid vasthoud.
    Komende week gaan we dat doen en dan in het weekend naar de speedcup in Duitsland.

    De eerste worp en vlucht.
    900 Watt input.



    GJ
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2019
    Thedo, Arnold 85 en eric_laermans vinden dit leuk.
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Verdient nog wel wat beter camera-werk! Mooi toestel.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, Wil heeft het even snel met zijn telefoontje gefilmd.
    Maar als ik het model volgende week wel helemaal op orde heb kan je het niet eens meer filmen want dat is hij weg voordat je het weet.
    Een bekende duitse modelvlieg fotograaf heeft geprobeerd mij te fotograferen.
    De start is hem gelukt maar 1 seconde later was hij de kist al kwijt en normaal gesproken pakt hij alles loepzuiver, zelfs jets die 350+ vliegen.
    Maar een F5B kist lukte hem niet.

    GJ
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En ik vond het helemaal geweldig! Voor het eerst sturen met een snel(ler) vliegtuig.
    G.J. kwam overigens rechtstreeks van de eerste hulp in het ziekenhuis naar het veld. Het is net een commando :D.
    Rene' en G.J. heel erg bedankt voor alle hulp.
    En niet te vergeten, de gastvrijheid van HLC in Abbenes.

    Groeten, Wil
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja en dan krijg je na het roesje tijdens het onderzoek op de EH een brief mee met de volgende mededelingen:

     Niet aan het verkeer deelneemt (autorijden/fietsen) vanwege de nawerking van de
    medicijnen.
     Geen potentieel gevaarlijke apparaten bedienen.

    Eerste moest ik wel overschrijden want ik moest naar het veld en het tweede... modelvliegen doe je toch in een roes.

    GJ
     
    Helikapoter en WillydeWoofer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina