bouw learke 65 update 5 hij heeft gevaren!!!

verstaging op de RG zet je er alleen voor het oog op,
met een CFK, koolstofmastje is het niet nodig.
vaar zelf alles wantenloos.

bij de bouw van de boot heb ik bijna geen hulp gehad.
op de foto's van het begin is ook wel tezien dat ik hem groten deels thuis heb gemaakt. maar met de boten die ik hier voor heb gemaakt heb ik wel hulp gehad. ik moet zeggen dat ik bij het draaien van sommige dingen wel hulp heb gehad van iemand die metaal bewerker van beroep is.

zoals tezien is op de laaste foto's staat die nu op de club waar ik morgen er warschijnlijk mee verder ga, mits ik geen basis school kinderen hoef helpen met bouwen want daar ben ik woensdag middag eigelijk voor.;)

de mast wordt ook van koolstof buis met een lekkere dikke want.
dus dat komt wel goed denk ik. maar of ik er stagen op ga zetten weet ik niet want ik laat de hele mast draaien. ik weet niet of dat zo handig is, moet ik nog even gaan bekijken.

Laatst bewerkt:
Wanneer je de mast laat draaien, also een swingrig heb je geen wanten/zijverstaging op de boot.
Met de lengte voor een RG heb je die ook niet nodig op het swingrigg zelf

Een hek/achterstag komt achterop je giek te zitten.

Heb je dus helemaal geen gaten o.i.d. nodig voor wanten/verstaging.

Ik heb zo snel niet meer je hele boot voor ogen, maar bij een swingrig staat je mast meer,
lees verder naar voren, t.o.v je kiel dan bij een konventioneel tuig.

update 4

weer een update het dek is nu bijna zo goed als af.
maat alleen de kozijntjes nog schuren die heen om de verlaging zitten voor de kajuit.
ik ben nu ook begongen met de mast er in tezetten.
het draai werk voor de mast zit er bijna op, alleen nog in elkaar lijmen.
maar daar heb ik nog geen foto's van die komen denk ik eind van de week.

IMAG0195.jpg

een van de naden tussen die kozijntjes is een beetje groot:rolleyes:
IMAG0196.jpg

hier was ik nog niet begonen aan de de verlaging.
IMAG0197.jpg

hier ben ik begonnen met het bedekken van het luikje ook met latjes leek mij wel zo mooi:p
IMAG0200.jpg

http://s853.photobucket.com/albums/ab91/mikesalamat/?action=view&current=IMAG0200.jpg
IMAG0199.jpg

IMAG0283.jpg

het klepje ligt er los op voor de foto vandaar dat die niet helemaal mooi in get midden zit.
IMAG0284.jpg

Laatst bewerkt:
update 5

018.jpg

zo de lood bulb is gegoten heb de mal gewoon van de club geleent;)

019.jpg

miketelefoon201127mei105.jpg

zo naar wat naai en strijk van mijn moeder waar ze heel trots op is:D
had ik eindelijk zeilen maar op deze foto zijn ze nog er gewoon aan vast geplakt.
maar de mast staat wat scheef naar voren ga denk ik de mast gewoon met een touw naar achteren trekken. maar tot mijn verbazing zag je op het water de helemaal niks van:yes:

020.jpg

dit weekend (3 tot 5 juni 2011) waren we met de club op bezoek bij vaar groep ekenstijn. de vrijdag en zaterdag toch nog druk geknustelt aan mijn boot samen met een vriend van mij die ook echt heeft gezeilt. ik was niet de enige die dat nog moest.:rolleyes: bij mij moesten de zeilen er nog op en de vers gegoten lood bulb nog aan het zwaart. die ik de donderdag er voor nog had gegoten. maar naar wat werk verzet tehebben heeft die vrijdag avond nog gezeilt.

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

op deze foto's heeft hij gevaren op het kanaal naast de camping ekenstijn waar we sliepen toen we op bezoek waren bij vaar groep ekenstijn.
maar zo als je ook ziet is een club genoot de zwomen naar mijn boot omdat die vast zat:rolleyes: maar ja dat kan dus ook gebeuren.

025.jpg

dit was dan eindelijk in de vijver bij de vaar groep tijdens het nacht varen zaterdag. de foto is een beet je wazig omdat het ver ingezoomt en s'avonds is gemaakt natuurlijk.

maar dat hij toen weer vaarde ging niet zonder slag of stoot want mijn stekkertje van de ontvanger accu.
zat verkeert gezoldeert en toen is de hele elektronica door gebrandt want blijk baar had die ontvanger geen beveiliging daar voor wat mijn eigen spektrum wel heeft. en daarom nooit achter ben gekomen maar daar vaarde ik niet mee omdat die is weg gestuurt nog steeds:mad: omdat een ontvanger van de twee die ik er bij kreeg niet meer bind en ik had nog een maand garantie dus vandaar. gelijkig had een nog zo'n goed koop servotje bij me dus kon ik nog wel met een aan de zender plus ontvanger varen puur op het roer. want voor de zeilen had ik geen sterke servo meer en natuurlijk ook de stekker nu wel goed om gezoldeert;)

en nu alleen nog wat dingen verbeteren op de club want het fok zeil hangt wat telaag waar door die telkens tegen de kaljuit aan komt en dus niet goed mee doet. en er zijn nog wat dingen maar hij heeft gevaren:yes:

Laatst bewerkt:
Gefelisiteerd Mike, nu nog wat knutslen tot alle foutjes er uit zijn zo kun je merken hoe je vaargedrag verbeterd .
Het voorlijk van je fok hangt te ver door, dat moet strakker. Je zal je achterstag toch nodig hebben, anders trekt je fok je mast naar voor ;)

dat ga ik ook nog zeker doen maar hij staat nu op de club waar die al stond en ook verder ga afmaken en verbeteren. maar wil meschien nog een groter zeilboot gaan bouwen zat nu tedenken aan een iom. maar voor nu ben ik thuis al weer bezig met een zelf getekende speedboot die ik heb getekent met de demo van delpship en met de hand heb afgetekent.

Back