Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@ Harder,
De boot die je in het begin hebt geplaatst zal in het noorden ingezet gaan worden, i.v.m. ijsgang en vorst. Daar kunnen de jets niet zo goed tegen.
Mocht je nog wat specifieke foto's van de tenders willen hebben moet je het me maar laten weten.
Wij doen regelmatig onderhoud aan de motoren van het Loodswezen en heb daardoor goede contact daar.
Laat het maar in een PB-tje weten.
Prachtig werk in ieder geval wat hier voorbij komt.
Nu het einde van het bouwproces van de stalen loodstender steeds meer in zicht komt moet ik bekennen dat het een meer dan interessant proces is geworden. Goed om nog even de uitgangspunten te benoemen:
Dit model is een benadering van de werkelijkheid. Niet om het één of ander, het model is veel eerder gereed dan het origineel, er zijn nagenoeg geen bruikbare tekeningen beschikbaar waardoor veel afgeleid is van de Aquilla klasse en eigen interpretatie (naar eer en geweten). Langzamerhand komen met enige regelmaat foto's boven water van het origineel wat tot aanpassingen geleid heeft tijdens de bouw. Wij noemen dat: "de zaag erin". Toch doen wij heel bewust consessies. Soms omdat wij het mooier vinden, soms omdat aanpassingen in deze fase domweg te ingrijpend zijn. Moraal van het verhaal: naar onze overtuiging een prachtig en 100% unieke interpretatie van de stalen conventioneel aangedreven loodstender BN327! Hopelijk heeft zij snel "de billen nat". En tegen regio Noord van het loodswezen kunnen wij nu al zeggen: "U krijgt straks van Barkmeijer twee fantastische schepen tot uw beschikking"
Tja, het is wel grappig hoe vaak ik al aangesproken ben op het model. Goed om nog eens onze basisbeginselen op het forum te zetten. Ik hoop dat het anderen zal inspireren ook schepen van het loodswezen te bouwen, werkelijk meer dan de moeite waard.
Ziet er mooi uit allemaal, 1 kleine opmerking, de reddingvlotten, blijven deze zo, of komen ze nog in een craddle te staan..
Verders, erg leuk geworden, ik hoop er eens een keer mee te mogen varen..Ha,ha ( doordenkertje)
De tekeningen zijn nog niet beschikbaar en op de uitvoering van de werf moeten wij nog een tijdje wachten. Wij zien wel wat het gaat worden. Uiteraard kan er door jou mee gevaren worden zonder er lang over (door) te denken! Zij heeft de billen nog niet nat gehad, dat zal niet erg lang meer duren.
De rubber matten zijn gemaakt van ABS plaatjes waarin volgens een patroon gaatjes zijn geboord. Een arbeidsintensief klusje. Daarna mat-zwart geschilderd en op de gangboorden aangebracht.
Herman heeft gelijk.
De Explorer is van mij en ben lid van de ModelBoten Vereniging Hoogvliet.
Moet wel bekennen dat ik hem zo gekocht heb van iemand uit Middelburg.