Bouw Patrol van Multraship op basis van bouwdoos Survey

Gefeliciteerd met de proefvaart. Krijg je meer water binnen dan bij de andere Survey? Althans, daarbij heb ik je nog niet gehoord over water in de boot.

Henk,
Dat klopt, de Survey was droog.
Als het niet aan de weersomstandigheden blijkt te hebben gelegen, bouw ik blijkbaar slechter dan de Tjechen. Vindt het trouwens toch wel een wonder, mijn Survey gebouwd en wel voor 99 eurootjes.
Heb intussen de lijmnaad tussen dek en romp ter hoogte van de neussectie beter verlijmd.
Ben benieuwd!?

Henk,
Dat klopt, de Survey was droog.
Als het niet aan de weersomstandigheden blijkt te hebben gelegen, bouw ik blijkbaar slechter dan de Tjechen. Vindt het trouwens toch wel een wonder, mijn Survey gebouwd en wel voor 99 eurootjes.
Heb intussen de lijmnaad tussen dek en romp ter hoogte van de neussectie beter verlijmd.
Ben benieuwd!?

Kan de beste overkomen. Mijn 2e Micro Magic was volgens de vorige eigenaar door een expert gebouwd, maar had ook een paar lekkende lijmnaden.

Laatste nieuwtje.
Mag voor mijn verjaardag een stofkap bestellen! :p
(Benieuwd wat ik op mijn verjaardag krijg!)
Snel prijs aangevraagd bij Elmaplast, want daar heb ik goede ervaring opgedaan met de stofkap voor de P59.
Groetjes,

Welk type kap bestel jij? Ik wil er nog eentje voor de Vegesack, maar het type wat ik eerst had uitgezocht wordt normaal niet met bodemplaat geleverd, kreeg ik de indruk.

Klopt Henk, geen bodemplaat.
Maar dat heb ik zelf opgelost met een plank van geplastificeerd spaanplaat, waarop ik de omtrek van de kap exact hebt afgezet met een kunstof hoeklijntje. Werkt perfect, ziet er goed uit en is echt stofdicht.
Intussen staan er op de kap van de P59 al verschillende krassen :(, maar is het schip onbeschadigd en schoon :D. Dat laatste gun ik de Patrol dus ook!
Groetjes,

Vanavond nam de wind wat af, dus ben ik de 2e proefvaart gaan houden.
Resultaat:
* Boot 100% dicht;
* Zwaartepunt nu te ver naar voren;
* Snelheid iets toegenomen, maar stabiliteit wat minder;
Het zwaartepunt pas ik aan middels de batterij box voor de verlichting naar achteren te verplaatsen en te verdubbelen.
Het zal bij de 3e proefvaart blijken of het zwaartepunt en de balans dan correct is.

Dan nu, dankzij een enthousiaste passant(mijn dank daarvoor), een filmpje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Harm,
Had je wat meer snelheid verwacht?
Heb alles zo licht mogelijk gehouden, zelfs de massieve reddingsboeien vervangen.
Is het geluid(loeien) een beetje in overeenstemming met de echte?
Water komt er genoeg aan blijkbaar, voor jouw voorraad!
Groetjes,

Vaart mooi, maar inderdaad lijkt ze voor iets te diep te liggen. Die stootbanden achterop, slepen die niet door het water als de kont wat naar beneden zakt, bij hogere snelheid? Levert vast ook wat extra weerstand op.

Verder een prachtig gezicht, je hebt er wat moois van gemaakt. :D

Hallo.

Vaart mooi en ziet er goed uit.
De echte licht boven op het water als ik de
kans krijg zal zal ik hem op de film zetten.
Maar zo vaak vaart hij niet.

Gr Matin.

Bertus, nog een idee van een crew/supply boot:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hartstikke bedankt Harm! Leuke film, zelfs de achtergrondmuziek vindt ik leuk.
Jouw filmpje? Van afgelopen zaterdag?
Dit type schepen planeert dus niet echt volledig.
Ben de patrol nog verder aan het fine-tunen.
Zwaartepunt veranderd, extra sprayrail en nieuwe messing schroef besteld.
Sterkte met het weer deze week!
Groetjes,

Beetje halfglijder-vaarbeeld, lijkt me. Lijkt wel wat op het vaarbeeld van de Paul Denker:

797_001.jpg

72c7e76c7d.jpg

Ik ben benieuwd naar de resultaten van je aanpassingen. 2e sprayrail? Had je bij de eerste toch niet? Was alleen met het veranderen van het zwaartepunt niet al voldoende winst te behalen?

Back