bouw KEIZERSBORG van WAGENBORG 1:100

@Jan

haha, een zwemvest zou inderdaad wel handig zijn:D,
ik zorg er wel voor dat de hond genoeg lijm onder de pootjes
krijgt , dan kan hij ook geen kant op;)

Jan

hier weer een update'je

de stuurhut en masten zitten nu echt vast

klaar voor het plaatsen
141ku94.jpg

en het voordek , een laddertje aan de voormast, en 2 trappetjes, om op het voordek te komen
35c2269.jpg

ook heb ik nog even een stalen ponton gemaakt , die ook in de schaal 1:100 is
34is6xd.jpg

1p9gci.jpg

en over verdere bedrading hoef ik me de eerste tijd geen zorgen te maken , heb voor de eerste tijd draad genoeg:D
2mxhanl.jpg

Jan;)

bijna klaar!!!

hallo,

dit is een van de laatste updaten, want hij is voor 90 procent
klaar , er moet alleen nog op bepaalde plaatsen reling omheen , en een paar vlagetjes , en natuurlijk de bemmaning moet nog een plekje krijgen

hier nog wat plaatjes
t6cryg.jpg

owja , de containers zijn er!, het zijn er 16 en schaal 1:100
e96lxd.jpg

en ze passen ook precies in het ruim
2ikdtva.jpg

en ze kunnen ook achteropstaan
353116s.jpg

en even met de wolraad (ja ik weet het ik had de balasttanken moeten bijvullen:rolleyes:) maar hij bleef mooi stabiel liggen;)
fyh288.jpg

en de kont;)(sorry voor de ijzerenschokdraad die voor de boot langs loopt , maar dat is voor de eendjes, zodat die niet in de vijver gaan zwemmen)
33yjm92.jpg

nou, dit was het dan , ik ga nu eerst van start met de Arion , een haven sleper van Iskes, bouwverslag verschijnt hier zeer binnenkort wel op het forum;)

Jan:D

Laatst bewerkt:
Hallo:D,

ik was vorige week met de Borg aan het varen , en
hij vaart goed , maar als ik meer gas geef , en op het laatst
plankgas vaar , dan gaat de servo zijn eigen gang, en slaat in een keer 90 graden om, en als ik dan gas terug haal gaat het roer weer recht staan.
normaal weg kan ik met mijn andere boten gewoon volgas doorvaren zonder dat de servo,s gaan bewegen. betekent het dan dat waarschijnlijk de servo van de borg stuk is?

Jan

hey,

ziet er goed uit!
en in 1:100 :) ben zelf ook een vloot in 1:100 aan het maken.
even een vraagje, waar heb je die containers gekocht?
ga zo door!

mvg. Coen

Hallo:D,

ik was vorige week met de Borg aan het varen , en
hij vaart goed , maar als ik meer gas geef , en op het laatst
plankgas vaar , dan gaat de servo zijn eigen gang, en slaat in een keer 90 graden om, en als ik dan gas terug haal gaat het roer weer recht staan.
normaal weg kan ik met mijn andere boten gewoon volgas doorvaren zonder dat de servo,s gaan bewegen. betekent het dan dat waarschijnlijk de servo van de borg stuk is?

Jan

Motor stoort op de ontvanger, of, wat Vincent al aanhaalde, als je alles op 1 accu hebt, stort de spanning misschien teveel in, en blijft er te weinig over voor de ontvanger. Lijkt me niet dat het aan de servo ligt, ik zou niet weten hoe die door vol gas varen problemen zou kunnen geven.

@ Coen

de containers komen van een duitse modelbouwsite af
deze: Modelltechnik-Hamburg

@Vincent

ik heb volgens mij geen mixer op de zender ,
en heb geen apparte accu bij de ontvanger

Jan

Dus FM dan? Is de motor wel ontstoord? En je zou eens kunnen testen met een losse ontvangeraccu. Wel even het rode draadje uit de stekker van de regelaar in de ontvanger loshalen uit de connector, anders probeert zowel de BEC van je regelaar als de ontvangeraccu je ontvanger te voeden.

Back