Bouw spitfire seagull 2.03 wingspan

Heb de spit aangepast met nieuw retracts van hobbyking.
Kosten 21 euro en zijn geschikt voor kisten tot 12 kg.
Lijkt mij teveel maar kist van 8 kg moeten ze kunnen hebben.
Verder een andere stroomvoorziening erin van turnigy die ik ook had in mijn pc 21 van ESM.

Laatst bewerkt door een moderator:
servoles retracts tot 10 kilo voor 21 euro ?
Vraag mij af hoe lang die meegaan ?
voor mijn spit fire lado servoles retracts gekocht en moest bijna 500 euro neertellen..john.

Ik heb inmiddels ook de besturing van de elevator veranderd naar 1 servo voorin ipv 2 mini servo's in het stabilo.

Laatst bewerkt:
Ik zie iets vreemds aan deze nieuwe setup, maar misschien ligt het aan mij en zie ik iets over het hoofd: de blauwe buitenkabel zit maar enkele millimeters verwijderd van het uiteinde van de gele kabel, waardoor de intrekbeweging die de kabel kan maken maar heel beperkt is.

Daarnaast is de hoek heel anders van de pushrod t.o.v. het hoorntje, waardoor de uitslag niet meer gelijk is naar beide kanten. De pushrod van de mini-servo kwam van boven en deze van onder, de hoek tussen hoorn en pushrod is dus niet meer 90 graden nu, maar veel meer.

Wat is eigenlijk je motivatie van de wissel? De vorige setup leek me charmanter (hoewel misschien wat minder gunstig voor je balans).

Ik zie iets vreemds aan deze nieuwe setup, maar misschien ligt het aan mij en zie ik iets over het hoofd: de blauwe buitenkabel zit maar enkele millimeters verwijderd van het uiteinde van de gele kabel, waardoor de intrekbeweging die de kabel kan maken maar heel beperkt is.

Daarnaast is de hoek heel anders van de pushrod t.o.v. het hoorntje, waardoor de uitslag niet meer gelijk is naar beide kanten. De pushrod van de mini-servo kwam van boven en deze van onder, de hoek tussen hoorn en pushrod is dus niet meer 90 graden nu, maar veel meer.

Wat is eigenlijk je motivatie van de wissel? De vorige setup leek me charmanter (hoewel misschien wat minder gunstig voor je balans).

Deze verbinding is veel strakker en veel stabieler als met 2 servo's.
Uitslag is prima dus zal veel beter vliegen.

Oei bowdemkabels op het hoogteroer van een spit
weet waar je aan begint
de spit is erg hoogteroer gevoelig vooral bij de landing
en als je dan al met Bowden werkt
dat is sterk van ondersteuningspunt tot ondersteuningspunt
snij de blouwe huls vlak af met de romp
en set daar een stalen staaf

beste is toch de mini servo,s in het stabile zelf
hoe korter de stuurweg van servo naar roer
hoe beter
dit geld weer niet als je pull pull werkt zoals bij het richtingsroer

Oei bowdemkabels op het hoogteroer van een spit
weet waar je aan begint
de spit is erg hoogteroer gevoelig vooral bij de landing
en als je dan al met Bowden werkt
dat is sterk van ondersteuningspunt tot ondersteuningspunt
snij de blouwe huls vlak af met de romp
en set daar een stalen staaf

beste is toch de mini servo,s in het stabile zelf
hoe korter de stuurweg van servo naar roer
hoe beter
dit geld weer niet als je pull pull werkt zoals bij het richtingsroer

Dank voor je goede raad.
Ga je raad opvolgen....

Seagull Spitfire

Hi Jack

I also consider to built a Spit. What´s your experience with the Seagull Spitfire? Any weaknesses / surprises here on the kit. It´s currently the cheapest on the market (399 bugs, Blackhorse 550€ , Hangar9 650€)
Would you recommend this kit or buy it again?

Thanks for advice

Best
Jorg

PS: your weathering is awesome on your bird!

Hi Jack

I also consider to built a Spit. What´s your experience with the Seagull Spitfire? Any weaknesses / surprises here on the kit. It´s currently the cheapest on the market (399 bugs, Blackhorse 550€ , Hangar9 650€)
Would you recommend this kit or buy it again?

Thanks for advice

Best
Jorg

PS: your weathering is awesome on your bird!

Thx for The compliment on the weathering.
And yes I would recommend this kit.
The building is easy and retract is inluded.
Also it flies very Well I flew it last weekend here is a picture.

Gr Jack

378C4EB1-655E-4A4A-83B7-91D94CE866CA_zpsjqgd7kae.jpg

Laatst bewerkt:
Thx for The compliment on the weathering.
And yes I would recommend this kit.
The building is easy and retract is inluded.
Also it flies very Well I flew it last weekend here is a picture.

Gr Jack

378C4EB1-655E-4A4A-83B7-91D94CE866CA_zpsjqgd7kae.jpg

Thx for the advice Jack.

My PC21 was sold yesterday. Having some more space in my hangar yet for this bird now. Just ordered a NGH 38 ccm 4 Stroke Engine. I am tired of charging this big lipo bricks. This Monday I am in Hamburg and will visit the Staufenbiel shop to have a real look to the kit. Hopefully will have this majestic bird on Tuesday on my bench.

In the German Forum some guys are reporting problems with the CG. They said that the plane is quite nose heavy with the recommended CG @ 114 mm.
They went backwards to 130-145mm and more ???

From your experience, where do you set your CG? If your set up is as recommended how does she goes in inverted flight? Do you need much elevator to hold her in line?

Will post the progress of mine for sure, may you could give some tips re the weathering. Much appreciated.

Thx and best
Jorg

Nog een filmpje van gister....
Neusdipje voor loskomen was stuurfoutje gaf iets teveel elevator down om kist horizontaal te houden.
Toch lijkt ie nog wat neuslastig vooral bij take of en taxiën.
Maar ga toch lipo iets naar achter verplaatsen 10 mm om mee te beginnen.

Back