Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie iets vreemds aan deze nieuwe setup, maar misschien ligt het aan mij en zie ik iets over het hoofd: de blauwe buitenkabel zit maar enkele millimeters verwijderd van het uiteinde van de gele kabel, waardoor de intrekbeweging die de kabel kan maken maar heel beperkt is.
Daarnaast is de hoek heel anders van de pushrod t.o.v. het hoorntje, waardoor de uitslag niet meer gelijk is naar beide kanten. De pushrod van de mini-servo kwam van boven en deze van onder, de hoek tussen hoorn en pushrod is dus niet meer 90 graden nu, maar veel meer.
Wat is eigenlijk je motivatie van de wissel? De vorige setup leek me charmanter (hoewel misschien wat minder gunstig voor je balans).
Oei bowdemkabels op het hoogteroer van een spit
weet waar je aan begint
de spit is erg hoogteroer gevoelig vooral bij de landing
en als je dan al met Bowden werkt
dat is sterk van ondersteuningspunt tot ondersteuningspunt
snij de blouwe huls vlak af met de romp
en set daar een stalen staaf
beste is toch de mini servo,s in het stabile zelf
hoe korter de stuurweg van servo naar roer
hoe beter
dit geld weer niet als je pull pull werkt zoals bij het richtingsroer
Hi Jack
I also consider to built a Spit. What´s your experience with the Seagull Spitfire? Any weaknesses / surprises here on the kit. It´s currently the cheapest on the market (399 bugs, Blackhorse 550€ , Hangar9 650€)
Would you recommend this kit or buy it again?
Thanks for advice
Best
Jorg
PS: your weathering is awesome on your bird!
Thx for The compliment on the weathering.
And yes I would recommend this kit.
The building is easy and retract is inluded.
Also it flies very Well I flew it last weekend here is a picture.
Gr Jack
![]()