gait
PH-SAM
de ruwbouw is bijna klaar
na een lange "radiostilte" even een update van de bouw.
In de afgelopen weken hard aan het werk geweest om de spatz af te maken voor het vintage glider treffen in Boxmeer. Helaas is dit niet gelukt, maar de afronding van de ruwbouw nadert zijn voltooing.
De radiobesturing is ingebouwd, de hoogteroeren worden apart van elkaar met een eigen servo aangestuurd. Het richtingroer is closed loop geworden. Het was voor mij de eerste keer om het richtingroer op die manier aan te sturen. Van gfk heb ik de servohevel gemaakt en deze met epoxy ingeharst.
De vleugel, stabilo en richtingroer zijn met oratex bekleed. Dit past beter bij dit vliegtuig dan glad oracover. Nu moet ik nog de rolroerservo inbouwen en de aansturing van de rolroer doen. Ik hou hiervoor de originele bouwwijze aan. Daarover later meer.
De cockpitkap is op het frame gelijmd en wordt met een schroef en twee pennen vastgezet op de romp.
hier nog enkele foto's:
na een lange "radiostilte" even een update van de bouw.
In de afgelopen weken hard aan het werk geweest om de spatz af te maken voor het vintage glider treffen in Boxmeer. Helaas is dit niet gelukt, maar de afronding van de ruwbouw nadert zijn voltooing.
De radiobesturing is ingebouwd, de hoogteroeren worden apart van elkaar met een eigen servo aangestuurd. Het richtingroer is closed loop geworden. Het was voor mij de eerste keer om het richtingroer op die manier aan te sturen. Van gfk heb ik de servohevel gemaakt en deze met epoxy ingeharst.
De vleugel, stabilo en richtingroer zijn met oratex bekleed. Dit past beter bij dit vliegtuig dan glad oracover. Nu moet ik nog de rolroerservo inbouwen en de aansturing van de rolroer doen. Ik hou hiervoor de originele bouwwijze aan. Daarover later meer.
De cockpitkap is op het frame gelijmd en wordt met een schroef en twee pennen vastgezet op de romp.
hier nog enkele foto's:



Laatst bewerkt door een moderator: