bouw robbe möwe

nee, maar ik ga met nog iemand en die is daar lid geweest.
en er werd gezegd dat we er ook mochten varen.
dus ik denk wel dat we dat gaan doen.
misschien worden we er ook lid.
misschien tot morgen dan.
word wel s'middags

grt Coen
 
de mbva staat op de merwedekade bij de waterbus
en de mbvp staat zondag bij duopoint als ik het zo goed schrijf
 
even ontopic er word morgen in de möwe met een andere opstelling gevaren als proef ipv 4 1,2v oplaadbare batterijen word er gevaren met 1,5v onoplaad baar
die zij namelijk bijna de helft lichter en dan vaar ik op 6 ipv 4,8
 
Dan zou je ook een pakketje van 5 AAA Eneloop cellen kunnen overwegen. Heb je 1000 mAh bij 6 volt. Moet voldoende zijn voor een tijdje varen. Of lichtere oplaadbare penlites, de AA Eneloop cellen die ik eerder aanhaalde. Oplaadbare penlites met hoge capaciteit, zoals de 2700 mAh cellen die je nu gebruikt, zijn inderdaad zwaar. Eneloop AA is maar 2000 mAh, en dus waarschijnlijk ook al lichter dan wat je nu hebt. Eneloop AA weegt ca 27 gram per cel, 2700 mAh cellen zitten vaak boven de 30 gram per stuk.
 
ja maar zou ik aaa doen dan moest er meer gewicht bij en omdat er nog een aantal dingen bij zijn gekomen werd hij dus wat zwaar
maar we zullen vadaag zien vanavond volgen foto's
 
Ik volg het niet meer helemaal. Je bent overgestapt naar niet oplaadbare penlites omdat het met oplaadbare te zwaar werd, maar oplaadbare AAA cellen, die lichter zullen zijn dan de oplaadbare AA zijn weer veel te licht?

Eneloop AAA weegt ca 13 gram per cel, dus een accu van 6 Volt zou op ca. 65 gram uitkomen. Een pakket van 5 AA Eneloop cellen komt op ca. het dubbele uit, 135 gram. Dan is de vraag, wat wegen die 4 stuks 2700 mAh cellen, en wat wegen de 5 niet oplaadbare die je nu wil gaan gebruiken?
 
oke op die manier het is maar een probeersel maar niet oplaad baar is ook wel weer erg duur miss probeer ik binnenkort ook wel aaa maar dan moet ik een nieuw bakje zoeken
 
zoals eerder al aangehaald ik heb geen multilader
vandaag geprobeerd met onoplaad bare cellen ik denk dat ik dit met demo's vaker ga doen maar als ik voor mijzelf vaar houd ik het toch bij oplaadbare cellen
en daar houd ik het ook bij
 
Ik zou je dan aanraden om als eerste een multilader te nemen, zodat je meer kan opladen dan losse penlites. Hoeft echt niet duur te zijn, een Imax b6 kost rond de 40 euro, en daar kun je zelfs lipo's mee opladen, zolang ze niet teveel cellen hebben, of je moet erg veel geduld hebben...
 
nee de schroef as is niet kapot maar ik had alleen een probleempje
mijn flexas was gescheurd
en daar voor in de plaats heb ik nu een navy koppeling
ik ben nadat hij scheurde gelijk weg gegaan zodat ik morgen ook nog kan varen
 
hallo

je flex koppeling was gescheurt niet je as want die had je der niet in op de WSD
ik zou voor de AAA oplossing gaan
dan heb je ook 6 volt en het kost je uiteindelijk minder aan accu's
als je ze zo in een laad blokje wil laden dan kan je messing stukjes maken en die in serie met de cellen zetten net tot ze zolang zijn als een AA
dan kan je de lader blijven gebruiken

gr raf
 
Ik zag dat je weer aan wat nieuws was begonnen. Misschien een paar foto's van hoe de Moewe er nu uitziet, om het topic netjes af te ronden? En wat valt er tegen aan het varen? Toch de snelheid? Of is het wat anders?
 
wel een beetje de snelheid hij is nog niet helemaal af er moeten nog wat dingetjes besteld worden maar dat doe ik in een keer tegelijk met de dolly katja en möwe dat scheel weer in prijs
 
Back
Top