bouw ''mini'' binnenschip

ik denk dat je dan toch nog lang zal moeten zoeken naar iets dat 7.5 V overzet naar 12V andersom gaat wel. gewoon een andere motor er in zetten of een andere accu

Nou, brecht die dingen zijn er hoor, alleen of het de goeie oplossing is betwijfel ik.
Een klein lipo van 11.1 v accu, zal meer baat geven.

ik heb eigenlijk geen ruimte voor een andere accu.. de accu voor de hoofdmotor ligt al in het ruim en dat vind ik egt pauper... maar ga wel naar ** elektronics daar hebben ze vast wel iets:rolleyes: anders moet ook een lipo lader kopen enzo en alleen voor een boegschroef vink dat btj over dreven:?

dat is 14 mm ,ik heb er een 10 mm in;) is meer op schaal. de rabousch is 3tot 12v, maar er gebeurt erg weinig zeker bij 7.2 volt. dus maar even op zoek naar iets dat voor 12 volt kan zorgen zonder extra accu, en anders een heule kleine:rolleyes:

je kan die 14mm in te laten lopen naar de 10mm die je nu hebt dan zie ze buiten geen verschil maar de stuwkracht zal hoe dan ook omhoog gaan.

je moet je boegschroef eens na kijken.
mijn nonkel gebruikt altijd een raboeche kopschroef en het assje wat op het propellortje zit is altijd los. die moet je lijmen dan spint het schroefje niet door. want zo'n raboeche kopschroef heeft wel veel kracht op 7.5 v. in een schip van 130cm er 25cm breed krijgt hij hem makkenlijk omgegooid! (cote 'd emearoude)

je kan die 14mm in te laten lopen naar de 10mm die je nu hebt dan zie ze buiten geen verschil maar de stuwkracht zal hoe dan ook omhoog gaan.

De diamater van de buis is dan 10 mm, dus ook de water inlaat is 10 mm.....
dit gaat echt geen oplossing bieden..

Over naar 12 volt is de enige optie die te testen overblijft.

wtf is een ''nonkel''?

t asje vast lijmen is een optie, maar volgends mij zit het probleem toch egt in het aantal volt, proberen op te krikken. dan gaat t wel beter.

gister nog even gevaren met een kleinere schroef, gaat stuk rustiger:) anders is het meer een race schip:rolleyes:

mvg mr maniac

De diamater van de buis is dan 10 mm, dus ook de water inlaat is 10 mm.....
dit gaat echt geen oplossing bieden..

Over naar 12 volt is de enige optie die te testen overblijft.

Robert, de 10mm blijft idd 10mm maar door de grotere kracht en opbrengst krijg je een hogere doorstroom snelheid

das niet helemaal waar..

hij zuigt namelijk met de weerstand van een 10 mm buis aan naa 14mm, is verlies in druk, wat hij daarna weer op moet bouwen naar buiten en dus weer 10 mm...

Ik denk zelfs eerlijk gezegd dat er verlies is en geen extra opbrengst

even varen... gewoon alles dr in gegooit en gaan met die:banana:

full

full

best lastig... varen en foto's maken tegelijk:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
het schroefwater valt hier wel mee:rolleyes:hier zit het kleine schroefje er onder om normaal te kunnen varen:) (op schaal18mm,de schroef die er nu onder zit is 25mm en heb er ook nog 1 van 31mm( afgetopt))vanaaf even mn boegschroef getest zoals aanbevolen met een extra accupakje in serie. toerental ging erg omhoog dus maar weer even een proefvaart maken als de accu's weer zijn opgeladen:Den de wind is afgenomen:?

heb geen youtube account...

well... that aint gonna happen! ik ga jou niet toevoegen

heb wel een bod gekregen voor mijn schip maar denk niet dat ik het doe.

Back