bouw:ryan XN-211 Spirit of St. Louis

heee Jasper, wat hoor ik nou, moet ik nog even je landings gestel lassen?
beetje over het ijselmeer vliegen?

ist ja wahnsinnig herr von Richthoven,
when der Kees dan seinem shiff verkauft hatt, kunten wir das boot meinem bruder dafur benutzen...

full
de rechter wielpoot en struts bekleed met balsa en verder afgewerkt met glas doek en epoxy
de fairing van de wielpoot wordt nog bekleed met lithoplaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
nou je hebd dat buizenframe echt heel mooi gemaakt
en ja nu zitten er kappen omheen
ik weet het schaal echte had het ook e n z maarja vaak gaat de mooie techniek die gebruikt is verloren doordat je het niet meer ziet

nou je hebd dat buizenframe echt heel mooi gemaakt
en ja nu zitten er kappen omheen
ik weet het schaal echte had het ook e n z maarja vaak gaat de mooie techniek die gebruikt is verloren doordat je het niet meer ziet

Hoi Jeroen,

Dat ben ik helemaal met je eens,het zelfde geld als je je model ruwbouw klaar hebt.
dan zie nog het hele geraamte,echt mooi is dat.:D
Met folie of balsa bekleed maakt het natuurlijk af maar de techniek die er onder zit.....ja dan is dat zeer zonde ja:(

Groet Jasper

Hee Jasper,

Heb hem gevonden hoor het bouwverslag van de Spirit of St.Louis.
Ziet er goed uit hoor.'
Ben gisteren nog wezen vliegen op de vliegshow in Dalfsen bij mijn club "RMF Friendship".
Was gezellig druk,wat een auto`s en mensen kwamen er op af.
Er waren ook mensen van de modelvliegclub Nijverdal,die waren de hele middag aan het zweven met mega zwevers.
Ik bezit nu al 3 kisten.
Ben bezig met een Carl Goldberg Piper Cub,ja die had ik vroeger ook al maar nu wordt het de militaire versie.
Ik ben ook naar Dortmund geweest (vrijdags) en heb er een hele mooie viertakt motor gekocht voor in de Piper Cub.
Heb gisteren met mijn Calmato (zo`n kant en klaar ragbakkie van Kyosho gevlogen op de show) heb er een 9cc motor op.
Echt vermogen zat,volgas trekt ie zo naar boven en dan de ailerons in de hoek drukken en schroeven maar hahahaha.
Rugvlucht wil het ding ook lekker,meskant lukt me ook steeds aardig.
Zit te denken als ik de Piper klaar heb om te beginnen met een Top Flite Thunderbold.
Dat lijkt me een uitdaging om die op schaal te maken,tenzij jij nog een leuk tekeningetje hebt voor mij?

We spreken elkaar wel weer eens.

Groeten:

Je oude vliegermoat.

Zooooo,he he daar ben ik weer.

Het heeft weer even geduurd hahahaha

Heb de spirit in de folie,closed loop werkt(richting en hoogte),landings gestel is af,prop+spinner zit erop, ala de romp is in principe klaar.

Begin volgende week met de vleugels.

Zal van het weekend een paar fotos maken.

Gr Jasper

ja helaas gaat de meeste detajering verloren achter panelen
ik wil in mijn spit de aansturing voor hoogte en richtingsroer echt schaal maken
maarja je ziet er geem moer meer van
ik wil ook het popetje beweegtbaar maken
dus benen armen en hoofd benen moeten mee bewegen met de voetpedalen
armen met de stuurkupol en voor het hooft douw ik een microservo ik zen gat met een stangetje naar zen hoofd die moet meewerken met de rolroeren en apart bestuurbaar zijn

Dat ziet er idd. weer schiterend uit Jasper :thumbsup:

Het wordt een beauty. :D

Gr. Teus

Back