update 5
zo de lood bulb is gegoten heb de mal gewoon van de club geleent
zo naar wat naai en strijk van mijn moeder waar ze heel trots op is

had ik eindelijk zeilen maar op deze foto zijn ze nog er gewoon aan vast geplakt.
maar de mast staat wat scheef naar voren ga denk ik de mast gewoon met een touw naar achteren trekken. maar tot mijn verbazing zag je op het water de helemaal niks van
dit weekend (3 tot 5 juni 2011) waren we met de club op bezoek bij vaar groep ekenstijn. de vrijdag en zaterdag toch nog druk geknustelt aan mijn boot samen met een vriend van mij die ook echt heeft gezeilt. ik was niet de enige die dat nog moest.

bij mij moesten de zeilen er nog op en de vers gegoten lood bulb nog aan het zwaart. die ik de donderdag er voor nog had gegoten. maar naar wat werk verzet tehebben heeft die vrijdag avond nog gezeilt.
op deze foto's heeft hij gevaren op het kanaal naast de camping ekenstijn waar we sliepen toen we op bezoek waren bij vaar groep ekenstijn.
maar zo als je ook ziet is een club genoot de zwomen naar mijn boot omdat die vast zat

maar ja dat kan dus ook gebeuren.
dit was dan eindelijk in de vijver bij de vaar groep tijdens het nacht varen zaterdag. de foto is een beet je wazig omdat het ver ingezoomt en s'avonds is gemaakt natuurlijk.
maar dat hij toen weer vaarde ging niet zonder slag of stoot want mijn stekkertje van de ontvanger accu.
zat verkeert gezoldeert en toen is de hele elektronica door gebrandt want blijk baar had die ontvanger geen beveiliging daar voor wat mijn eigen spektrum wel heeft. en daarom nooit achter ben gekomen maar daar vaarde ik niet mee omdat die is weg gestuurt nog steeds

omdat een ontvanger van de twee die ik er bij kreeg niet meer bind en ik had nog een maand garantie dus vandaar. gelijkig had een nog zo'n goed koop servotje bij me dus kon ik nog wel met een aan de zender plus ontvanger varen puur op het roer. want voor de zeilen had ik geen sterke servo meer en natuurlijk ook de stekker nu wel goed om gezoldeert
en nu alleen nog wat dingen verbeteren op de club want het fok zeil hangt wat telaag waar door die telkens tegen de kaljuit aan komt en dus niet goed mee doet. en er zijn nog wat dingen maar hij heeft gevaren