Bouw Loodstender(s) loodswezen NL

Toogdag!

Helaas geen foto's, mijn schildknaapje (zoon Max) was de gehele dag bij de Bloemendaalse reddingsbrigade aan het werk. Wel een super mooie dag aan het water beleefd. Hercules doet het geweldig en alle aanpassingen blijken geheel wat ik er van verwacht heb!

Fraaie verbetering Rolf!
Nog wat fine-tunen en dan een mooi filmpje.
Komt vast helemaal goed.
En zoals Henk al zegt: Goed moet dan ook maar goed zijn.
Genieten met varen dan en af en dan een service beurt.
Groetjes,

Helaas geen foto's, mijn schildknaapje (zoon Max) was de gehele dag bij de Bloemendaalse reddingsbrigade aan het werk. Wel een super mooie dag aan het water beleefd. Hercules doet het geweldig en alle aanpassingen blijken geheel wat ik er van verwacht heb!

Erg Rolf.
Zit ik de hele middag MBF af te turen naar het filmpje .............komt het niet.
Gisteren beloven dat het filmpje er vandaag op zou staan ......nee hoor.
Wel jammer want aan een beschrijving , daar zie je geen bal van.
Wanneer kan ik eindelijk dan je eindresultaat zien?
Ik wacht in grote interesse af.
HG
Rins

Hahaha Rins, goed punt. Maar sturen en filmen tegelijkertijd is niet mijn specialiteit. Max mocht verloren kinderen en honden opsporen aan het strand en vond dat net wat belangrijker dan z'n vader helpen bij de proefvaart. Belofte maakt schuld, u hoort nog van ons!

Hercules 1:20 versus Orion (jettender)

Plaatje van vanavond:

full

Versus Orion (jettender, net even anders....)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hercules the movie

De balans moet nog een klein beetje naar achteren maar een mooie avond was het wederom. Geslaagde proefvaart wat mij betreft!

Dat oogt een stuk beter inderdaad. Wat je zegt, nog iets meer gewicht naar achteren, komt de boeg waarschijnlijk nog iets meer vrij van het water.

Rolf vaart nagenoeg hetzelfde als mijn Hydra.
Net wat indoorvlieger schreef iets meer achterover trimmen en dan moet het prima zijn.
Lijkt overigens wel dat je ook een ietsje pietsje power over hebt.
Suc6 verder.
Rins

Rolf,
Prachtig vaarbeeld!!! Niks mis mee, volgens mij.
Het zijn toch niet allemaal speedboten.
Dit lijkt me een mooie schaalsnelheid. En de ligging ook correct.
Om de boeggolf wat verder van het dek te houden zou je nog een sprayrail aan kunnen brengen. Zie mijn Survey.
Groetjes,

@Bertus Het loodswezen wil de scheepvaart graag snel en veilig afhandelen. De jettenders varen derhalve met 30(!) knopen en de stalen tenders met max 22 knopen. Je zou dat best speedboten kunnen noemen indien de mogelijkheid er achter te kunnen waterskieën de norm is. Ik heb alleen nog geen loodsen gezien die dat in de praktijk hebben gebracht.... Die zitten doorgaans in het riante stuurhuis totdat ze overstappen!

@Rins Ik heb inderdaad genoeg vermogen 'over', in tegenstelling tot het origineel. Het loodswezen is nog bezig met andere schroeven om de gewenste snelheid (22 knopen) te halen. Ze is wat (te) zwaar geworden door alle extra specificaties die het Loodswezen stelde ten opzichte van het ontwerp.

@ Indoorvlieger Er komt wat (extra) gewicht achterin. Ik kan de accu niet verder naar achteren plaatsen dus dat wordt een loodstripje.

Laatst bewerkt:
Bezoek aan het Loodswezen en proefvaart nieuwe balans

Een hele chille avond, de foto's spreken voor zich:

full

En na de proefvaart even op bezoek bij het mooiste bedrijf van NL: het Loodswezen

full

full

Hercules op sleeptouw na geslaagde proefvaart

Weer een heerlijke avond bij SMG IJmond en op de terugweg naar huis via het Loodswezen IJmuiden. Hercules heeft 300 gram extra lood achterin en het vaarbeeld begint nu wel echt te worden. Ze produceert wel een geweldige hekgolf, dat doet haar grote zusje ook. Nu weer terug naar het klushok om de restklusjes af te werken en haar gereed te maken voor dienst in SMG IJmond haven.

@Bertus: Het begint een aardige verzameling te worden, de 100 foto's zijn we al voorbij....

Ze werd naar huis gesleept door de Multi Tug, niet om het één of ander, gewoon omdat we toch een beetje kinderen blijven!

Die eerste foto wil ik wel graag in high res, mooi plaatje! Komt er ook nog een filmpje zodat we dit fraaie vaarbeeld bewegend kunnen zien?

Goeie sleepboot kaptein! Keurig afgemeerd.
Net als Henk benieuwd naar een filmpje.
Ik bedoelde eigenlijk meer foto's met de 1:1.
Groetjes en mooi vaarweekend,

THX

Dank voor alle aanmoedigende woorden, Hercules gaat weer de werkplaats in. Wat dat betreft volgt ze het ritueel van haar grotere zus. Daarna volgen de laatste 'trials' voor oplevereing met wellicht nog een waranty check. We keep you posted!

@Bertus, wij hebben ook 100+ (detail)foto's van het origineel. Vandaar dat zij nog enige tijd in de werkplaats zal doorbrengen. Toch gaan wij niet alles aanpassen naar het voorbeeld van 'grote' Hercules, het blijft een beetje van het loodswezen en een beetje van onszelf.

Voorlopig geen vaarfilmpje. We gaan nu eerst voor de detaillering. De laatste filmpjes (op de vorige pagina) geven een goed beeld van de stand van zaken van dit moment. We houden de spanning er een beetje in voor het (eind)resultaat.

Back