bouw robbe möwe

op dat luik zij mijn dader al een L profiel nemen en daarin kitten
die rand daar ga ik idd nog iets mee doen
en die mast is natgemaakt van foto's van hydrographic survey vessels
wat de möwe eigenlijk is
er komt nog een soort stang van de boven kant van de kajuit naar de boeg om daar onderwater te gaan maar dat doe ik op school morgen

dat maakt toch niet uit of daar nu een klein randje in dat luikje zit maar als hij ooit eens poblemen heeft met zijn roer dan kan die er wel gemakelijk bij zonder je verf of iets anders te beschadige (vergeleken met somigen, ammaai)

heel mooi gedaan!

mvg Brecht

Mocht de mast toch te zwaar blijken, dan zou je ook voor zoiets kunnen gaan:

20111124132431-a1b342a4.jpg

Wat minder antennes, dus minder hoog gewicht.

Deze lijkt zelfs goed op de Moewe:

mv_bryggia.jpg

In deze PDF staat nog een grotere foto, en meer info: http://www.gems-group.com/pdf/mv_bryggia.pdf

Wat een leuk bootje Jes!

Ik heb hier ook nog twee soortgelijke rompjes liggen.
Wat voor bootjes het worden weet ik nog niet.
Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar het varen met een servo als aandrijfmotor.
Dus laat maar snel komen dat filmpje...

Kan je ontvanger dat wel aan qua stroom en spanningspieken?
Hoe groot is het schroefje?

Groet, Mark

@indoorvleiger ik vind zo'n mastje ook wel leuk maar ik zal een kijken naar iets realistischer
ja de ontvanger kan dit makkelijk aan
ik vaar met een 30mm

Leef je uit, zou ik zeggen, we zien het resultaat wel hier verschijnen.

30 mm, 3 blad? Is dat de meegeleverde schroef of heb je er een grotere onder gezet? Ik dacht dat er standaard een 25 of 20 mm onder zat?

Gr, Henk

ik heb er een iets grotere schroef onder gezet en die afgetopt tot 25 mm dat vaart wat leuker had ik er bij moeten zetten

ja die had ik al eens gezien leuk maar ik ben niet zo van de snelheid ik vind het bouwen leuk en het varen met de club is ook leuk

Ik vaar ook zelden volgas, ook niet met mijn andere boten. Meestal is het vaarbeeld gewoon mooier bij wat rustiger varen. Bij mijn Moewe is dat net iets boven de 50% gas, dan gaat het water bij de boeg met een beetje omklappen in zo'n "vliesje".

Bij de Moewe lijkt de boot trouwens veel sneller dan hij in werkelijkheid is, doordat ik vaak flink ben ingezoomd om nog details te zien bij zo'n klein bootje, en doordat ik vaak film als ik tegen de golven in vaar, lijkt de boot nog sneller. Je zou hem snel inschatten op 10 km/u daardoor, maar in werkelijkheid gaat hij volgas net 5 km/u, wat nog onder de schaalsnelheid ligt.

Bekijk deze video maar eens vanaf het 50 seconden punt, dan gaat hij ook volgas, maar doordat je met de golven vaart en de camera uitgezoomd is, lijkt het bootje ineens niet meer zo onrealistisch snel te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je. Vind je ook niet dat hij zo niet te snel lijkt te varen?

Ik ben benieuwd naar de verdere afwerking van jouw Moewe. Laat die foto's maar komen. :D

er word nog gewerkt.
morgen heb ik een demo bij dort in stoom.
eigenlijk een beetje de tewaterlating nu ze af is.
er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren.
het luik moet nog afgekit worden.
het achter rek zoals bij de wsa is moet nog geplaatst worden.
er moet nog een reddingsboei worden geplaatst.
daar over ook nog een vraag hoe maken jullie van die beugels waar je die reddingsboei aan op kan hangen?

Back