bouw Robbe Charter

• Topicstarter Topicstarter BoB de Bouwer
  • Startdatum Startdatum
B

BoB de Bouwer

Guest
Ik wil zelf graag een een vliegtuig gaan bouwen, en ben bij een vliegclub langsgeweest, en die hebben mij eenRobbe charter geadviseert!
dat leek mij ook een goeie keus! ik heb hem besteld en wacht nu tot hij komt!! servo's heb ik ook al besteld!
ik zoek alleen nog een motor zo'n 4 cc heeft iemand die misschien nog liggen???
ik ga er een leuk bouwverslag van maken en hoop hier wat vragen te kunnen stellen.

gr Bob

Hallo Bob, heb nog wel een OS25FP liggen. Nauwelijks gebruikt en met een super silent demper erop. Stuur je even een pb.

de charter is een goede keus alleen de motor is voor het mooi iets te licht zeker als je later grondstarts gaat maken heb je wel iets meer power nodig ook is het wenselijk om bij een zwaardere motor(6,5cc) aan de achterzijde van de vleugel een keg te lijmen van 0 tot 5mm op de romp anders blijft deze als een gek stijgen en is deze niet lekker te vliegen

de charter is een goede keus alleen de motor is voor het mooi iets te licht zeker als je later grondstarts gaat maken heb je wel iets meer power nodig ook is het wenselijk om bij een zwaardere motor(6,5cc) aan de achterzijde van de vleugel een keg te lijmen van 0 tot 5mm op de romp anders blijft deze als een gek stijgen en is deze niet lekker te vliegen

hoezo een zwaardere motor erop. gewoon een 4 ccm motor en dan hoef je die vieze keg ook niet te gebruiken. Grondstart is dan ook best nog mogelijk. heb dit regelmatig gedaan en gezien. De moderne 4 ccm motor is bijna net zo sterk als de 20 jaar oude 6,5 ccm motor.

DSCN0041.JPG

Foto's

het bouwen van mijn Robbe Charter gaat erg goed en ik heb 80% van de vleugels af!!!
tussendoor heb ik foto;s gemaakt van hoe ver ik ben, alleen kan ik niet vinden hoe ik ze bij mijn bericht kan doen :confused::(:D!!!
wie kan mij dit even uitleggen?

alvast bedankt,

Grt. Bob

De foto uploaden naar een webalbum. Daar zijn er vele van, bijv. mijnalbum.nl
Daarna met de rechtermuisknop op de foto klikken en de afbeeldingslokatie kopiëren.
Deze link plak je tussen
...de%20link...
en dan staat ie als het goed is op het forum!

Suc6

Als je rechtsboven op je naam klikt kom je in je persoonlijke menu waar je een fotoalbum kunt aanmaken. Hier kun je heel gemakkelijk foto's naar uploaden. Er word dan automatisch een BB code gegenereerd die je zo in je post op het forum kunt plakken. Dan verschijnt je foto op de post. Let wel op dan je foto niet te groot is 600x600 pixels is maximaal dacht ik. Zelf doe ik vaak 600x400 om de verhouding in de foto te houden.

Luppie

Als je rechtsboven op je naam klikt kom je in je persoonlijke menu waar je een fotoalbum kunt aanmaken. Hier kun je heel gemakkelijk foto's naar uploaden. Er word dan automatisch een BB code gegenereerd die je zo in je post op het forum kunt plakken. Dan verschijnt je foto op de post. Let wel op dan je foto niet te groot is 600x600 pixels is maximaal dacht ik. Zelf doe ik vaak 600x400 om de verhouding in de foto te houden.

Luppie

Beste Luppie

het uploaden van de foto's was indderdaad makkelijk,
de BB code zie ik staan zie alleen niet waar die post staat waar ik ze heen moet kopieren:confused::D????

alvast bedankt,

Grt. Bob

De post waar je het heem moet copieeren is gewoon het ding wat je aan het typen bent.

Dus bijvoorbeeld heb je een mooie foto met 2 vleugelhelften met roze, groene en blauwe wasknijpers en een figuurzaagje die wil je onder het stukje tekst plakken wat je op dat moment typt:

DE BB CODE COPIEEREN EN HIER PLAKKEN

handig is dan om de foto's in een ander scherm of tabblad te hebben anders is het geen doen.
een handige optie is ook om eerst het voorbeeld van jou tekst te bekijken voordat je hem ook echt plaatst zodat je kunt zien of de foto's er goed op komen.
Dit alles zal ongtwijfeld ook ergens bij de FAQ staan maar goed.

Laatst bewerkt:
eindelijk foto's

full

de eerste ribben!

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Ik heb extra schotjes in de vleugel gelijmd, dit had ik gelezen in andere verslagen over de Robbe Charter voor extra stevigheid tijdens het rollen!

Grt. Bob

full

De rolroeren heb ik ook al op maat gemaakt en geschuurd deze moet ik er toch pas op het laatste moment na het folie'n in lijmen???

Grt. Bob

Back