Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
de accu zit helemaal voorin voor de wielkast deze past bij mij precies. De servo's zitten op een servoplaat die ik in achter de wielkast heb geplaatst. zo ongeveer op de plaats die aangegeven is op de tekening. In het midden van de servoplaat zit de richtingroer servo en link en rechts hiervan de servo's voor het hoogteroer. Het richtingroer wordt aangestuurd via closed loop (juist gespeld?)
Met mijn set-up heb ik geen extra lood hoeven toevoegen voor het zwaartepunt. De motor heeft meer dan voldoende vermogen en ik moet oppassen met volgas starten. afgelopen week had ik een te hoge snelheid en flutter op de rolroeren.
Ik zal kijken of ik deze week nieuwe foto's kan maken en plaatsen.
gr.
Gerhard, dank. Zo was ik het ook van plan. Mijn motortje is net zo zwaar, accu wat lichter (3s1p3200). Dan kam ik denk ik aardig uit als ik de motordome niet te licht maak
Het hoogteroer heb jij dus met 2 servo's? Ik ga twee kabeltjes leggen en die vooraan bij elkaar laten komen, en dan op één servo. De remkleppen ga ik met een centrale servo doen. Al met al zal die van mij denk ik wat lichter worden dan die van jou. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Gek is dat, als je zo een poosje aan het prutsen bent en tussendoor op het web allerlei informatie zoekt ga je zo'n vliegtuig steeds leuker vinden. Het model sprak mij in eerste instantie niet echt aan (ik heb hem gekregen....) maar nu kan ik me er erg op verheugen er mee te gaan vliegen.
Ah, die blauw-witte kleurstelling is idd mooi ja en lekker fris. Beter als het rode, véél beter zelfs. Vleugelverbinder is netjes zo he. Laatst wel mee geleerd hoe dat moet he. Elk nadeel heb zijn voordeel.
Ben erg benieuwd, heb nog nooit een motor spatz zien vliegen, dus veel plezier met het verder afbouwen he!
Er gaat veel tijd zitten in die kleine dingetjes...maar nu schiet het op. De romp kan bijna gespoten gaan worden.
Alle servoplankjes, de verbinders en de scharnieren voor de kap zitten er in.
De kap heb ik min of meer zoals bij de echte scharnierend gemaakt
Kan dus open staan én is afneembaar.
Zo komen de servo's er in. In het midden richtingsroer (wordt pull-pull), daarnaast hoogte; de remkleppen centraal bovenin.
De uitsparingen voor de raampjes heb ik er ook in gemaakt. En bij de Carglass hebben ze grote hoeveelheden plexiglas in de afvalbak (voor noodruiten, die snijden ze uit platen die standaard aan beide zijnen meer dan een halve meter te groot zijn.....Dat spul heeft een mooie dikte; met de dremel randjes weggehaald zodat ik ze met wat kit in de romp kan zetten.
Past mooi, is bijna vlak met de romp. En het kost niks