Bouw koningin beatrix

• Topicstarter Topicstarter wouter zzw
  • Startdatum Startdatum
hoi bouwers,

nou het is bijna zover.. ik ben bijna klaar met mijn werkstukken voor werkplaat techniek en ik kan dus binnenkort schottels gaan draaien. ik gaa dit helemaal zelf op school doen. en alles met lagers...

overigens is een deel van de romp al bijna dicht gemaakt. ik zal voor de geintresseerden zaterdag wat foto`s op `t forum zetten

gr,
wouter zzw

hoi hoi hoi,
hier even een korte update...
ik heb de romp nu eidelijk bijna dicht.. jullie weten vast wel hoe dat gaat.. huiswerk en zo.. vervelend hoor maja moet ook gebeuren. jullie zullen wel een behholijk gat op de kop zien zitten maar die gaa ik uitvullen met styrofoam en dan met epoxy en glas matten de boel dicht maken dus dat is niet zo`n probleem. volgende week ga ik tevens met mijn aquamasters beginnen. ik zal in deze topic er wel een klein verslagje van maken voor de geintresseerden onder ons..

tevens heb ik ook nog wat aan de stuurhuizen geknuseld en dit is ook niet zonder resultaat...hier nog geen foto`s van vanwegen de belichting in mijn kamer(die is niet helemaal optimaal dus dat moet ik even buiten doen.

afb19387.jpg

afb19386.jpg

tot zover maar weer...

goede wacht,

wouter zzw

Hoi wouter,

Puik plan om een ro-ro ferry te bouwen.
Ikzelf zit nu in de fase dat ik mijn ro-ro ferry ( MOLENGAT vaart tussen Texel en Den-Helder. ) aan het testvaren ben.Mijn boot is 2.10M lang en kan in 3 delen worden vervoerd.
Ik heb mijn boot uitgerust met 2x een schroef en 2x een roer, wat niet helemaal realitisch is want ze is in het echt met vsp uitgerust, maar de bestuurbaarheid van de boot laat niks te wensen over.
Ik heb helaas geen idee hoe ik hier foto's moet uploaden maar als je wat foto's wil zien dan kan ik ze eventueel wel naar je mailen.

Zorg dat de tegenslagen die je krijgt niet ervoor zorgen dat je met het project stopt want ik kan je zeggen dat het geweldig is om met zo'n boot te varen en bekijks heb je er zeker mee.

Succes met de bouw.

Mvg;

Robin

Robin,

Als je de zoek functie gebruikt kan je hoogst waarschijnlijk wel een "gebruiksaanwijzing" vinden over hoe je hier je foto's kunt plaatsen.
Is in menig draadje al eens aan de orde geweest.

Ik spreek denk ik namens velen als ik zeg dat we benieuwd zijn naar je model.

hoi,

Adam bedankt voor u tip.

Hierbij dan een paar plaatjes van het Molengat.

MVG,

Robin

afb19437.jpg

afb19438.jpg

afb19439.jpg

Da's een leuk schip :)

ik moet trouwens eerlijk bekennen dat als ik die foto's van de echte kbx zag, dat ik haar best wel lelijk vond! (het schip dan he ;) ) Maar veel succes ermee want origineel is het zeker!

hoi brouwers,

@ Dikkie,
laat mn maat dat maar niet horen. das een komplete psd-fanaat dat zal tie nie leuk vinden. maar het klopt op het laatst had hij een beetje last van roest en dat logo van de bba kom ook niet in de flank.

@ Adam,
de schaal van het model wordt 1:50. naar de komende wsd kom ik niet helaas....

gr,
wouter zzw

maroff maarten zei:
hehe, nou dat valt eigenlijk vies tegen...
Onze klas mocht een keer een dagje meekijken op de werf toen de schepen gebouwd werden (sorry, ik had toen nog geen digitaal fototoestel en dus geen fotos...) Dat was wel heel interresant om te zien! alles was nog kaal dus je kon mooi zien hoe het schip in elkaar zat! Ook mochten we via een trappetje naar beneden zodat je in de duikbootachtige romp terecht kwan. Hier zag je goed de tank en dergelijke zitten om het schip wat stabieler te maken. was wel gaaf om zo diep in het schip te kunnen komen en kijken :)
Een tijdje later ging de maxima haar eerste proefvaart maken en wij waren de proefknijntjes! ;)
Ik geloof dat het 90 studentjes waren en we moesten op verschillende manieren aan boord komen om te kijken hoe het schip reageerde tijdens het 'beladen'. Dus bijv. iedereen aan bakboord staan onder het mom van: "Stel dat er opeens een potvis aan bakboordzijde van het schip opduikt en de hele 'lading' naar bakboord rent, hoe reageert het schip dan!".
Maar tijdens het varen had ik toch een beetje maf gevoel in m'n maag. In plaats van een natuurlijke schommeling van het ship kreeg je een beweging die zich tegen de golven verzette leek het wel...
Misschien dat andere mensen dit beter vonden maar geef mij maar een ouderwets slingerend schip :p
Ze zeiden ook dat het schip nog kan uitvaren als er geloof ik iets van windkracht 9 staat. We hadden vorig jaar een basic safety training. Deze vond plaats precies tegenover de aanlegplaats van de maxima en het was windkracht 6/7. We stonden toch even met onze ogen te knipperen toen we de maxima zagen vertrekken hoor! Een hekgolf van hier tot hiroshima en hij lag flink te stampen!
Niet dat ik het schip wil afkraken hoor ;) hij ziet er voor de rest mooi uit alleen vind ik de vaareigenschappen nie echt denderend...
Groetjes Maarten

De grote golven heeft het schip altijd, dit komt volgens een vriend van mij door een berekeningsfout tijdens de bouw van het schip.

Back