De water in-en uitlaat zijn op die manier inderdaad nogal subtieler en optimaler ingewerkt, hou ik zeker rekening mee bij een volgende romp.
Of het moest zijn dat ik de romp toch nog een laatste laagje spuitplamuur zou geven,
dan is 1 gaatje extra dichtmaken een klein werkje.
Moeten beiden dan op dezelfde plaats (achter de prop), of is om het even waar op het contactopppervlak van de romp ok?
Het rompje heeft al (beperkt) water gezien, verrassend wendbaar op de vijver, de waterkoeling heeft alvast doorstroming,
maar het zwaartepunt zou ietsje naar achteren moeten.
(de indeling was nogal krap dus echt schuiven zit er niet meer in; misschien wat grammetjes lood achteraan?)
Of als de waterinlaat verplaatst wordt kan de accu weer anderhalve cm naar achteren (accubakje moet nog gelijmd worden)
Het dek is ondertussen ook af, met de relingen op de correcte hoogte
(steken momenteel enkel door het dek, dus moeten nog definitief verlijmd worden,
alsook het dek zelf, maar dat hou ik nu nog even los voor mogelijke aanpassingen)
Wat mij nu nog te doen staat:
- schilderen (bijna zonde om het houtwerk weg te stoppen, maar g4 schijnt te vergelen na enige tijd)
met de kleuren zal dan ook de uiteindelijke 'functie' van het bootje bepaald worden, ben hier nog steeds niet helemaal uit
- waterkoeling mogelijks aanpassen
- ruitjes in de raampjes plaatsen
- dek en reling definitief lijmen
- misschien nog een extra antenne, anker, schijnwerper... kleine dingen
De definitieve afwerking zal misschien wat opgeschoven worden door de ruwbouw van een nieuw projectje
(zie mijn bootjes liever 'bijna af', dan 'helemaal af'

)