bouw robbe möwe

kan het zijn dat u deze bedoelde indoorvlieger VS Norderney - Vermessungsschiff Norderney - Juist

Ik bedoelde weer een andere, maar die foto's zijn ook best interessant. :D

En om aan te geven dat het inderdaad een vlot bootje is:

Baujahr 1985
Breite 2,30 Meter
Tiefgang 50 cm
Besatzung 2 Mann / Frau
Gewicht: 3,5t (Dachte das gute Stück wäre leichter)
Leistung 247 PS
Topspeed 23 Knoten (Das ist doch mal was zum Gas geben)

oke vat dit niet verkeerd op!
maar het is duidelijk het is een rap bootje in het echt
maar als ik het nou zo eens goed vind?
de schaal snelheid zou 1,7 km/u en dat vaart hij wel denk ik

Laatst bewerkt:
hallo

als je de snelheid zelf zo goed vind dan zou ik er niets meer aan veranderen
het is jouw bootje en al spuit je het fosfor groen dan nog is dat jouw keuze
roze dat is er een beetje over dat kan niet LOL

groetjes en vaar ze

oke vat dit niet verkeerd op!
maar het is duidelijk het is een rap bootje in het echt
maar als ik het nou zo eens goed vind?
de schaal snelheid zou 1,7 km/u en dat vaart hij wel denk ik

De schaalsnelheid bereken je door de snelheid van het origineel te delen door de wortel uit de schaal, niet door de snelheid van het origineel direct te delen door de schaal, wat je nu hebt gedaan. 23 knopen = ca 42 km/h gedeeld door 5 kom je op ruim 8 km/h. Dus schaalsnelheid ligt een stuk hoger dan je zou verwachten.

Maar, als jij de huidige snelheid mooi vind, dan moet je het zeker zo laten, het is en blijft jouw boot, daar hebben we niets over te zeggen. Het siert je dat je niet puur voor snelheid gaat, vaak is het bij de jeugd alleen maar daarom te doen, dat merk je wel uit vragen van jeugdige toeschouwers, de eerste vraag is vaak "Hoe hard kan ie?". Maar ik weet uit ervaring van het varen met mijn Moewe, dat van zo'n licht bootje op het water de boeg snel wegwaait, en je constant aan het bijsturen bent, dus tenzij je alleen met perfect mooi weer wil varen, is een beetje extra vermogen, om de neus in de wind te houden, niet verkeerd. Dat was 1 van de redenen dat ik me zo met de aandrijving heb bemoeid.

Bovendien, heb je een regelaar in je boot, dus al kun je harder varen dan de kruissnelheid die je zelf het mooiste vindt, dat wil niet zeggen dat je verplicht bent constant vol gas te varen. Ik vaar zelf ook een deel van de tijd op een 50 a 60% gas, omdat dit ook een mooi vaarbeeld geeft, en minder stroom vergt. Geen idee welke zender je hebt, maar op sommige zenders kun je aan een schakelaar een bepaald percentage gas toewijzen, en als je die dan op het percentage zet wat je favoriete kruissnelheid oplevert, dan kun je met 1 "flick of the switch" op die snelheid varen, en toch sneller varen als dat een keer nodig is, of "gewoon, omdat het kan" om maar een tegenwoordig populaire uitspraak te citeren.

En een deel was een reactie op de posting hieronder van setsunakaede, die stelde dat het geen speedboot is, maar de specs laten zien dat hij zelfs sneller is dan menige zeegaande reddingsboot. Mijn Paul Denker bijvoorbeeld, gaat "slechts" 18 knopen.

De boot komt prima van zijn plek anders hoor, het is alleen geen speedboot. En dat hoort het ook helemaal niet te zijn.

De beloofde foto's van een wat aangepaste Moewe:

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Bron: Peilboot Moewe, Beiboot Norderney - SchiffsModell.net

@setsuna: geen probleem, het oogt ook meer als een rustig bootje, maar schijn bedriegt dus.

@ raf maar mooi roze is niet lelijk

@ indoorvlieger eigenlijk is dit een boot die gebouwd is om in het basin van onze club te varen meestal met een demo staan we dan binnen in een winkel centrum
en als het echt waait dan pak ik toch vaak mijn bunkerboot(die in planee kan)
"gewoon omdat het kan ja"

#aangepaste möwe ik denk niet dat dit echt de möwe is de vorm van de romp lijkt me zo anders
dit is denk ik een rivier peil boot van de Wasser- und Schifffahrtsamt Emden
de wsa zoals op de nordeney is meer om wadden en zo te peilen

Het is een zeer sterk verbouwde Moewe bouwdoos, en inderdaad niet meer in de uitvoering zoals hij bij de Norderney zit. De romp was ook iets verlengd, dacht ik.

Ik heb ook nog ergens foto's van iemand die er een Duitse "Boddenboot" van heeft gemaakt, dus zo'n reddingsboot die via het strand te water wordt gelaten. Als je wilt, kan ik die ook wel even opzoeken.

Als je een andere boot hebt, snap ik dat de snelheid van de Moewe er minder toe doet, maar het is ook wel een vorm van ingebouwde veiligheid. Als er een keer een forse sleper op je af komt, is het fijn als je vlot weg kan komen, zeker met zo'n klein bootje...

zo'n Boddenboot is eigenlijk het zelfde als wat we bij de knrm kennen als een atlantic 75/85 rib en valentijn
maar ik weet wat ik wil gaan maken ik heb al een bus ral 1016

ik heb hem vanochtend in de pruimer gezet
en hij staat nu in de 2de laag ral 1016

@indoorvlieger er zijn denk ik wel meer leuke dingen mee te doen
zo heb ik al gehoord oh is dat zo'n Rotterdamse watertaxi
een klein jacht
de duitse politie vaart ook met zo iets op hun meren

kort om er zijn veel leuke dingen met dit bootje te doen

en omdat we weer ziek zijn(het is nu officieel long ontsteking) heb ik lekker tijd om mijn bootje na een eerste laag weer een beetje op te schuren en de tweede en derde laag aan te brengen maar de vraag is wat is een goede kleur voor het dek de romp en opbouw kleur zijn ral 1016 oftewel rws geel

m.v.g jesse

Ik zou een midden-grijstint nemen voor het dek, dat smoelt wel goed met het geel, denk ik.

Wel oppassen met schuren en verven, schuurstof en verdampende oplosmiddelen zijn niet zo best voor de luchtwegen...

Ziet er strak uit. Ik zou willen dat ik het zo netjes kon, en een ruimte had ervoor. En de binnenkant, met de electronica, hoe ziet die eruit?

Back