bouw schip naar ijge idee

Ik heb het spanten plan van kroon vaarder proteus, daar maak ik de romp van met ijge op bouw. Dus ijgelijk schip van mij zelf ik heb een aantal tekningen gemaakt van hoe ze er uit komt te zien van af zij kan een schets de rest komt later. ik ga het schip maryann noemen,:cool: dat vondt ik wel een mooie naam

Ik heb het spanten plan van kroon vaarder proteus, daar maak ik de romp van met ijge op bouw. Dus ijgelijk schip van mij zelf ik heb een aantal tekningen gemaakt van hoe ze er uit komt te zien vanaf de zij kant een schets de rest komt later. ik ga het schip maryann noemen,:cool: dat vondt ik wel een mooie naam voor dit schip
sorry had paat typ fouten heb nog ff ver beterd

Ja kijk maar in de onderste, boven zie wel de verbetering. Moet van roel van essen op typ fouten letten en zo anders moet ik weer op de bank en dat wil ik niet

Hier een foto van de indeling die ik heb bedacht
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes met de bouw. Wel een flinke uitdaging om helemaal vanaf tekening te gaan bouwen, maar dat kenmerkt de echte modelbouwer.

als je verteld dat je verbeterd heb zet het dan ook goed neer.

Moet zijn: als je vertelt, dat je het verbeterd hebt, zet het dan ook goed neer (;););););)).

Maar Tim heeft natuurlijk wel gelijk, dat 'ijge' in de topic titel ziet er niet uit. Maak er maar snel 'eigen' van. Ook je openingsposting blinkt niet uit in schrijfvaardigheid. Als je graag minder fouten typt kun je natuurlijk alles eerst in 'word' schrijven en daarbij de spellingcontrole het werk laten doen.

Ja weet ik, maar aan gezien ik beetje dislectie heb en nog al snel typ, en msn gewendt ben doe ik dat nog al snel mijn excuses daar voor

O en nog bedankt :) voor het compliment, alleen zal de bouw pas over 2 weken kunnen beginnen. Wij gaan as donderdag op vrijdag 2 weken naar italë dus dat begindt pas over 2 weken:( maar ik kan ook goed van foto's werken. Ik heb al een op bouw getekend maar kan die even niet vinden, zodra ik die heb zet ik het er op. Het wordt in elk gevan een luxe cruiseschip in de jaren 20 30 stijl dus veel oud om maar zo te zeggen

Die staat nog steeds bij mijn opa,en aan gezien ik daar maar minimaal 2 of 3 keer per maand heen kan, is dat nog al lastig en me opa die doet er ook een hoop aan,aangezien hij van ons beide is doen we 50/50 .En ik wil ook modellen die ik helemaal zelf heb gebouwt zonder hulp als je snapt wat ik bedoel

full
Dit is dus mijn idee voor wat ik boven deks wil gaan doen. Met de spanten van de kroon vaarder proteus, soort van luxe cruise boot uit de jaren 20 30

Myren, je idee is leuk maar de opbouw ziet er te overheersend uit. Het brugdeel staat te ver op het bakdek. Je kan het kuildek wat verlengen...

In de jaren 20', 30' spraken ze niet over cruiseschepen maar over lijnschepen, emigrantenschepen en veerschepen. De mensen vierden hier geen vakantie op.;)

groeten Paul

O Oké,maar eigelijk beetje een zelfbouw wat ik wou. Ik heb verder niet echt gekeken naar zulk soort dingen van die tijd meer voor me zelf,als u begrijpt wat ik bedoel

Ik ga nu vanacht op vakantie, en daar wil ik op mijn gemak gaan tekenen. dus eigenlijk allen dekken uit gebeid op papier zetten, voor dat ik ga bouwen, alleen ik heb een idee voor de patrijs poorten maar ik weet niet of dat gaat lukken(soort van pop nagels buisje met gebogen randt er aan)en hoe ik dat zou moetene doen

Ik zit nu in italië,ik heb de tekening al klaar, alleen nog geen foto's. Maar als ik terug kom mag ik van me vader hout gaan kopen en dan kan ik aan de slag, dus ik ben benieuwd wat het wordt

Myren,

ik heb de gewoonte genomen om nooit aan 14 jarige jochies te antwoorden. Ik weet uit ervaring dat alles voor jongeren van je leeftijd nunununu-zeerzeerzeer-onmiddelijkonmiddelijkonmiddelijk moet gebeuren. Ik heb daar niets aan te zeggen, het is volkomen normaal, ik was zeker ook zo op je leeftijd.

ik heb ook jaren geleden zeker 10 à 15 kopijen van de plannen voor de sleper "Dundrum Bay" naar jonge gasten van dit forum, en dit volkomen gratis, opgestuurd, maar nooit geen enkel gebouwde romp van gezien.

Ik denk dat je nu voor het moment voldoende projecten hebt:
vracht-scip-mary-celeste-1-85-l-bij-30br
bouw-libeurna-romeins-slagschip
bouw-van-de-grote-boot-van-millingen-aan-de-rijn-met-romp-van-de-noord-en-zuid-pool

Zou je beter deze niet beter tot een goeie einde te brengen, voor dat je weer in alle richtingen uitschiet? Wedden dat er niets van gaat komen? ;-)

de groetjes,

Laurent

Back